مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا جاکریم شوم است؟ (باورها و خرافات در مورد یک ترسو)

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا جاکریم شوم است؟

جکریم احتمالاً رایج ترین پرنده ای است که در زندگی می بینیم. جکریم پرنده ای مقاوم در برابر سرما و گرما است که در تمام فصول سال در مکان های مختلف مانند خیابان ها، درختان، سیم های تلفن، حیاط ها دیده می شود. کبوترهای جاکریم مکان مورد علاقه برای جستجوی غذا روی زمین هستند. آنها تقریباً تمام غذای خود را از کشور جمع آوری می کنند و می بلعند، آن را در رده بندی خود ذخیره می کنند و در نهایت برای هضم آن به مکانی امن پرواز می کنند.
یکی دیگر از مواردی که پرندگان خامه ای را مقاوم کرده است توانایی آنها در نوشیدن آب نمک و همچنین این واقعیت است که مدت زمان نسبتا طولانی را با این مقدار آب می گذرانند.


شاید بپرسید که چرا این پرنده به جاکریم معروف است؟

علت نامگذاری این نام این است که این پرنده صدایی شبیه به جاکریم می دهد. البته در برخی مناطق از جمله خراسان به این پرنده موسی کوتاقی می گویند زیرا اعتقاد بر این است که چنین صدایی از دهان این پرنده خارج می شود.


عکس کبوتر جاکریم و در مورد آن


آیا شر است یا نه؟

اگر با این سوال مواجه شده اید و هنوز پاسخ قانع کننده ای برای آن پیدا نکرده اید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با بررسی پاسخ های احتمالی به پاسخ قانع کننده ای برای این سوال برسیم.

هیچ موجودی به خودی خود شر نیست، شر نیست و این شر به منافع افراد بستگی ندارد.
به قول امثال و اقوال، جاکریم مبارک و شوم نیست زیرا صدایی در می آورد که گویی اهل بیت را نفرین می کند و می گوید: من فقدان تو، من فقدان تو هستم که معنای صدای جکریم را تعبیر می کند. اگر دقت کنی اینجا بمیرم همانطور که در بالا ذکر شد در گویش های مختلف فارسی، صدای این پرنده چیزهای مختلفی شنیده می شود که از آن جمله می توان به موسی کو، موسی کو تاکی، یاکریم و …
اگر تنها صدایی که از دهان پرنده بیرون می آید را ملاک شوم بودن آن قرار دهیم، می توانیم در فارسی تعبیر دیگری داشته باشیم.
در این باره نظرات مختلفی وجود دارد، برخی وجود جکریم در خانه و تخم گذاری و بچه دار شدن جکریم در خانه را نشانه برکت می دانند و معتقدند که بعد از آمدن جاکریم اتفاقات خوبی برای آنها افتاده و پول و خوشبختی به دست آورده اند. .
همچنین روایتی که مستقیماً جکریم را به شرارت متهم کند، وجود ندارد، اما توصیه شده است که حیوانات را در خانه و در قفس نگهداری نکنند و از گوشت آنها پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید  لیست شنوایی‌سنجی و سمعک های کرج همراه با آدرس و تلفن


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *