مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ابدومینوپلاستی جراحی زیبایی شکم | فواید و عوارض این روش

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ابدومینوپلاستی جراحی زیبایی شکم

آیا با حرکات کششی و نشستن پی در پی به شکل شکم مورد نظر نرسیدید؟ یا افتادی تو شکم؟ در این صورت باید گفت که راه حل مشکل شما ابدومینوپلاستی است.

جراحی ابدومینوپلاستی این یک عمل زیبایی شناختی برای بهبود ظاهر شکم است. در طی این عملیات، پوست چربی اضافی شکم نیز از بین خواهد رفت. بافت همبند (فاسیا) شکم نیز اساسا بخیه می شود. سپس جراح پوست باقی مانده را تغییر می دهد تا ظاهر بهتری به شکم بدهد.

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی تکنیکی است که با برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت شدن عضلات شکم، شکم را صاف می کند. این تکنیک جراحی با نام تامی تاک نیز شناخته می شود.

این عمل به طور کلی با جراحی لیپوساکشن اشتباه گرفته می شود. اما این یک اشتباه رایج است. ممکن است در حین جراحی ابدومینوپلاستی نیز لیپوساکشن انجام دهید، اما به خاطر داشته باشید که این دو یکسان نیستند.

این یک عملیات جدی و نسبتا دشوار است، بنابراین اگر در مورد آن تصمیم گرفتید، قبل از تصمیم گیری نهایی باید اطلاعات کافی را به دست آورید. به خاطر داشته باشید که این تکنیک نباید جایگزین جهت ها باشد کاهش وزن بودن.

ابدومینوپلاستی جراحی زیبایی شکم

ابدومینوپلاستی (تامی تاک) چیست؟

بهترین گزینه برای جراحی شکم چیست؟

ابدومینوپلاستی برای همه افراد در سلامت کامل مناسب است.

خانم هایی که چندین بار زایمان کرده اند می توانند از این روش برای سفت شدن عضلات شکم و برداشتن پوست اضافی استفاده کنند.

ابدومینوپلاستی همچنین برای کسانی که قبلا چاق بودند اما اکنون وزن کم کرده اند، افتادگی یا افتادگی پوست دارند یا در قسمت های خاصی از شکم چربی انباشته شده اند، انتخاب خوبی است.

ابدومینوپلاستی جراحی زیبایی شکم

چرا ابدومینوپلاستی انجام می شود؟

دلایل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به تجمع چربی، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست یا ضعیف شدن بافت شکم شود. این علل عبارتند از:

  • افزایش وزن و کاهش وزن
  • بارداری
  • جراحی های شکم مانند سزارین
  • سالخورده
  • تیپ بدنی فردی

ابدومینوپلاستی می تواند افتادگی پوست و چربی اضافی را از بین ببرد و بافت همبند شکم را سفت کند.

ابدومینوپلاستی را می توان همراه با برخی از جراحی های زیبایی مانند جراحی سینه گزارش داد. اگر در حال انجام لیپوساکشن و برداشتن چربی های اضافی روی شکم خود هستید، احتمالاً پزشک ابدومینوپلاستی را توصیه می کند. زیرا لیپوساکشن بافت و چربی زیر پوست را از بین می برد، اما پوست اضافی را از بین نمی برد. این به عهده جراحی ابدو است.

چرا ابدومینوپلاستی انجام می شود؟

چه زمانی باید ابدومینوپلاستی انجام دهم؟

اگر تصمیم به بارداری دارید بهتر است این عمل را تا زمان بچه دار شدن به تعویق بیندازید. این به این دلیل است که ماهیچه های عمودی شکم در حین عمل سفت می شوند. اما بارداری می تواند این عضلات را از هم جدا کند.

بیشتر بخوانید  بلدی تو خونه مرغ سوخاری به سبک kfc درست کنی بیا تا بهت یاد بدم! | طرز تهیه مرغ سوخاری به سبک KFC +ویدیو

اگر تصمیم به کاهش وزن زیادی دارید، بهتر است این عمل را به آینده موکول کنید و صبر کنید تا وزنتان بهبود یابد.

توجه به این نکته ضروری است که ابدومینوپلاستی می تواند باعث زخم معده شود. طول زخم که در امتداد ناحیه بیکینی امتداد می یابد به میزان پوست اضافی بستگی دارد. بنابراین، هر چه پوست اضافی روی شکم کمتر باشد، جای زخم بعد از عمل کوچکتر می شود.

ابدومینوپلاستی جراحی زیبایی شکم

اقدامات لازم قبل از انجام ابدومینوپلاستی

برای گرفتن بهترین نتیجه از جراحی ابدومینوپلاستی بهتر است این نکات را رعایت کنید.

  • از مصرف برخی داروها خودداری کنید.
  • احتمالاً باید از آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی که می توانند خونریزی را افزایش دهند اجتناب کنید.
  • وزن خود را ثابت نگه دارید.
  • در حالت ایده آل، شما باید حداقل یک سال قبل از ابدومینوپلاستی وزن ثابتی داشته باشید. اگر اضافه وزن دارید، ممکن است پزشک به شما پیشنهاد کند که قبل از جراحی وزن کم کنید. کاهش وزن بیش از حد پس از جراحی می تواند نتایج شما را تغییر دهد.
  • برای جلوگیری از عوارض بعد از عمل از داروها استفاده کنید.
  • پزشک احتمالاً درست قبل از برداشتن معده برای جلوگیری از تشکیل لخته های خون، داروهای ضد انعقاد تجویز می کند.
  • پس از خروج از بیمارستان، حداقل ترتیبی دهید که شخصی شما را به خانه برساند شب ابتدا با شما جراحی انجام دهید.
  • ترک سیگار.
  • سیگار باعث کاهش جریان خون در پوست می شود و می تواند روند بهبودی پس از جراحی را کند کند. علاوه بر این، سیگار خطر آسیب بافتی را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید، توصیه می شود قبل از عمل جراحی و در طول نقاهت آن را ترک کنید.

آمادگی برای جراحی ابدومینوپلاستی

اولین قدم در این مسیر، انتخاب جراح مناسب و مشاوره با او است. در جلسه مشاوره در مورد اهداف و چندین گزینه صحبت خواهید کرد. از جمله هر یک از انواع ابدومینوپلاستی زیر:

ابدومینوپلاستی کامل

در این تکنیک، پزشک شکم را از یک طرف لگن به سمت دیگر برش می دهد، سپس پوست، چربی و در صورت لزوم عضلات را به صورت خطی برش می دهد. پس از این عمل، محل ناف شما تغییر می کند و ممکن است برای چند روز به لوله های تخلیه زیر جلدی نیاز داشته باشید.

ابدومینوپلاستی جزئی

ابدومینوپلاستی جزئی معمولا در افرادی که چربی زیر ناف دارند انجام می شود. در طی این تکنیک، جراح احتمالا موقعیت ناف شما را تغییر نخواهد داد و بسته به شرایط، این عمل تنها دو ساعت طول می کشد.

ابدومینوپلاستی اطراف شکم

این عمل ناحیه پشت را درگیر می کند. هنگامی که مقدار زیادی چربی در پشت و شکم وجود دارد، پزشک ممکن است ابدومینوپلاستی شکم یا محیطی را توصیه کند.

بیشتر بخوانید  مطالعه ابعاد پروژه شام ​​جدید ؛ تقسیم وظایف بین مثلث اردن ، عراق و مصر - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

برای انجام این نوع ابدومینوپلاستی، جراح چربی های اضافی را با لیپوساکشن خارج می کند و یا برای بهبود فرم بدن، پوست و چربی را از باسن و پشت خارج می کند.

ابدومینوپلاستی جراحی زیبایی شکم

بعد از ابدومینوپلاستی

پس از اتمام عمل ابدومینوپلاستی، ناحیه برش باندپیچی شد. لوله های کوچکی را نیز می توان در امتداد برش قرار داد تا خون یا مایع اضافی را تخلیه کند.

به احتمال زیاد درد خفیفی را تجربه خواهید کرد که با مسکن کنترل می شود. تورم در بخش جراحی طبیعی است.

لوله های زهکشی می توانند تا چند روز پس از عملیات در همان منطقه باقی بمانند. پزشک یا سایر کارکنان به شما نحوه تخلیه و مراقبت از لوله های زهکشی را آموزش می دهند. ممکن است لازم باشد تا زمانی که ترشح در محل است، مصرف آنتی بیوتیک را ادامه دهید.

جراح شما همچنین ممکن است بلافاصله پس از ابدومینوپلاستی یک رقیق کننده خون تجویز کند.

حدود 7 هفته پس از انجام عمل جراحی شکم، از یک لاله شکم استفاده کنید. این لباس از تجمع مایع در معده جلوگیری می کند و از زمان بهبودی معده حمایت می کند.

مراقبت های اولیه

جراح نحوه مراقبت از اسکار را توضیح خواهد داد.

در 7 هفته اول پس از عمل باید در هنگام حرکت بسیار مراقب باشید. از موقعیت هایی که بر زخم فشار وارد می کند (مانند خم شدن ناگهانی) نیز باید اجتناب شود.

حتما در فواصل معین به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت خود را بررسی کند.

آیا ابدومینوپلاستی تحت پوشش بیمه است؟

شرکت های بیمه به طور کلی جراحی زیبایی انتخابی را پوشش نمی دهند. اما اگر فتق دارید و تصمیم به جراحی ابدومینوپلاستی دارید، شرکت بیمه می تواند هزینه های شما را پوشش دهد. شما باید از ابتدا با شرکت بیمه خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که هزینه عملیات شما را پوشش می دهد.

در بیشتر موارد، جراح به بیمه گر شما نامه می نویسد و تایید می کند که عمل از نظر پزشکی ضروری است. بیمه امکان پذیر است یکی بخش‌های خاصی از عملیات را پوشش می‌دهد، بنابراین حتماً از شرکت بیمه خود برای جزئیات بیشتر سؤال کنید.

مزایای انجام ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی به دلیل مزایای مختلف انتخاب بسیاری از بیماران است. این عمل علاوه بر اصلاح وضعیت معده و درمان افتادگی و افتادگی پوست معده، در درمان بیماری های مربوط به قسمت شکمی مانند فتق شکم یا بی اختیاری ادرار نیز موثر است.

عوارض جراحی ابدومینوپلاستی

همانطور که انتظار می رود، پس از عمل احساس درد و تورم خواهید کرد. در صورت نیاز پزشک داروهای مسکن تجویز می کند.

درد ممکن است چند هفته طول بکشد. همچنین ممکن است در این زمان احساس سفتی، خستگی و کبودی کنید.

بیشتر بخوانید  حمله پهپادی اوکراین به شهر هسته‌ای روسیه

این عملیات نیز مانند تمامی عملیات ها دارای خطراتی است. اگر گردش خون ضعیفی دارید، دیابت، مشکلات قلبی، ریوی یا کبدی دارید یا سیگاری هستید، احتمال بروز عوارض بعد از عمل بیشتر است. عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • زخم ها
  • خون ریزی
  • عفونت
  • تجمع مایعات
  • آهسته ترمیم زخم
  • لخته شدن خون
  • بیهوشی در ناحیه عمل شده

عوارض نادر این عمل عبارتند از:

  • نکروز زخم
  • عدم تقارن نتیجه جراحی
  • مایع زیر پوست جمع می شود

لوله های تخلیه که پس از جراحی در بدن باقی می مانند می توانند به کاهش خطر تجمع مایع اضافی کمک کنند. پزشک همچنین می تواند پس از عمل، مایع را از طریق سوزن و سرنگ خارج کند.

بهبود ضعیف زخم

گاهی اوقات خط برش جراحی به درستی بهبود نمی یابد یا جدا می شود. ممکن است در حین و بعد از عمل برای جلوگیری از عفونت به شما آنتی بیوتیک داده شود.

ابدومینوپلاستی جراحی زیبایی شکم

آسیب یا مرگ بافت

در طول عمل جراحی، بافت چربی در عمق پوست در شکم ممکن است آسیب ببیند یا بمیرد. سیگار این خطر را افزایش می دهد. بسته به اندازه ناحیه، بافت ممکن است خود به خود بهبود یابد یا ممکن است نیاز به جراحی باشد.

تغییری در احساس پوست خود ایجاد کنید

در طی جراحی ابدومینوپلاستی، تغییر در موقعیت بافت های شکمی می تواند بر اعصاب آن ناحیه تاثیر بگذارد. احتمالاً بعد از عمل در معده خود احساس بی حسی خواهید کرد که معمولاً چند ماه پس از عمل بهبود می یابد.

در صورت بروز مشکل پس از جراحی چه باید کرد؟

گاهی اوقات جراحی زیبایی ممکن است اشتباه باشد و ممکن است نتایج آن چیزی نباشد که شما انتظار دارید.

اگر درد شدید یا علائم غیرمنتظره دارید، باید خیلی سریع با کلینیکی که در آن جراحی را انجام داده اید تماس بگیرید.

اگر ابدومینوپلاستی انجام داده اید و از نتیجه راضی نیستید یا فکر می کنید که به خوبی انجام نشده است، باید با جراح خود صحبت کنید.

نتیجه

ابدومینوپلاستی با برداشتن پوست و چربی اضافی و تقویت دیواره شکم می تواند شکم را جذاب تر و لاغرتر نشان دهد.این عمل که به عنوان جراحی زیبایی شکم نیز شناخته می شود، یک تکنیک جراحی بسیار موثر است و معمولا بعد از جراحی های زیر به عنوان جراحی تکمیلی انجام می شود:

  • جراحی اسلیو معده
  • جراحی بای پس معده
  • جراحی شکل دهی بدن
  • جراحی حلقه شکم

هنگامی که برای مشاوره در مورد جراحی ابدومینوپلاستی به پزشک مراجعه می کنید، او تمام گزینه های جراحی را با بیمار در میان می گذارد. در طول این جلسه، در مورد نتایج مورد انتظارتان صحبت می کنید و پزشک به شما کمک می کند تا بهترین تکنیک را برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود انتخاب کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *