مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

احکام جدید حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

مدیر کل صندوق حقوق بازنشستگان کشیری گفت: صندوق حقوق بازنشستگان کشور در مارس 2018 چهار هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان حتی الان پرداخت شده حقوق بازنشستگان وی به 14 هزار میلیارد تومان رسید درباره فیش های حقوقی مستمری بگیران شهریور ایوزی گفت: فیش های حقوقی به زودی بر اساس ضوابط جدید تنظیم می شود. حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد؛ طبق اطلاعات ما تمامی این کارها در این هفته انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در روزهای پایانی هفته گذشته مدیرکل سازمان نظام وظیفه از اعمال جریمه برای مستمری بگیران سایر رده ها در روزهای آینده خبر داد. علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران) در این خصوص می گوید: طبق اخباری که در کانون به دست ما رسیده، آیین نامه جدیدی برای مستمری بگیران شاغل ابلاغ شده است. وی می افزاید: بازنشستگان می توانند طی چند روز آینده این آیین نامه را در سامانه مربوطه مشاهده و دریافت کنند

عیوضی درباره فیش های حقوقی شهریور گفت: به زودی فیش حقوقی بر اساس آیین نامه جدید مستمری بگیران صادر می شود. طبق اطلاع ما تمامی این کارها در هفته جاری انجام خواهد شد.این عضو کانون بازنشستگان به مناسبت پرداخت مستمری مستمری بگیران شهریور گفت: پرداخت مستمری شهریور از بیستم شهریور ماه آغاز می شود. در مورد مقررات جدید و فیش حقوقی پرداخت مستمری ها مثل همیشه بر اساس حروف الفبا انجام می شود و انشالله از روز بیستم شروع می شود.

بیشتر بخوانید  دلنوشته زیبا در مورد مادر + عکس نوشته دعای خیر مادر

اخبار جدید از حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان

محمد اسکندری با بیان اینکه در اسفند 96 صندوق بازنشستگی کشوری چهار هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر این رقم به 14 هزار میلیارد تومان رسیده است. 1401 گفت: این درخواست کاملا صحیح و دقیق بوده و همواره به عنوان درخواست جدی مستمری بگیر مطرح می شود.

اسکندری در این خصوص افزود: هم دولت و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع واقف هستند و دولت نیز مدافع این موضوع است. این موضوع باید به صورت لایحه در بیاید و در بودجه سال 1402 ارائه و پیگیری شود.وی افزود: در پیش نویسی که برای این لایحه تهیه شد به دنبال این است که حقوق بازنشستگان متناسب باشد و منابع مالی آنها دیده شود و خوشبختانه دولت نیز از این موضوع آگاه است و تعهدش افزایش حقوق بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در اسفندماه 96 4 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کرد، گفت: در حال حاضر این رقم به 14 هزار میلیارد تومان رسیده است. ما مشکلات و مسائل پیش روی سازمان برنامه و بودجه را درک می کنیم و می دانیم که آنها تحت فشار زیادی هستند. اما باید در این زمینه برنامه ریزی هایی برای بهبود این وضعیت انجام شود.

یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

حقوق بازنشستگان

اسکندری با بیان اینکه «9 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان برای صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته شده است اما نحوه توزیع و توزیع آن هنوز مشخص نشده است»، گفت: خواستار اجرای قانون و اجرای قانون هستیم. همچنین اصلاح قانون در مورد نوع پرداختی که در دوران بازنشستگی هستیم. در مورد همسان سازی و 9 هزار میلیارد تومان اعلام شده، فرمول یا نحوه اجرا به صندوق ابلاغ نشد.

بیشتر بخوانید  نحوه محاسبه مالیات خودرو + جدول

وی افزود: یعنی 9 هزار میلیارد تومان سهام برای صندوق در نظر گرفته شد که مشکل ساز شد چرا که نقدینگی این حجم از سهام توسط خود صندوق کار بسیار سخت و پیچیده ای است. راه درست این است که به جای سهام، پول صندوق بدهیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم.

وی با بیان اینکه “حقوق پرداختی به مستمری بگیران و حقوق آنها باید معادل 90 درصد حقوق کارکنان مشابه در گروه های آنها باشد”، گفت: در مورد تناسب هنوز سازمان برنامه و بودجه را به ما اعلام نکرده است. .

اسکندری در پاسخ به این سوال که چرا مصوبات مربوط به بهداشت و درمان مستمری بگیران اجرا نمی شود، گفت: در دولت قبل مقرر شد برای این افراد احکامی صادر شود اما در رابطه با اعطای وام حتی یک ریال هم انجام نشد. بودجه، و آنچه اعلام شد. دروغ بود و سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم بودجه ای در این زمینه پیش بینی نکرد و ما همچنان منتظر بودجه هستیم حتی در بودجه سال 1401 دیده نشده است.

تقاضای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری

حقوق بازنشستگان

مدیرعامل بانک ملی با اشاره به افزایش اندک و تنها 10 درصدی حقوق بازنشستگان این صندوق در سال 1401 گفت: این درخواست کاملاً دقیق و صحیح بوده و همواره به عنوان درخواست جدی مستمری بگیران مطرح می شود. دولت و وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی جامعه به این موضوع واقف است و دولت مدافع این موضوع است. این موضوع باید به صورت لایحه در بیاید و در بودجه سال 1402 ارائه و پیگیری شود.وی افزود: در پیش نویسی که برای این لایحه تهیه شد به دنبال این است که حقوق بازنشستگان متناسب باشد و منابع مالی آنها دیده شود و خوشبختانه دولت نیز از این موضوع آگاه است و تعهدش افزایش حقوق بازنشستگان است.

بیشتر بخوانید  ایران اتهامات اثبات نشده آمریکا و انگلیس را قاطعانه رد کرد

وی با بیان اینکه «صندوق بازنشستگی کشوری در اسفندماه 96 4 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده است» اظهار داشت: در حال حاضر این رقم به 14 هزار میلیارد تومان رسیده است. ما مشکلات و مسائل پیش روی سازمان برنامه و بودجه را درک می کنیم. و ما می دانیم که آنها تحت فشار زیادی هستند. اما باید در این زمینه برنامه ریزی هایی برای بهبود این وضعیت انجام شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *