مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اجرای آتی ارزشیابی معلمان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوا به نقل از ایسکانیف، خبر انتشار آیین نامه رتبه بندی معلمان در 21 تیرماه سال جاری پس از چندین سال درخواست فرهنگیان در دولت 13 اعلام شد که قبل از هر چیز باید توجه شود. به ارتقای کیفیت نظام آموزشی و سپس بهبود معیشت کارگران آموزشی.

یعنی از زمان تصویب سند اصلاحات اساسی در سال 90 بحث رتبه بندی معلمان به عنوان یکی از ارکان کیفیت در نظام آموزشی مطرح شد تا معلمان در کسب صلاحیت های حرفه ای و عمومی و خاص با یکدیگر رقابت کنند. صلاحیت های.

دولت بار مالی قانون را پذیرفت

پیش نویس قانون رتبه بندی فرهنگیان در شرایطی منتشر شد که فرهنگیان بر اساس وعده های داده شده از سال ۱۳۹۶ منتظر اجرای آن بودند. این لایحه که در شورای اسلامی دولت قبل بود در نهایت با همدلی دولت و مجلس و همچنین پذیرش بار مالی این قانون از سوی دولت امکان پذیر شد تا حمایت موثری صورت گیرد. . دانشمندان فرهنگی

وزارت آموزش و پرورش در چند ماه گذشته نواقص طرح ارزشیابی معلمان را برای کلیه معلمان رسمی و پیمانی بررسی و رفع کرد و در نهایت این طرح با تغییرات فراوان به نفع فرهنگیان ابلاغ شد.

رئیس جمهور در ابتدای دولت سیزدهم صریحاً از تصویب این قانون در مورد رتبه معلمان در بین فرهنگیان صحبت کرد. بنابراین در قانون بودجه از سال 1401 دولت 25 هزار میلیارد تومان برای عملیاتی شدن این طرح در نظر گرفت اما در مجلس این مبلغ به 38 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین در سال های گذشته 20 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی های سه ساله در نظر گرفته شده بود که در دولت سیزدهم 38 هزار میلیارد تومان برای 18 ماه رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید  تاریخ اعزام به کمک زلزله زدگان هرمزگان تغییر کرد

همچنین بر این اساس قانون رتبه بندی معلمان شامل 800 هزار نفر از نیروی آموزشی می شود و فقط معلمانی که در مرخصی یا مأموریت هستند و در مؤسسه ای غیر از آموزشی مشغول به خدمت هستند و نیروی مازاد مشمول نمی شود. به گفته های یوسف نوری وزیر معارف، به دلیل کمبود معلم در آموزش و پرورش، نیروی مازادی که قانون رتبه بندی معلمان را در بر نگیرد، وجود ندارد. اگر معلمی نتواند به انتهای جدول رتبه بندی برسد و رتبه بندی نشود، رتبه اول به مدت یک سال به او اختصاص می یابد تا بتواند در این مدت رتبه خود را کسب کند.

وی درباره معلمان تازه استخدام شده نیز گفت: معلمان تازه استخدام شده به شرط کسب عنوان «مربی» تغییر وضعیت می دهند و در صورت کسب رتبه مربی پس از دو دوره ارزشیابی، تغییر وضعیت می دهند. البته این معلمان در مرحله رتبه بندی قرار می گیرند.

اگرچه آموزش و پرورش روند رسیدگی و رفع مشکل حساب را در مهلت قانونی به پایان رساند و در نهایت مصوب شد از 10 شهریور ماه مبلغ 1400 به معلمان پرداخت شود، اما برخی از آنها پر از کوچکترین موانع در شبکه مجازی است تا اینکه با اجرای این قانون مشکلی ایجاد کردند که گاهی باعث نگرانی برخی معلمان می شد.

قانون رتبه بندی معلمان با هدف بهبود کیفیت، مهارت های عمومی و تخصصی ما در ازای مطالب و ایجاد انگیزه در بین مربیان است. همچنین اعتبار پایدار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

از زمان تصویب این آیین نامه تاکنون، به دلیل وجود برخی ابهامات در قانون جدید مصوب و بررسی همه جانبه آن، نیازمند نظارت است تا در نهایت به مرحله اجرا برسد.

بیشتر بخوانید  افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشتگان امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ – ایران چطور

یعنی چندی پیش برخی از نمایندگان شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق قوانین مجلس نواقصی را در آیین نامه رتبه بندی معلمان مطرح کردند و در نهایت در 13 مردادماه وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این کمیسیون برای تلفیق قوانین ایراداتی پیدا کرد و مجلس نیز آیین نامه ای در رابطه با این آیین نامه داشت که در روزهای گذشته برای ما ارسال کرد. ایرادات در کمیته ذی صلاح رفع شد و در این کمیته با نهایی شدن آیین نامه در اولین جلسه کمیته دولتی موافقت کردند.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در پاسخ به ایرنا در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان گفت: تمامی موضوعات طرح رتبه بندی از جمله آیین نامه آن در حال نهایی شدن است و در چند ماه آینده روزها دولت تکمیل و مرحله اجرا اجرا می شود.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از نمایشگاه مدیریت در ایران اعلام کرد: تلاش می کنیم این آیین نامه را که رئیس جمهور تاکید دارند هر چه زودتر اجرایی شود، در جلسه این هفته هیئت دولت نهایی کنیم.

نوری پیش از این گفته بود: رتبه بندی باید سریع و دقیق انجام شود. ما به نظرات احترام می گذاریم، اما چنین چیزهایی زمان می برد. به عنوان مثال، قانون معاملات پرداخت هماهنگ در سال 2006 تصویب شد، اما در سال 2008 اجرا شد. دولت بعد از 6 ماه رتبه بندی را اجرا کرد و بودجه هم تامین شد. بنابراین باید بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم. آیین نامه اجرایی رتبه بندی 26 بار اصلاح شد و به دقت مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت و من ندیده ام که این همه روی آیین نامه سایر قوانین کار شده باشد.

بیشتر بخوانید  مرگ دلخراش عروس جوان به دست نامزدش! + مرد روان پریش تازه زندگی جوانش را به گور برد! + عکس

منبع: ایرنا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *