آیا جزئیات مصوبات جدید شورای تناسب اندام/سن بازنشستگی بازنگری می شود؟


به گزارش سلام نوح به نقل از مهر، مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهادی از سوی فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت بهداشت برای ادغام «آموزش پزشکی» و «خدمات بهداشتی» را بررسی کرد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه در جلسه ای به ریاست صادق آملی لاریجانی و با حضور رئیس کل دادگستری و اعضای مجمع، سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه را بررسی کرد.

در این جلسه بندهای مربوط به تحکیم نهاد خانواده، کاهش نابرابری اقتصادی، صندوق های بازنشستگی، تقویت بنیان دفاعی، امنیتی و انتظامی در سیاست های کلی برنامه هفتم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس در پنجمین جلسه این هفته با تاکید بر تقویت نهاد خانواده به عنوان رکن اساسی جامعه اسلامی و استفاده از توان و ظرفیت زنان خاطرنشان کردند: تقویت نهاد خانواده به عنوان رکن اساسی جامعه اسلامی. جامعه ای با تاکید بر کرامت حضور مادر در وجود او و برنامه ریزی و اجرای شرایط فرهنگی، قانونی و اقتصادی برای ایفای این نقش و استفاده از توان و ظرفیت زنان در پیشرفت و رفع مشکلات کشور با تاکید بر حفظ کرامت در جامعه و رفع کرامت موانع رشد و شکوفایی زنان در برنامه هفتم تصویب شد.

در ادامه با توجه به رفع فقر و کاهش نابرابری های اجتماعی و ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی «با کاهش حداقل یک صدم شاخص سالانه ضریب جینی موجب رفع فقر و کاهش نابرابری اقتصادی می شود». یک.» طی سالهای اجرای برنامه. و «استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی و بیمه همگانی مبتنی بر سیاست کلی تأمین اجتماعی» را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید  آیا معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند لغو شده است؟

در ادامه، موضوع پرداخت بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی مورد بحث و بررسی اعضای مجمع قرار گرفت و «پرداخت بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی حداکثر تا سال چهارم برنامه به‌طوری‌که در آخرین سال جاری سال برنامه . بر اساس این برنامه، صندوق ها بدون تامین اعتبارات کافی و قابل دستیابی، متکی به بودجه کشور نبوده و با اصلاحات کمی، به ویژه اصلاح سن بازنشستگی، از هرگونه تعهد جدید اجتناب می کنند و کسری صندوق های بازنشستگی را کاهش می دهند.

در خصوص ادغام آموزش پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی به پیشنهاد فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موارد زیر به تصویب رسید: «تاکید بر تداوم و تحکیم ادغام آموزش پزشکی و بهداشتی. ” خدمات در یک ساختار واحد».

در ادامه با توضیحات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور فرمانده معظم کل قوا، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، جانشین فرماندهی کل قوا ستاد ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاستگذاری رئیس مجلس، اعضای «بنیاد تقویت دفاعی» امنیت و قانون همچنین مجمع اجرایی برای ارتقای بازدارندگی و دستیابی به علوم و فناوری های قدرتمند مورد نیاز صنعت دفاعی و امنیتی با تاکید بر خودکفایی کشور در سامانه ها، تجهیزات اولویت دار و پدافند فعال و برقراری امنیت پایدار در «مرزها» به تصویب رسید. درصد معینی از بودجه عمومی دولت برای این منظور.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار آیت الله صادق آملی لاریجانی درگذشت والده آن مرحوم، محمدبکر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانواده محترم موزا را تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد. برای متوفی مقام برای آن مرحوم و اجر برای صبر و بازماندگان.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

<п>اعلامیه آیا جزئیات تاییدیه های جدید تناسب اندام/سن بازنشستگی بررسی می شود؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید