مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا رینوپلاستی بدون عمل جراحی بینی امکان دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



رینوپلاستی بینی بدون جراحی از چه طریقی انجام می شود؟


عمل های زیبایی که به واسطه جراحی انجام می شوند ، علاوه بر هزینه بالا ، با مخاطراتی زیادی همراه هستند ، لذا روش های غیرجراحی به دلیل هزینه کمتر و کاهش خطرات نسبت به روش جراحی طرفداران بیشتری پیدا کرده است .


یکی از این روش های زیبایی غیرجراحی عمل رینوپلاستی بدون جراحی است که در این مقاله از دلگرم مورد بررسی قرار گرفته شده است .رینوپلاستی : رینوپلاستی به عمل جراحی زیبایی بینی جهت اصلاح ظاهر بینی گفته می شود .


عمل رینوپلاستی بینی بدون جراحی ،برای بیمارانی که مایل به انجام جراحی های سنگین بینی نیستند و می خواهند برای اصلاح ظاهر بینی خود هزینه ی کمتری انجام دهند ، مناسب می باشد .


رینوپلاستی بدون جراحی


چگونه بدون جراحی بینی زیبا شویم؟


آیا کوچک کردن بینی بدون عمل زیبایی امکان پذیر است؟


عمل رینوپلاستی بدون جراحی که به آن لیفت بینی غیرجراحی نیز گفته می شود ، در مورد بینی هایی با نوک افتاده یا بینی های دارای پره پهن و یا بینی هایی که قوز داشته باشد ، مناسب می باشد که میزان شدت نقایص در بینی باید توسط پزشک متخصص بررسی شود تا معلوم گردد که آیا با روش رینوپلاستی غیرجراحی قابلیت اصلاح دارند یا نه .


به کمک عمل رینوپلاستی غیرجراحی ، جلوی بسیاری از جراحی های بینی غیرضروری گرفته خواهد شد ، در واقع با انجام عمل رینوپلاستی غیرجراحی نیمی از جراحی های بینی که غیرضروری هستند ، را می توان به شکل قابل قبولی انجام داد .


در عمل رینوپلاستی غیرجراحی برای درمان قور بینی یا فرو رفتگی روی بینی از تزریق فیلرهایی مانند ژل هیالورنیک استفاده می شود .افتادگی نوک بینی در عمل رینوپلاستی غیرجراحی که با نخ لیفت جذبی بالا کشیده می شود ، دو الی سه سال دوام خواهد داشت .

بیشتر بخوانید  علائم شکستگی ستون فقرات کدام است؟


پره های گشاد بینی در عمل رینوپلاستی غیرجراحی ، با تزریق بوتاکس در عضله ی خاصی از بینی که باعث کوچک شدن و جمع شدن پره های بینی می شود ، صورت می پذیرد.


رینوپلاستی بدون جراحی


رینوپلاستی بدون جراحی چقدر دوام دارد؟


کاندید مناسب برای عمل رینوپلاستی غیر جراحی :


  • افراد با غیرقرینگی با تو رفتگی روی بینی

  • افرادی که نوک بینی آنها افتاده است

  • افراد با انحراف نوک بینی

  • افراد با قوس بینی یا قوز بینی

  • افراد با پل بینی تورفته یا کوتاه

  • افرادی که عمل جراحی بینی انجام داده اند و با این عمل می خواهند اصلاحاتی را در بینی انجام دهند .


ماندگاری رینوپلاستی بدون جراحی به مدت 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد. در نتیجه باید از یک زمان‌بندی مناسب جهت حفظ نتیجه اولیه درمان استفاده شود. این روش نتایج به نسبت بلند مدتی را به دنبال دارد اما غیر دائمی می باشد.



انواع روش های رینوپلاستی بدون جراحی


از انواع روش های عمل زیبایی بینی بدون نیاز به جراحی به شرح زیر می باشد:


تزریق فیلر


تزریق فیلر با بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش فیلرهای مناسب با استفاده از سوزن های مخصوص در ناحیه های مورد نظر بینی تزریق می شود. انجام این عمل نیم ساعت بطول می انجامد و پس از آن فرد به زندگی روزمره خود می تواند ادامه دهد.


از مزیت های تزریق ژل این است که در این روش به بافت بدن ضرر نمیزند و در صورتی که بعد از عمل از فرم بینی خود راضی نباشید، پزشک متخصص می تواند با استفاده از حلال، ژل تزریق شده را حل و فرم بینی را به حالت اول خود بازگرداند.


رینوپلاستی بدون جراحی


تزریق بوتاکس


تزریق بوتاکس به بینی نیز یکی دیگر از روش های رینوپلاستی بدون جراحی می باشد. این کار نیز به صورت سرپایی انجام می گردد و هیچ نیازی به بیهوشی نیست و عموما برای بینی هایی که نیاز به تغییرات سطحی دارند انجام می گردد.


استفاده از نخ لیفت (لیفت بینی با نخ)


در این روش ابتدا پزشک ناحیه مورد نظر را بی حس کرده و سپس سوراخ های ریزی بر روی بینی فرد ایجاد می کند و از طریق این سوراخ ها نخ لیفت را وارد بینی می کند. این بینی ها مشکلی برای بینی ایجاد نکرده و پس از گذشت تقریبا 2 سال این نخ ها جذب بینی می شود. کبودی حاصل از این لیفت در طی مدت کمی برطرف می شود.


استفاده از پلاسماجت


استفاده از دستگاه پلاسماجت بیشتر برای از بین بردن چین و چروک های پوست می باشد اما امروزه از این دستگاه برای تغییر فرم بینی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه باعث یونیزه شدن هوای بین اپلیکاتور و پوست شخص می شود که حاصل آن پوست از حالت جامد به گاز تغییر حالت می دهد.


در روش پلاسماجت نخست، بینی ضدعفونی شده و سپس نقاط مورد نظر بینی بوسیله این دستگاه سوزانده می شود که با مقداری احساس گرما و درد همراه می باشد. سوختگی ناشی از این دستگاه حدودا بعد از یک هفته از بین می رود. و این روش باید در چند مرحله انجام شود که تعداد جلسات آن با تشخیص دکتر تعیین می شود.


رینوپلاستی بدون جراحی


رینوپلاستی بدون جراحی یا همان لیفت بینی چه فوایدی دارد؟


مزایای رینوپلاستی بدون جراحی چیست؟


از اولین مزیت های رینوپلاستی بدون جراحی، هزینه پایین آن در مقایسه با عمل های با استفاده از جراحی می باشد. در این روش فرآیند آسان تری داشته و همچنین زمان درمان در این روش کمتر است.


از آن جا که تغییرات انجام شده بر روی بینی در این روش دائمی نبوده و پس از مدتی بینی به حالت اولیه خود باز می گردد، در صورت عدم رضایت از بینی خود می توانید پس از مدتی آن را تغییر دهید.


عوارض رینوپلاستی بدون جراحی چیست؟


از معایب این روش این است که هر بینی ای را نمی توان با استفاده از این روش اصلاح کرد و همچنین مشکلاتی مانند تنگی تنفس و پلیپ در این روش قابل درمان نمی باشد. از معایب بعدی این روش ماندگاری غیر دائمی این عمل بوده که البته در برخی مواقع یک مزیت محسوب می شود.


هزینه رینوپلاستی بینی بدون جراحی چقدر است؟


قیمت رینوپلاستی بدون جراحی متفاوت می باشد و هزینه این روش رینوپلاستی با توجه به بینی شما، روش انتخابی، دستمزد پزشک و … تعیین می شود.


انتخاب مناسب ترین روش برای کوچک کردن بینی


در صورتی که نمی دانید کدام روش برای بینی شما مناسب تر می باشد بهتر است قبل از تصمیم گیری به یک متخصص مراجعه کرده تا به شما در تصمیم گیری درست کمک کند.


مدت زمان رینوپلاستی بدون جراحی چقدر است؟


مدت زمان رینوپلاستی بدون جراحی اصولا به دوساعت زمان نیاز دارد اما به طور کلی از یک ساعت نیم تا سه ساعت ممکن است یک عمل بینی زمان نیاز داشته باشد.


همچنین بخوانید:


درمان کبودی دور چشم بعد از عمل بینی (رینوپلاستی)


گالری از (رینوپلاستی) جراحی زیبایی بینی دکتر حمیدرضا حسنانی


بیشتر بخوانید  خستگی مزمن چیست، با علائم خستگی مزمن و درمان خستگی مزمن آشنا شوید
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *