مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا طلا ارزان میشود؟ آذر ۱۴۰۱ + پیش بینی قیمت طلا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا طلا ارزان است؟ آذر 1401 + پیش بینی قیمت طلا قیمت فعلی طلا، اتحادیه طلا و جواهر دانا پایتخت تهران قیمت زنده طلا و سکه قیمت لحظه ای طلا و سکه در حال حاضر و امروز

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی ایران هو نیوز، سکه طلا در روزهای اخیر رکورد تاریخی حدود 17 میلیون تومان را شکست. رقمی بی سابقه که به گفته کارشناسان بازار طلا و سکه حباب حدود یک و نیم میلیون تومانی دارد.

مجتبی فیروزی در گفتگو با ایران با اشاره به روند افزایشی قیمت طلا در روزهای اخیر گفت: در حالی که دلار هم اکنون تقریبا ثابت است و در محدوده 35600 تومان حرکت می کند، با افزایش قیمت طلا مواجه هستیم. که ناشی از افزایش قیمت جهانی طلا است به طوری که قیمت طلا در روزهای اخیر حدود 50 دلار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با این روند رشد، اکنون قیمت خرید هر گرم طلا از خریدار یک میلیون و 528 هزار تومان و قیمت فروش پایه هر گرم یک میلیون و 700 هزار تومان است.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه با افزایش قیمت طلا، سکه نیز گران شد، یادآور شد: شاهد بودیم که قیمت سکه به نرخ 16 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

فیروزی قیمت فعلی سکه را حباب دار دانست و با بیان اینکه بر اساس قیمت یک گرم طلا، قیمت سکه باید از 15200 تا 300 هزار تومان باشد، خاطرنشان کرد: اکنون سکه حباب حدود یک دارد. و نیم میلیون تومان.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دلیل اصلی گرانی سکه، گرانی است که بانک مرکزی برای تملک سکه در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید  با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خودرو گران می‌شود؟

این کارشناس بازار طلا و سکه، تقاضای زیاد مردم را بر حباب سکه تاثیر نمی گذارد و افزود: مردم برای حفظ ارزش پول خود به سراغ خرید سکه یا طلای آب شده می روند که قیمت کمتری نسبت به طلای معمولی دارد.

فیروزی معتقد است با شرایط فعلی بعید است قیمت طلا کاهش یابد و بازگشت به قیمت قبلی داشته باشیم.

چه فکری در این باره دارید؟ آیا قیمت طلا دوباره افزایش می یابد؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *