مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا با مصرف قرص متفورمین وزن کم می کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


متفورمین؛ آیا این یک داروی بی خطر برای کاهش وزن جوانان است؟

بسیاری از مردم سریع می خواهند لاغر آنها تمایل زیادی به ورزش ندارند، بنابراین مصرف داروهایی که می توانند وزنشان را کاهش دهند بسیار آسان است.

خانمی 31 ساله درباره قرص متفورمین می گوید: می خواهم وزن کم کنم اما ورزش را نمی توان به سرعت به دست آورد. علاوه بر ورزش، باید رژیم غذایی خاصی هم داشته باشید، بنابراین به انواع داروها فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که متفورمین ممکن است برای کاهش وزن مناسب باشد.قرص متفورمین برای افراد دیابتی و چاقی تجویز می شود، من از آن استفاده می کنم دلگرم کننده با من باش.

تاثیر متفورمین بر کاهش وزن

مصرف خودسرانه متفورمین برای کاهش وزن خطرناک است

اگرچه متفورمین عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای مشابه دارد، اما مصرف کنندگانی که آن را برای کاهش وزن مصرف می کنند باید بدانند که چاقی می تواند نشانه ای از بیماری های دیگر مانند کم کاری تیروئید یا هیپرپلازی آدرنال و همچنین مصرف داوطلبانه دارو باشد. چشم پزشک یک فرد و یک فرد را دور نگه می دارد و با پیشرفت بیماری سلامتی را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.
اگرچه متفورمین عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای مشابه دارد، اما مصرف‌کنندگانی که آن را برای کاهش وزن مصرف می‌کنند باید بدانند که چاقی می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های دیگر باشد، مانند. کم کاری تیروئید یا پرکاری غدد فوق کلیوی مصرف خودسرانه دارو این بیماری ها را از چشم پزشک و فرد دور نگه می دارد و با پیشرفت بیماری سلامتی را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.

بیشتر بخوانید  اطلاعات دارویی کامل در مورد قرص پرفنازین

دکتر محمدرضا مهاجرات تهرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در هفته نامه سلامت نوشت:

متفورمین برای افزایش حساسیت به انسولین در بیماران دیابتی تجویز می شود. این دارو نسبت به رقبای خود عوارض کمتری دارد و می تواند حدود 1 تا 2 کیلوگرم در ماه کاهش وزن داشته باشد، اما برخی از افراد غیر دیابتی نیز برای کاهش وزن از متفورمین استفاده می کنند، در حالی که کاهش وزن یکی از عوارض این دارو است نه آن. فواید. بنابراین مصرف آن به عنوان یک داروی کاهش وزن در افرادی که دیابت ندارند یا از نارسایی کلیه رنج می برند باید تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه باشد. افرادی که اضافه وزن ندارند باید با یک رژیم غذایی اولیه و کم کالری و با فعالیت بدنی مناسب در طول روز وزن خود را کاهش دهند و با توسل به داروهای شناخته شده و ناشناخته سلامت خود را به خطر نیندازند. این افراد می توانند فیبر غذایی بیشتری بخورند، مانند میوه ها، سبزیجات و گیاهان به جای قرص های لاغری، مطمئن شوید که سالم می مانید و زودتر به نتیجه دلخواه خود می رسید که تناسب اندام است.

اگرچه متفورمین عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای مشابه دارد، اما مصرف‌کنندگانی که آن را برای کاهش وزن مصرف می‌کنند باید بدانند که چاقی می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های دیگر باشد، مانند. کم کاری تیروئید یا پرکاری غدد فوق کلیوی مصرف خودسرانه دارو این بیماری ها را از چشم پزشک و فرد دور نگه می دارد و با پیشرفت بیماری سلامتی را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. از طرفی مصرف خودسرانه متفورمین می تواند عوارض گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، اسهال و تغییر در عملکرد روده بودن. در حالی که مصرف خودسرانه این دارو در افراد مبتلا به نارسایی و درجه کلیوی افزایش کراتینین در خون بسیار خطرناک است، بنابراین نباید بدون تجویز پزشک از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  اینها رژیم های جعلی هستند

تاثیر متفورمین بر کاهش وزن

هشدار

  • هرگز این دارو را خودسرانه مصرف نکنید.
  • لازم به ذکر است که مصرف این دارو یا هر داروی کاهش وزن دیگری باید زیر نظر پزشک و با تجویز وی باشد تا از عوارض یا مشکلات مصرف این دارو جلوگیری شود.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی در مورد متفورمین و کاهش وزن دارید

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *