آیا سیگنال مذاکرات برجام بازار ارز/دلار را بالاتر خواهد برد؟



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، دبیرکل کانون صرافان درباره احتمال ورود مجدد دلار به کانال 30 هزار تومانی می گوید: البته بحث های سیاسی حدود 1 به 3 درصد در بازار به دلیل تأثیراتی که دارند.

کامران سلطانی زاده درباره نوسانات نرخ ارز می افزاید: همانطور که می دانید نوسانات ارز ارتباط تنگاتنگی با شاخص های سیاسی دارد. همانطور که در هفته های گذشته شاهد بودیم دلار تا کانال 27 هزار تومان افزایش یافت.

برجام وارد هاله ای از عدم قطعیت شده است

وی می افزاید: این کاهش به دلیل اتفاقات سیاسی و مذاکرات در وین بود، اما پس از آن با ورود برجام به هاله ای از بلاتکلیفی و طولانی شدن مذاکرات، بازار تا حدودی واکنش منفی نشان داد. اما به طور کلی در 2 ماه گذشته بازار با ورود صرافی ها به معاملات قراردادی ثبات پیدا کرده و در این ثبات نوسان بین 1 تا 3 درصد طبیعی است.

دبیر کل کانون صرافی ها می گوید: در حال حاضر به دلیل ابهامات موجود در برجام، قیمت ها دوباره به کانال 29 هزار تومان بازگردانده شده است. اما خبر خوب این است که بورس و بانک مرکزی تقریبا بازار را در اختیار گرفته اند و بازار ارز در خدمت بانک مرکزی و مدیریت بانک مرکزی است.

سلطانی زاده در پاسخ به این سوال که به نظر شما در این نوسانات دلار در کانال 30 هزار تومان قرار می گیرد؟ وی می گوید: البته بحث های سیاسی حدود 1 تا 3 درصد بر بازار تاثیر می گذارد. اما فعلا به دلیل قطعی نشدن نتایج مذاکرات، دلار همچنان در کانال 29 هزار تومان باقی مانده است. این نشان می دهد که مردم همچنان به نتایج برجام امیدوار هستند.

بیشتر بخوانید  سورپرایز میلیاردی الهام حمیدی در جمع

دیدگاهتان را بنویسید