مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اثری زیبا و سه زبانه از خواننده عصر جدید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز : خواننده جوانی به نام احسان یاسین در فصل سوم برنامه مسابقه استعدادهای درخشان عصر جدید با کار سه زبانه خود مورد توجه مخاطبان و کارشناسان قرار گرفت.

“تو اون ساعت دردسر پیش من اومدی” “وقتی بهت نیاز داشتم اومدی پیشم” “راه درست رو به من نشون دادی راه هدایت” راه درست رهبری رو به من نشون دادی … جاسین خواننده جوان که در برنامه عصر جدید شرکت کرد، در اولین نت ها مخاطب و مخاطب را مجذوب خود کرد.

این هنرمند 22 ساله از آلبوم موفق سامی یوسف خواننده ایرانی-بریتانیایی تبار که به خواندن آثار اسلامی در سراسر جهان، خوانش دقیق و بی عیب و نقص این اثر، دیدگاه ها شهرت دارد، آلبوم «هرجا که هستی» را انتخاب کرد. خود ساخته.

با خواننده سه زبانه عصر جدید آشنا شوید

احسان یاسین در حالی در فصل سوم برنامه مسابقه استعدادهای درخشان عصر جدید حضور داشت که با کار سه زبانه خود مورد توجه مخاطبان و کارشناسان قرار گرفت.

این اثر که در اصل به زبان های انگلیسی و عربی توسط سامی یوسف، خواننده مشهور آثار با ارزش بین المللی اسلامی اجرا شد، شب گذشته به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی خوانده شد. او از تنظیم جدید اثر گرفته تا ارکستراسیون و صدابرداری مورد نظر، تمام بستر را برای خواننده فراهم کرد تا با صدای آماده و خوانش و موزیکال خود، بار احساسی هر کلمه را به درستی به سه زبان مجزا اجرا کند. اجرای این هنرمند که با حضور داوران استعداد شوی «عصر جدید» اجرا شد، مورد استقبال هر چهار داور مسابقه قرار گرفت و به مرحله نهایی راه یافت.

بیشتر بخوانید  نیروی انسانی عادل و با انگیزه از دلایل پیشرفت امور است

احسان یاسین این خواننده جوان علاوه بر کیفیتی که از نظر موسیقایی در حین خواندن این اثر به مخاطب ارائه کرد و با استفاده از تکنیک های خوانندگی پاپ و ضبط مناسب، رولینگ، ویبره مناسب، لهجه ها و لهجه های صحیح، در بهترین حالت تلفظ دقیق و درست هر سه زبان را نشان داده است.

ابتدا، در بخش انگلیسی این مقاله، عملکرد صحیح زبان و لحن خواننده و گفتار بر اساس لحن (تن) و لهجه (لهجه) انگلیسی مثال صحیحی از خواندن یک زبان دیگر به ویژه برای آن دسته از خوانندگانی که بدون یادگیری و دانش ساختارها زبان شناسان آثار دو زبانه را به بدترین شکل ممکن اجرا می کنند، اجراهایی که اگرچه بیشتر برای مخاطب به زبان مادری در نظر گرفته شده است، اما در زبان مقصد نیز مخاطب دارد. البته چنین آثاری که در برنامه عصر جدید دیشب اجرا شد، یکی از معروف ترین و پرمخاطب ترین آثار بین المللی است که مخاطبان انگلیسی و عربی را در سراسر جهان به خود جذب کرده است.

تن در زبان انگلیسی به آهنگ یا ملودی اشاره دارد. تغییر در لحن صدا علاوه بر نگرش و احساسات گوینده می تواند اطلاعات ظریفی را منتقل کند، بنابراین همیشه مهم است و در عین حال به دلیل ظرافت و جزئیات بسیار کوچک، همیشه برای کسانی که صحبت نمی کنند یک چالش است. انگلیسی. که خواننده تمام عناصر بخش انگلیسی را به درستی پیاده سازی کرده است.

در مورد قسمت عربی این قطعه، یاسین همان طور که در پایان برنامه به علم قرآن و آغاز ذکر کلام الله مجید اشاره کرد، قسمت عربی را به بهترین شکل ممکن و با درستی اجرا کرد. تاید. ذکر این نکات از آن جهت حائز اهمیت است که در اجرای یک قطعه، نت خوانی به تنهایی برای خواننده چالش بسیار جدی است، در حالی که وزن زبان غیر مادری در این خوانش دو چندان می شود و اجرا را سخت می کند.

بیشتر بخوانید  چرا حساسیت مجلس برای شناخت مزایا و معایب مذاکره فروکش کرد؟

این خواننده جوان در بخش عربی، علاوه بر فنون آواز عربی و ضبط ها و ارتعاشات خاص موسیقی عربی و لحن و اجرای خاص این موسیقی، از فنی ترین اصول تجوید و اوصاف حروفی چون بهم ریختگی، ماوراء و تعالی نیز بهره می برد. اطاعت به اطاعت از حروف «قطب ید» .گرفتم. حفظ ریتم و ملودی و انتقال بار احساسی کلمات از یک سو و ترجمه در بالاترین سطح از سوی دیگر، کار را برای خواننده ای که عربی بلد نیست، به شدت دشوار می کند.

این خواننده با اجرای شب گذشته نشان داد که راه درستی را انتخاب کرده و می تواند هنرمند خوش آتیه ای باشد که آثاری در این زمینه و ژانر موسیقی-ایدئولوژیکی در سطح بسیار بالایی اجرا کند. هنرمندی که ناامید است تا در این لحظه ظاهر شود و طیف وسیعی از مخاطبان را که به دنبال این زمینه موسیقی باشکوه هستند را متقاعد کند.

اما اجرای احسان یاسین از منظر دیگری نیز حائز اهمیت است که لایه های عمیق تری از پوسته هنری ـ زبانی را در بر می گیرد، زیرا این خواننده جوان می تواند از لحاظ درونی و مذهبی طیف وسیعی از پیروان اهل بیت، قرآن، عصمت را در برگیرد. و خلوص به عنوان خوانندگان محبوب نشان دهنده همدلی آنهاست.

بی شک بخش قابل توجهی از جامعه جوان ما که طبیعتاً تمایل به شنیدن موسیقی سالم و مدرن همزمان دارند و بیشتر به دنبال چنین موضوعاتی هستند، ظهور چنین هنرمندان جوان و فداکاری است که با آنها احساس درونی و صمیمیت بیشتری دارند. .، و او و کارهایش را به لیست پخش خود اضافه می کند.

بیشتر بخوانید  فروش فوری سایپا از امروز ۳۱ شهریورماه آغاز شد + قیمت و شرایط

البته این هنرمند هم اکنون در ابتدای راه است و راه بسیار طولانی در پیش دارد که اگر همین مسیر را طی کند به نتیجه مطلوب می رسد و در مدت کوتاهی شاهد آثاری مستقل از این خواهیم بود. خواننده.

لازم به ذکر است اولین اجرای احسان یاسین یکشنبه 7 فروردین 1401 در فصل سوم برنامه عصر جدید از شبکه سه سیما پخش شد./فارس


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *