مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا شنبه 25 اردیبهشت به مناسبت عید فطر تعطیل است ؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آیا شنبه تعطیل است ؟


در کشور‌های اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود. از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، عید فطر دو روز (روز عید و فردای عید) تعطیل است.


حجت‌الاسلام معادی درباره وضعیت تعطیلی عید فطر در روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: پنجشنبه عید سعید فطر و یکم شوال اعلام شده است ، شنبه نیز باید تعطیل عید فطر اعلام شود؛ زیرا طبق قانون، هم‌زمانی تعطیلی دومین روز عید فطر با تعطیلات رسمی کشور باعث می‌شود که فردای تعطیلی رسمی، ادامه تعطیلات عید باشد. البته اجراشدن این تبصره مستلزم اعلام رسمی هیئت دولت خواهد بود .


اما این قانون ابهاماتی داشت از جمله اینکه شورای نگهبان در سال ۹۰ در حالی افزایش تعطیلات عید فطر را تایید کرد که “عباسعلی کدخدایی” سخنگوی شورای نگهبان به بند جالبی در قانون اشاره می‌کند که بر اساس آن اگر عید فطر پنج شنبه بود باید روز شنبه بعد از عید فطر تعطیل شود.


آیا شنبه 25 اردیبهشت تعطیل است ؟


آیا شنبه تعطیل رسمی است ؟


بر اساس تقویم رسمی، عید فطر امسال (۱۴۰۰) روز پنج شنبه اول شوال می‌باشد و دومین روز تعطیلی در روز جمعه قرار گرفته که جزو تعطیلات هفتگی می‌باشد، با استناد به گفته سخنگوی شورای نگهبان در سال ۹۰، با توجه به اینکه دوم شوال امسال، روز جمعه است پس باید روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ تعطیل رسمی اعلام شود.


فردا در کدام کشور ها عید فطر است ؟


عید فطر 1400 چند روز تعطیل است ؟

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شرکت اداره گاز استان کرمان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *