مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش صحیح شیر دادن به نوزاد با لب های شیرین

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در مورد شیر دادن به نوزاد با شکاف لب یا کام چطور؟

نوزادان لب شکری نوزادانی هستند که از بدو تولد شکل متفاوتی دارند. معمولاً شکاف کام یا لب دارند، اما این مشکل با جراحی قابل حل است. مقاله ای که یاد خواهید گرفت
نوزادان لب شکری نسبت به سایر نوزادان در شیردهی مشکل دارند، بنابراین مادر نوزادی که دچار این عارضه است باید نکات مهم زیر را در هنگام شیر دادن به نوزاد خود در نظر بگیرد.

مکیدن ضعیف:

کودکانی که شکاف کام و لب دارند نسبت به سایر کودکان ماهیچه های کام ضعیف تری دارند، بنابراین نمی توانند سینه مادر خود را به خوبی نگه دارند و همچنین در مجرای ادرار ضعیف هستند و همچنین در مکیدن خوب عمل نمی کنند.


شیر دادن به نوزادان با نیازهای ویژه

خواب قبل از سیری:

این نوزادان برای دریافت شیر ​​تلاش زیادی می کنند، بنابراین زود خسته می شوند و به خواب می روند. هنگام خواب متأسفانه برخی از مادران فکر می کنند کودک سیر شده و شیردهی را قطع می کنند.

شیر وارد مجرای بینی می شود:

به دلیل آناتومی این نوزادان، شیر بلعیده شده وارد مجرای بینی نوزاد می شود.

گوارشی:

نوزادانی که لب‌های شیرین دارند در طول شیردهی مقدار زیادی هوا می‌بلعند که می‌تواند منجر به کمبود شیر و رفلاکس و همچنین رفلاکس شود.

حالت خفگی:

اگر به این نوزادان به اشتباه شیر داده شوند، شیر وارد ریه می شود و نفس کشیدن را برای نوزاد دشوار می کند.

با وجود این مشکلات، کارشناسان همیشه تاکید می کنند که نوزادان قندی باید با شیر مادر تغذیه شوند، زیرا وقتی نوزاد شیر مادر را می مکد، رابطه عشقی بین مادر و نوزاد شکل می گیرد و همچنین باید بدانید که بدن نوزادان شیرین از سیستم ایمنی ضعیف تری برخوردار است. در مقایسه با سایر نوزادان، آنها می توانند در معرض بیماری های مختلف به ویژه بیماری های عفونی باشند.

بیشتر بخوانید  عوارض مصرف قهوه و کافئین در کودکان

شیر مادر سرشار از آنتی بادی های قوی است که سیستم ایمنی کودک را تقویت کرده و از آن در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند. یکی از شایع ترین بیماری ها در بین این کودکان عفونت گوش است.همانطور که قبلا ذکر شد، شیردهی نادرست نوزادان شیرین باعث ورود شیر به مجاری بینی نوزاد و ایجاد عفونت گوش می شود.محققان در حال یافتن موثرترین راه برای مبارزه با عفونت گوش هستند. آنها شیر مادر را می شناسند. علاوه بر موارد ذکر شده، شیردهی باعث تقویت عضلات فک و صورت کودک می شود.


شیر دادن به نوزاد با لب های شیرین

روش های مختلف شیر دادن به نوزاد دیابتی

شیردهی نادرست نوزاد شیرین ممکن است عواقب خوبی نداشته باشد و شیر به اشتباه وارد مجرای بینی کودک شود و منجر به خفگی یا خفگی شود. با این حال، نگران نباشید، با کمی پشتکار و حوصله مادری، کودک نحوه صحیح خوردن شیر را یاد می گیرد. به همین دلیل در این بخش با روش های مختلف شیر دادن به این نوزادان آشنا می شوید:

موقعیت رقصنده

برای این روش شیردهی باید کودک را در حالت نشسته در دستان خود بگیرید و روی پاهای خود بنشینید، سر او را جلوی سینه های خود قرار دهید، دست خود را زیر چانه در وضعیت In قرار دهید، نوزاد را با یکی نگه دارید. دست را روی پشت خود قرار دهید و با دست دیگر چانه کودک را بگیرید.

موقعیت فوتبال

هنگام شیر دادن به نوزاد با روش لب های شیرین باید کودک را به حالت نیمه نشسته روی پاها قرار دهید و یک دست خود را پشت سر قرار دهید و سپس دست دیگر را روی سینه قرار دهید و با فشار کم شیر را زیاد کنید. بیرون نوزادانی که لب شکری دارند ضعیف می مکند و این روش برای آنها بسیار مفید است. بهتر است قبل از شیردهی سینه ها را ماساژ داده و گرم کنید تا شیر راحت تر خارج شود.

بیشتر بخوانید  علت و علائم خطر آفرین استفراغ نوزادان چیست؟

شیر

اگر به هر دلیلی نمی توانید به طور مستقیم به نوزاد خود شیر بدهید، بهتر است او را از مزایای این شیر محروم نکنید. می توانید با دست یا با شیشه های برقی برای شوهرتان شیر بدوشید و با شیشه شیر بچه به نوزادتان شیر بدهید. یادتان باشد برای این نوزادان از پستانک و شیشه شیر معمولی استفاده نکنید و حتما نوع خاصی که مخصوص این نوزادان است تهیه کنید.
برای تغذیه با شیشه، باید کودک را در حالت ایستاده یا عمودی نگه دارید، سپس شیشه شیر را کج کرده و در دهان او بگذارید.

کلاهک نوک پستان

کلاهک سینه وسیله ای پلاستیکی است که معمولاً مادرانی که نوک سینه هایشان فرو رفته یا کوچک است برای شیردهی استفاده می کنند.این کلاهک ها برای شوهر نیز استفاده می شود. اگر کودک شما به شیشه شیر عادت کرده یا به دلیل شکاف لب نمی تواند نوک سینه را بگیرد، می توانید از این درپوش ها استفاده کنید.

شیر دادن با سرنگ یا قاشق

برای شیر دادن با قاشق یا سرنگ ابتدا به نوزاد اجازه دهید شیر بخورد و زمانی که احساس خستگی کردید اما سیر نشدید اگر شیشه شیر ندارید از شیشه شیر با شیشه شیر استفاده کنید. یک قاشق یا یک سرنگ به او بدهید تا سیر شود.


روش های مختلف شیر دادن به نوزاد با لب های شیرین

نکات مهم برای شیر دادن به نوزادان با شکر

مادران نوزادان قندی باید در شیر دادن به نوزاد خود صبر و استقامت زیادی داشته باشند.
نوزادانی که لب شکری دارند معمولاً خواب‌آلود هستند و نمی‌خواهند شیر بدهند، بنابراین وقتی آنها را بیدار می‌کنید و خودتان شیر می‌دهید منتظر نمانید تا بیدار شوند و گریه کنند.
اگر متوجه شدید که شیر از دهان او جاری است، شیر دادن را متوقف کنید و او را در گلویش نگه دارید.
بهتر است این نوزادان شیر را اغلب و به مقدار کم بنوشند.
هنگام شیردهی در محیطی آرام بمانید تا تمام تمرکز روی شیردهی باشد.
برای انتخاب روش صحیح شیردهی، بهتر است همه آنها را امتحان کنید تا روشی را که مناسب کودکتان است پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  آیا باید کودکان را از دنیای دیجیتال نجات داد؟

باید بخوانید:

درمان بیماری ها (دیابت شیرین) در کودکان

درمان بیماری ها (دیابت شیرین) در کودکان

عوامل موثر بر درمان شکاف لب و کام در کودکان مبتلا به شکاف کام و لب. ذاتی اما قابل درمان تشویق شوید تا راه‌های مناسب برای…

بهتر است بعد از جراحی شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.
مراقب باشید که هیچ جسم سختی به دهان کودک برخورد نکند، حتی شیشه سر پلاستیکی نیز می تواند برای کام کودک خطرناک باشد.
شیردهی با شکاف لب جراحی باید مستقیماً با سینه مادر تماس داشته باشد، زیرا شیردهی باعث آرامش نوزاد و تسریع در به خواب رفتن او می شود و همچنین شیردهی در رفع عوارض بعد از عمل موثر است.
والدینی که فرزندانشان شکاف لب یا کام دارند، اصلا نگران فرزند خود نباشند، زیرا امروزه با پیشرفت علم، جراحی ها اقدام موثری برای رفع این مشکل است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *