مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش گام به گام پخت برنج بادمجان بدون گوشت + طرز تهیه آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، بادمجان پلو بدون گوشت یکی از خوشمزه ترین روش های تهیه یک پلو دلپذیر است. می توانید به اندازه دلخواه از سویا استفاده کنید یا این برنج را کاملا گیاهی کنید. برای تهیه این برنج بهتر است از بادمجان های کشیده و براق با پوست صاف استفاده کنید تا خوش طعم و شیرین شود. اگر هوس پلو بدون گوشت می کنید، پلو بادمجان را در نظر بگیرید.

مواد لازم برای تهیه برنج بادمجان بدون گوشت

1 عدد پیاز

سیر 2 حبه

4 عدد گوجه فرنگی

3 عدد بادمجان

3 فنجان برنج

رب 1 قاشق

سویا 1/2 فنجان

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری، تخم گشنیز به میزان لازم

طرز تهیه برنج بادمجان بدون گوشت

فاز اول

بادمجان ها را پوست بگیرید و حلقه ای برش دهید. سپس آن را در محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود. اجازه دهید 30 دقیقه بماند سپس آبکش کنید و در تابه ای در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود سپس از تابه خارج کرده و گوجه ها را بردارید و حلقه ای برش دهید و سرخ کنید.

فاز دوم

سپس پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید، داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و با زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود، سیر را پوره کرده و با پیاز تفت دهید تا عطر سیر کمی بلند شود. سویا را داخل آبجو بریزید تا کمی نرم شود.

سطح سوم

سپس سویا را آبکش کنید و کمی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس با پیاز و سیر و ادویه ها تفت دهید تا سرخ شوند. پاستا را اضافه کنید و بجوشانید تا پاستا رنگ دلپذیری پیدا کند سپس گوجه فرنگی های باقی مانده را خرد یا رنده کنید و درب تابه را بگذارید تا سس غلیظ شود و در آخر نمک اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

بیشتر بخوانید  تماس تلفنی مصطفی تاجزاده با خانواده‌اش پس از دو هفته/ فخرالسادات محتشمی‌پور: همسرم 18 روز روزه معترضانه گرفته و در انفرادی به سر می‌برد

مرحله چهارم

برنجی را که چند ساعت قبل خیس کردید روی آتش بگذارید تا بجوشد و برنج نرم شود. سپس برنج را آبکش کرده و ته قابلمه می گذاریم و مقداری برنج و مواد متوسط ​​و بادمجان و گوجه فرنگی سرخ شده را اضافه می کنیم و لایه ها را به همین ترتیب تکرار می کنیم و می گذاریم پلو نیم ساعت بجوشد. برای دیدن طرز تهیه پلوهای مخلوط طرز تهیه کلم پلو با مرغ ریش را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه برنج بادمجان بدون گوشت

برای اینکه بادمجان ها روغن کمتری جذب کنند، کمی ماست به بادمجان ها اضافه کنید.

می توانید سویا را کنار بگذارید.

در صورت تمایل می توانید مقداری زعفران روی مواد بپاشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *