مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا هفته آینده مدارس تعطیل است (هفته آخر آذر ۱۴۰۱) – ایران چطور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا مدارس هفته آینده (هفته آخر آذر 1401) تعطیل است؟ آیا هفته آینده تعطیل است؟ آیا فردا پنجشنبه مدارس تعطیل است؟ آیا شنبه 26 دسامبر 1401 تعطیل بود؟

چگونه با ایران همدردی کنیم؟

به گزارش خبرنگار محیط زیست و مدارس و مدیریت ایران، هوانیوز، تهران روزهای خاکستری را سپری می کند. بار دیگر با هوای خنک و ساکن آسمان پایتخت غبارآلود شد و نفس کشیدن سخت شد. این در حالی است که پایتخت نشینان در شرایطی به سر می برند که گاه استنشاق انواع آلاینده ها آسیب های جبران ناپذیری به سلامت آنها وارد می کند. پنج سال از تصویب قانون هوای پاک می گذرد، اما هنوز بسیاری از مواد آن اجرایی نشده است، اما بر اساس این قانون، 18 دستگاه موظف هستند هر کدام با توجه به شرایط خود نسبت به کنترل آلودگی هوا در کشور اقدام کنند. در شرایطی که کیفیت هوای تهران خوب نیست و امروز (3 آذرماه) هشتمین روز متوالی آلودگی هوای تهران است و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

زهرا عبادادی در گفتگو با ایران چطور؟ وی در خصوص آلودگی هوا در فصل سرما و دلایل آن تصریح کرد: دلیل اصلی آلودگی هوا در پاییز و زمستان پدیده طبیعی وارونگی دما، اختلاف دما و خنک شدن هوا است اما در کلان شهری مانند تهران که جمعیت قابل توجهی در آن زندگی می کنند. و این جمعیت بیشتر از توان اکولوژیکی و محیطی تهران است، همه این ترددها در زمان وارونگی دما باعث افزایش آلودگی هوا می شود.

وی درباره قانون هوای پاک و وظایف دستگاه های اجرایی گفت: وظایفی برای دستگاه های اجرایی تعریف شده است که از جمله آنها توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی است که باید توسط شهرداری انجام شود و به اندازه ما می‌توانیم، شرایط را در این حوزه به‌ویژه در توسعه ترافیک پاک از جمله افزایش خطوط مترو، کاهش حجم تردد و خودروهای تک سرنشین و … بهبود بخشیم و به کاهش آلودگی هوا نیز کمک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  برای این بازیگر دعا کنید! | حال رضا داوود نژاد وخیم است +تصویر

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران درباره علت اجرایی نشدن این قانون تا به امروز گفت: شهرداری ها مشکلاتی از جمله کمبود اعتبار را مطرح می کنند زیرا این اقدامات مستلزم هزینه و اعتبار زیادی است البته در برخی موارد. حتی تحریم ها هم مشکل دارند. آنها تاثیر می گذارند

وی با تاکید بر اینکه تغییرات اقلیمی نیز بر این آلودگی هوا تاثیرگذار است، گفت: با وجود اینکه در فصل پاییز قرار داریم، بارندگی چندانی نداشته ایم و میزان آن نیز بسیار کاهش یافته است که این امر نیز تاثیر زیادی در افزایش آلودگی هوا دارد. . تغییر اقلیم یک پدیده جهانی است و سایر کشورها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و به نوعی باعث کاهش رویدادهای طبیعی مانند باد، باران و برف در پاییز و زمستان می شود که آلودگی هوا را افزایش می دهد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: قانون هوای پاک بسیار کمک کننده است و نمی توان آن را نادیده گرفت اما باید برنامه های مناسبی در سطح بین المللی برای تغییر اقلیم اجرا شود تا شرایط عادی در کشور وجود داشته باشد.

عبادی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا ادارات پس از چند روز شرایط ناسالم در تهران تعطیل نشدند، اظهار کرد: طبق بخشنامه آیین نامه اجرایی تبصره 3 ماده 3 قانون هوای پاک تنها در صورتی که شاخص کیفیت هوا بین 201 و 300 ادارات تعطیل می شود که خوشبختانه در حال حاضر در این شرایط نیستیم و امیدواریم این وضعیت را تجربه نکنیم. در سال های گذشته در تهران این شرایط را نداشتیم. در حال حاضر از آنجایی که این شاخص 157 است، فقط غیبت از مدارس و دانشگاه ها در دستور کار است.

بیشتر بخوانید  درگیری توییتر محسن چاوشی و مهدی یراحی بر سر خوزستان

هنوز خبری از تعطیلی مدارس در هفته آینده نیست. اخبار جدید به محض انتشار در این پست درج خواهد شد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *