آیت الله اعرافی: شورای نگهبان از ارزشهای انقلاب و منافع مردم دفاع می کند – اخبار آذربایجان شرقی – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب تبریزآیت الله علیرضا اعرافی ، در آستانه سالگرد تأسیس شورای معتمدین ، ​​در دیدار اعضای شورای نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی ، با بیان اینکه دهه اول ذو الحجه یک دهه پررونق و پر رونق است ، گفت: فرصتی پر برکت در دسته رمضان و این دهه اول ذو الحجه است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در شب های این دهه در سوره مبارکه فجر سوگند یاد کرده است ، افزود: ایام دهه اول ذو الحجه “روزهای اطلاع رسانی” نیز نامیده می شود و این دهه علاوه بر سفر به سوی پروردگار است.

رئیس حوزه های علمیه کشور با تأکید بر اینکه برای پاک ماندن و دستیابی به فلسفه اساسی آفرینش و گذراندن نبرد در جهان به درستی باید از این فرصت ها استفاده کنیم:.

وكیل شورای نگهبان ، تبریز را مربی شخصیت های بزرگ علمی ، دینی و عرفانی در طول تاریخ می داند و اظهار می دارد: آیت الله سید علی گازی از بزرگان تبریز در جهان اسلام و بسیاری از علمای بزرگ مانند علامه طباطبایی است. ، علامه امینی و علامه جعفری. آنها در این شهر زندگی می کردند و از این سرزمین می آمدند.

وی با اشاره به اینکه اگر نگاهی به جایگاه والای این استان در تاریخ چند صد سال اخیر داشته باشیم ، این استان در زمینه های مختلف از جایگاه والایی برخوردار است ، خاطرنشان کرد: در نظام آموزش و پرورش باید نخبگان ، فرهیختگان و دانشمندان بزرگ منتقل شوند به نسل های آینده اجازه دهید موارد زیر را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید  رشد واردات کالاهای مصرفی - بررسی های رسانه ای تحریریه

عضو مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه نسل امروز باید از این تاریخ غنی آگاه شوند ، افزود: نسل ها ، زیرا این داستان به نسل جوان هویت می بخشد و داستان جوانان ما را رقم می زند.

انقلاب اسلامی در ایران یک نگین خالص است و باید از آن انقلاب محافظت شود

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده متمایز در تاریخ جنبش های جهانی است ، گفت: همه دشمنان برای جلوگیری از موفقیت این انقلاب جمع شدند و این نشانه عظمت این انقلاب است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه انقلاب یک گوهر ناب است و باید از آن در برابر این انقلاب محافظت شود ، اظهار داشت: نسل جدید باید از این انقلاب گرانبها و جایگاه آن در جهان آگاه شود ، در این زمینه با اشاره به بیان دوم انقلاب مهم است. جدی است زیرا خلاصه ای از چهل سال گذشته و نگاهی به آینده است.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب حرکتی نیست که گوشه گوشه برود و بعد بخوابد. این انقلاب حرفی برای گفتن دارد و باید با تمام توان حفظ شود و این ایده باید به نسل های آینده منتقل شود.

جلب اعتماد مردم وظیفه همه ما است

رئیس حوزه های علمیه کشور در بخشی دیگر از سخنان خود شورای نگهبان را جایگاه بزرگ و والایی در کشور خواند و گفت: شورای نگهبان از ارزش های انقلاب و منافع مردم دفاع می کند ، برخی در زمینه انتخابات و برخی در زمینه بازنگری قانون. “آیا کشور است؟

وی با تأکید بر لزوم توضیح نقش شورای نگهبان در محافظت از قانون اساسی و منافع مردم و اسلام گفت: “من معتقدم اگر توده ها و نخبگان مطلع شوند که چگونه از منافع مردم و قانون اساسی محافظت کنند ، آنها از شورا تعریف خواهند کرد. “ما ده ها قانون داریم که به لطف حمایت از اسلام و مردم تغییر کرده اند ، و این یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید  عزاداری ماه محرم به سبک حسن یزدانی

عضو حقوقی شورای نگهبان با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات ، ضمن تقدیر از مدیران و ناظران انتخابات ، گفت: رسانه ها نقش مهمی در تشویق و تشویق به شرکت در انتخابات داشته اند. “

وی گفت که مشاهده و مشاهده صحیح انتخابات مهم است ، در غیر این صورت آسیب و خطر در جامعه دیده می شود. وی برخی توصیه ها را به ناظران و هیئت نظارت ارائه داد: در این شبکه ، آموزه های انقلاب باید از بیان گام دوم تبیین شود. مشکلات روز را توضیح دهید تا آنها با بصیرت بیشتری بتوانند رسالت خود را انجام دهند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری ، آشنایی ناظران انتخابات با مشکلات سیاسی و اجتماعی کنونی ایران و جهان را ضروری دانست و گفت: شبکه ناظران باید از نظر روحی و اخلاقی پاک و با هدف خدمت به مردم باشد.

وی افزود: جلب اعتماد مردم وظیفه همه ما است ، درست است که شورای نگهبان در معرض حرف و حدیث قرار دارد اما نباید از توضیح و اقناع مردم جلوگیری کرد.

این عضو وکلای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ناظران انتخابات و شورای نگهبان باید اصل و منطق انقلاب را بدون عشق و نفرت ایجاد کنند و پرچمدار اصول مهم انقلاب در برابر حملات باشند.

در گام دوم انقلاب ، شورای نگهبان رسالت اصلی خود را در دفاع از اسلام و جمهوری نظام ایفا کرد.

در ابتدای این مراسم ، صمد عزیزی ، رئیس شورای نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: “انتخابات در نهایت با سلامت ، امنیت و حاکمیت قانون انجام می شود ، که در زمینه اجرا و نظارت همدل و همکار است. . “

بیشتر بخوانید  خبری مهم برای خریداران پژو پارس

وی افزود: میزان مشارکت در این دوره از انتخابات در آذربایجان شرقی بیش از 44 درصد بود که با وجود مشکلات اقتصادی ، تاج و حمله دشمنان به دلیل عدم شرکت در انتخابات ، شاهد افزایش مشارکت مردم نسبت به انتخابات مجلس هستیم. “

رئیس شورای مشاهده انتخابات در آذربایجان شرقی گفت: در گام دوم انقلاب ، شورای نگهبان مأموریت اصلی خود را در دفاع از اسلام و جمهوری انجام می دهد.

انتهای پیام / 111 /

دیدگاهتان را بنویسید