مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش و نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

به گزارش دلگر: نظافت لوازم خانگی یکی از کارهایی است که معمولا به دلیل خستگی، کسالت و یا عدم تخصص از قلم می افتد و به نوعی فراموش می شود. اما قطعا به مرور زمان اگر این کار را انجام نداده باشید با روند کند و البته کم کارایی دستگاه خود مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، اگر برای مدت کوتاهی دندان‌های خود را مسواک نزنید یا از مسواک زدن خودداری کنید، متوجه لکه‌های زیادی ناشی از خوردن غذا روی دندان‌ها یا لبه‌های آن‌ها می‌شوید و حتی گاهی اوقات پرکردن دندان‌ها نیز وجود دارد. به دلیل حفره ها

ماشین ظرفشویی هم همین قانون را دارد. اگر به جرم انگاری آن توجه نکنید، در آینده ای نه چندان دور برایتان مشکل ساز خواهد شد. به هر حال ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است که به صورت انفرادی یا گروهی استفاده می شود و آنچه این وسیله حیاتی را تهدید می کند جرم شستشوی مکرر ظروف است. استفاده نکردن از آن غیرممکن است و هدر دادن آن چیزی نیست که به دنبال آن باشید، بنابراین بهترین راه این است که سرویس و تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود را یاد بگیرید.

نباید فراموش کنیم که خرید یک ماشین ظرفشویی حرفه ای تنها ملاک نیست، بلکه نحوه تمیز کردن و نگهداری صحیح آن مهمتر است، در غیر این صورت در مدت زمان کوتاهی پس از استفاده از ماشین ظرفشویی، مجبور به خرید ماشین دیگری خواهید بود. نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی با کمترین هزینه و قابلیت یکی از مهم ترین روش های نگهداری اولیه است که یادگیری این عمل به صورت اصولی ضروری است.
نظافت صحیح و در برخی موارد تعمیر آنها دغدغه بزرگتری است که بسیاری از افراد با این مشکل مواجه هستند. استفاده مداوم از ماشین و شستن ظروف در مراحل مختلف همیشه نتیجه دلخواه را به همراه ندارد گاهی بوی نامطبوعی از ماشین ظرفشویی استشمام می کنیم که انتظارش را نداریم و یا گاهی ظروف در حد نیاز شسته نمی شوند شک نکنید. رسوب کافی در ماشین جمع شده است و وقت آن رسیده که ماشین ظرفشویی خود را رسوب زدایی کنید. در این صورت، اگر اساساً بتوانید کار را خودتان انجام دهید، کار برای شما آسان خواهد بود.


ترازو ماشین ظرفشویی

هر چند وقت یکبار باید ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

هنگامی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، این دستگاه با ذرات غذا، مواد شوینده و رسوب تماس می گیرد. در طول یک هفته یا یک ماه این فرآیند شستشو چندین بار تکرار می شود که بدون شک مسیرهای ورودی و خروجی با مقدار زیادی از این مواد پر شده و جرمگیری کامل ضروری است.
به گفته متخصصان، بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و میزان سختی آن، باید هر چهار تا شش هفته یکبار عملیات رسوب زدایی انجام شود تا ماشین ظرفشویی تمیز بماند و دنده ها و سوراخ ها مسدود نشود. باز و صاف و در نتیجه عمر ماشین ظرفشویی و کارایی آن افزایش می یابد. در واقع اینها ذرات غذا، ذرات صابون و رسوب آهک انباشته شده در قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی هستند که در طی فرآیند تمیز کردن ماشین ظرفشویی از بین می روند.

بیشتر بخوانید  راه های مقابله با وسایل خانگی کثیف

اندازه گیری ماشین ظرفشویی را از کجا شروع کنیم؟

دستورالعملها را بخوان. مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و قطعات را با دقت باز کنید. همانطور که می دانید برای انجام هر کار اساسی باید دفترچه راهنمای آن دستگاه را مطالعه کنید. این موضوع در مورد تمیز کردن ماشین ظرفشویی نیز صدق می کند، بنابراین لازم است قبل از انجام هر کاری با مطالعه دفترچه راهنما با جزئیات عملکرد آن آشنا شوید.
پس از آن دمای آب را بررسی کنید تا دستگاه تمیز شود، اگر آب به اندازه کافی گرم باشد می توانید به راحتی رسوبات را از دستگاه جدا کنید. البته پس از اطمینان از خاموش بودن دستگاه و خارج شدن کابل از پریز برق، بر اساس آنچه در دفترچه راهنما نوشته شده است، قطعات دستگاه مانند فیلتر ماشین ظرفشویی را با دقت باز کرده و بشویید. فیلتر را فراموش نکنید، یکی از قسمت هایی که چربی و مواد اضافی را جذب می کند.

رسوب آهک را از لاستیک (ماشین ظرفشویی) ماشین ظرفشویی جدا کنید

ناگفته نماند که ماشین لباسشویی نیز یکی از قطعات حساسی است که در اثر تماس مستقیم با آب در معرض آلودگی قرار می گیرد و سرکه می تواند محلول این قسمت از ترازو در ماشین ظرفشویی باشد. برای لاستیک (ماشین ظرفشویی) پارچه تمیز آغشته به سرکه را به تمام قسمت های ماشین بزنید و برای قسمت های کوچک و باریک ماشین لباسشویی که امکان استفاده از دستمال مرطوب وجود ندارد می توانید از پارچه کوچکتر استفاده کنید. هدف – شی.

جرم گیری محفظه های داخلی ماشین ظرفشویی

بعد از این مرحله نوبت به بررسی پارتیشن های داخلی ماشین ظرفشویی می رسد، اگر در حین بازرسی متوجه وجود رسوب آهک در قسمت هایی از محفظه شدید، با کمک آب (در دمای مناسب) یا مواد شوینده سازگار با ماشین شما، استارت بزنید. حذف آهک از دادگاه ماشین لباسشویی و رفع جرایم. یکی از نکات مهم و اساسی در نظافت پارتیشن های داخلی ماشین ظرفشویی، جلوگیری از نفوذ آب به صفحه و سایر قطعات الکترونیکی ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از سوختن قطعات داخلی است، زیرا پس از سوختن قطعات اصلی، عملا ماشین ظرفشویی ضرر می کند. کارایی خود را از دست خواهد داد

جرم گیری سبدهای ماشین ظرفشویی

حالا نوبت سبدهایی است که از قبل از دستگاه خارج کرده اید. لکه‌های این ناحیه را نمی‌توان فقط با آب داغ برطرف کرد، اما به دلیل مشبک بودن سبدها، باید آنها را با یک برس یا برس به ترتیب لکه‌ها و چربی‌ها پاک کنید. پس از آبکشی متوجه می شوید که مقدار زیادی زباله از سطح خارج شده و یک سبد براق وجود دارد، پس از این کار، شیرها را باز بگذارید و اجازه دهید محفظه داخلی دستگاه و قطعات شسته شده خشک شوند و از خشک بودن تمام اجزا اطمینان حاصل کنید. .، از روشن کردن آن خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  کاربردهای اعجاب انگیز خلال دندان


چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

رسوب ماشین ظرفشویی خود را با جوش شیرین و سرکه پاک کنید

حتماً در مورد استفاده از سرکه در تمیز نگه داشتن ظروف فلزی یا اشیاء دیگر شنیده اید. بله، درست است، زیرا با ریختن سرکه و آب در ماشین ظرفشویی و شستن با آب داغ، می توانید چربی، ذرات غذا و مواد شوینده چسبیده به محفظه ماشین را پاک کنید. اما محلول قوی تری با ترکیب جوش شیرین و سرکه به دست می آید که قادر است بوی نامطبوع دستگاه را از بین ببرد و باعث تشکیل فوری رسوب روی ماشین ظرفشویی شود. بسته به میزان استفاده از دستگاه می توانید ماهی یک بار این کار را انجام دهید.

قرص شوینده ظرفشویی

معمولاً در دستورالعمل هر ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی، نوع ماده شوینده سازگار با دستگاه ذکر می شود، در صورتی که جدای از این، بی کیفیت بودن پودر شوینده باعث ایجاد مشکلاتی مانند تجمع رسوب در دستگاه می شود که باعث تولید محصولات می شود. برای بوی بد، یکی از ساده ترین راه ها استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی است. مدت زمان رسوب زدایی از ماشین ظرفشویی با قرص های رسوب زدا بسیار کوتاه و در عین حال آسان خواهد بود. استفاده از مواد رسوب زدا بسیار ساده است و به همین دلیل برای مشتریان بسیار آسان است. با استفاده منظم، جدا از از بین بردن سختی آب، نقش بسزایی در افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی دارند. آنها همچنین در تمیز کردن قطعات ماشین ظرفشویی و از بین بردن کثیفی، رسوبات و باقی مانده مواد شوینده بسیار مفید هستند.
با استفاده از آنها بوی نامطبوع ناشی از وجود کثیفی در ماشین ظرفشویی را از بین می بریم و مهمتر از آن در مصرف مواد شوینده ماشین ظرفشویی و برق صرفه جویی می کنیم و در نتیجه ظروف تمیزی را در اختیار شما قرار می دهند.


روش استفاده از قرص های ضد کلک برای پاک کردن رسوب از ماشین ظرفشویی به شرح زیر است:

  1. ماشین ظرفشویی را خالی کن.
  2. از هیچ ماده شوینده ای استفاده نکنید.
  3. قرص شوینده ماشین ظرفشویی را از بسته بندی خارج کنید.
  4. قرص را در ماشین ظرفشویی بیندازید.
  5. برنامه اتو را فعال کنید.
  6. پس از اتمام فرآیند شستشو، ماشین ظرفشویی شما مقیاس بندی می شود.


چند راه حل برای جرم گیری ماشین ظرفشویی


نحوه استفاده از پودر ضد جرم گیری برای پاک کردن جرم از ماشین ظرفشویی به شرح زیر است:

  1. ابتدا ظروف را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.
  2. برای از بین بردن رسوبات از مواد شوینده استفاده نکنید.
  3. پودر ضد رسوب آهک را در جای قرص یا کف ماشین ظرفشویی بریزید.
  4. برنامه اتو را شروع کنید.
  5. پس از فرآیند شستشو، ماشین ظرفشویی شما مقیاس بندی می شود.

کدامیک بهتر است؟ قرص رسوب زدا، پودر رسوب زدا یا پودر ماشین ظرفشویی

شاید در نگاه اول متوجه تفاوت این شوینده ها نشوید، اما تفاوت های چشمگیری با هم دارند. قرص ها از نصف ژل ساخته شده و در قطعات کوچک متشکل از یک پودر ساخته می شوند. از آنجایی که به اندازه کافی مواد شوینده آزاد می کنند، کف زیادی تولید می کنند و علاوه بر شوینده بودن، با وجود مواد افزودنی، فرآیند شستشو را بهتر انجام می دهند.
این پودر بسیار مقرون به صرفه است و در شرایط سخت اقتصادی همراه شما خواهد بود. با کمک پودر رسوب زدایی، رسوب زدایی کامل دیگ ماشین ظرفشویی، رسوب زدایی المنت ماشین ظرفشویی و رسوب زدایی لوله های این ماشین را می توان به راحتی انجام داد، اما ژل ماشین ظرفشویی که شبیه به مایع ظرفشویی است، دارای قیمت بین قرص و پودر لباسشویی. آنها برای استفاده خانگی ترجیح داده می شوند و در مقایسه با پودر، ژل آهسته رهش می تواند مقدار کافی مواد شوینده ظرفشویی و مرحله شستشو را کنترل کند. (الان قطعا می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید)


یادداشت:

  1. قرص، پودر و ژل در بازار وجود دارد.
  2. پودر لباسشویی با پودر شستشو متفاوت است.
  3. مایع پولیش با ژل رسوب زدایی متفاوت است.
  4. قرص ظرفشویی با قرص شوینده متفاوت است.
  5. پودر جرم گیری یا قرص ها هیچ تفاوتی در فرآیند جرم گیری ندارند.

باید بخوانید:

روش های نگهداری ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از گرفتگی

از یک ماده رسوب زدا در برنامه خود استفاده کنید زیرا بخش های مختلف دستگاه را رسوب زدایی می کند. فیلترهای ماشین ظرفشویی مانند قلب بدن انسان هستند و تمیز کردن آنها می تواند در طول عمر ماشین ظرفشویی شما مفید باشد، بنابراین هر ماه یک بار فیلتر دستگاه خود را تمیز کنید.
ظروفی که در ماشین ظرفشویی می گذارید باید تمیز باشند. بنابراین، ابتدا ظروف را تمیز کرده و سپس در ماشین ظرفشویی قرار دهید که به کاهش رسوب و رسوب در ماشین ظرفشویی کمک می کند.

مواد شوینده مناسب و سازگار را برای ماشین ظرفشویی خود انتخاب کنید زیرا استفاده از مواد شوینده ماشین ظرفشویی بی کیفیت به مرور زمان می تواند تاثیر بدی روی ماشین ظرفشویی شما بگذارد و مقیاس ماشین ظرفشویی به هم بخورد پس سعی کنید از بهترین کیفیت استفاده کنید. قبل از شستشو، دستگاه را تمیز کنید، فیلتر کف را تمیز کنید و مواد غذایی را از ظروف خارج کنید. این باعث می شود کمتر تمایلی برای جنایت داشته باشید.
قبل از رسوب زدایی، ظروف را از دستگاه خالی کنید و از مواد شوینده استفاده نکنید. زمان شستشوی ماشین ظرفشویی بسته به نحوه استفاده شما از ماشین متفاوت است، شستشوی ماشین ظرفشویی به بهبود فرآیند شستشو و حفظ کیفیت ماشین کمک می کند. هنگام تمیز کردن ماشین ظرفشویی به اجزای داخلی و لاستیک آن توجه کنید.


بیشتر بخوانید  مدل کلاه بافتنی دخترانه با انواع طرح های شیک و جذاب ( سری سوم
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *