آیا می دانید سبک ترین ماده جهان کدام است؟


دانشمندان چینی می گویند سبک ترین متریال دنیا این می تواند نقش مهمی در مبارزه با آلودگی محیط زیست داشته باشد.

سبک ترین متریال دنیا

سبک ترین متریال دنیا

پروفسور ژائو چائو از دانشگاه ژجیانگ گفت: این ماده که چگالی آن تنها 0.16 میلی‌گرم در سانتی‌متر مربع است، یعنی یک ششم چگالی هوا، یک آئروژل گرافن است که به عنوان هواژل کربنی نیز شناخته می‌شود. این ماده جدید به راحتی ساخته می شود و توانایی بالایی در جذب روغن دارد.

این ماده از ژلی به دست می آید که جزء مایع آن با گاز جایگزین شده است. این ماده ظاهری جامد دارد و چگالی آن بسیار کم است. ایروژل کربن می تواند نقش مهمی در کنترل داشته باشد آلودگی نشت نفت علاوه بر این، یک ماده ایده آل برای عایق ذخیره انرژی، یک حامل کاتالیزوری و یک جاذب صدا است.

سال هاست که دانشمندان در سراسر جهان به دنبال راه هایی برای تولید سبک ترین مواد هستند.

سبک ترین متریال دنیا

ایروژل ساخت چین از یک استراتژی یخ خشک ساخته شده است که رطوبت را از نانولوله های کربن و گرافن می گیرد، اما آنها را منسجم نگه می دارد و آنچه را که به آن اعتقاد دارند حفظ می کند. سبک ترین متریال دنیا برای تولید است.

ساختار آئروژل کربنی مشابه ساختار یک اسفنج کربنی است. علیرغم ظاهر شکننده، خاصیت ارتجاعی فوق العاده ای دارد و پس از فشرده شدن به حالت اولیه خود باز می گردد.این ماده بیشترین میزان را دارد. خاصیت جذب روغن دارد. موادی که در حال حاضر قادر به جذب روغن هستند می توانند تا 10 برابر بیشتر از وزن خود مواد آلی جذب کنند، اما یک آئروژل ساخت چین می تواند تا 900 برابر بیشتر از وزن خود روغن جذب کند. یک گرم از این آئروژل می تواند 68.8 گرم مواد آلی در ثانیه جذب کند که آن را به گزینه ای مطلوب برای جذب روغن های ریخته شده در دریا تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید  نکات مهم در انتخاب غذای مناسب برای گربه های خانگی


دیدگاهتان را بنویسید