مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا ملکه شطرنج را می شناسید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ایزابلا اول، معروف به ایزابلا کاتولیک و ایزابلا فاتح (22 آوریل 1451 – 26 نوامبر 1504)، ملکه کاستیل از 1474 تا 1504 و پس از ازدواجش با فردیناند دوم در سال 1469، امپراتور آراگون از 14 تا 14 بود. 14 سال. 1504 با فتح گرانادا در سال 1492، او و فردیناند اسپانیای واحدی را تأسیس کردند و ایزابلا از اکتشافات کریستف کلمب در دنیای جدید حمایت کرد.


آیا می دانید / ملکه شطرنج

زمانی که اعراب اسپانیا را در قرن هشتم میلادی فتح کردند، شطرنج را به اسپانیا آوردند. اما به گفته مورخان شطرنج، آن شطرنج مانند امروز نبود تا اینکه ایزابلا به اوج قدرت خود رسید و بنابراین ملکه قدرتمندترین شخصیت شطرنج شد. دکتر وستروالد که کتابی در مورد تکامل شطرنج مدرن نوشته است، می گوید که شطرنج همیشه بازتابی از دنیای واقعی بوده است.او با رهبری، شجاعت و اراده خود شگفت زده شد.


آیا می دانید / ملکه شطرنج

بازی شطرنج نشان دهنده جنگ و درگیری بین دو ارتش است که در آن پادشاه بین چهره ها، فیل ها و سواره نظام می ایستد، در حالی که صفوف پیاده نظام نشان دهنده دهقانان و پیاده نظام در خط مقدم است. این بازی در سراسر اندلس (اسپانیا امروزی) بسیار محبوب بود و بازتابی از درگیری دائمی بین پادشاهی های عرب و بین شوالیه های جنگجویان مسیحی و کفار اشغالگر بود. (وزیر) با ترکیبی از قدرت فیل و آزادی حرکت بیشتر داده می شود. این امر باعث ایجاد تغییراتی در حرکات اولیه شد و تنوع بیشتری به میانه بازی اضافه کرد و با اجازه دادن به پیاده به وزیر شدن در خانه آخر، پایان بازی را متحول کرد. و همه این عوامل باعث شده تا کیش و مت شتاب بیشتری روی صفحه شطرنج داشته باشند.

بیشتر بخوانید  ۱۰ مرد ثروتمند دنیا در سال ۲۰۱۸


آیا می دانید / ملکه شطرنج


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *