مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش ساخت گلدان های زیبا با وسایل دور ریختنی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



نحوه ساخت گلدان


برای کنار اومدن با این روزای سخت قرنطینه، به انجام کارهای جدید و سرگرمی های خونگی نیاز داریم. برای همین امروز میخوام آموزش ساختن گلدان با وسایلی که دیگه کاربردی ندارند را آموزش بدم. این آموزش تقریبا برای هر سنی میتونه جذاب و مفید باشه.


1. ساخت گلدان با استفاده از قوطی های کنسرو و چای


وقتی قوطی چای یا کنسروهاتون خالی شد اون‌ها رو تمیز کنید تا به عنوان یه گلدون زیبا ازش استفاده کنید.


به این ترتیب با پیروی از قوانین بازیافت به حفظ محیط زیست نیز کمک شایانی خواهید کرد. هم‌چنین می‌تونید با استفاده چوب‌های بستنی یا گیره‌های چوبی قدیمی و حتی کاموا یا نخ های رنگی، این قوطی ها رو تزئین کرده و به جای گلدون از اون ها استفاده کنید.


ساخت گلدان با بطری


ساخت گلدان با مواد بازیافتی


2. ساخت گلدان با لاستیک های پوسیده


اگه توی انباری خونه لاستیک غیرقابل استفاده ای از دوچره یا ماشینتون داشتید، حالا وقتش رسیده که از اون یه وسیله ی کاربردی مفید بسازید. به کمک چند قوطی رنگ لاستیک‌ ها رو رنگ آمیزی کنید.


حالا اون ها آماده اند که یا توی حیاط یا گوشه ای از خونه قرار بگیرند و گل های دوست داشتنیتون رو توی اون ها بکارید. اما فراموش نکنید که باید در انتهای لاستیک‌ها یک تخته گرد قراردهید تا از این طریق لاستیک بتونه نقش گلدون رو به خوبی ایفا کنه!


آموزش ساخت گلدان کوچک


نحوه ساخت گلدان خانگی


3. ساخت گلدان با کشو و دراورهای قدیمی


این ایده به راحتیه هرچه تمام تر قابل اجرا در حیاط و منزل بوده و بهترین اختراع (اکتشاف) بشر در تمام اعصار شناخته خواهد شد! شما به راحتی میتونید توی کشوهای قدیمی خاک گلدون بریزید و بعد داخلش گل بکارید. برای تزیین اون هم میتونید از رنگ آمیزی استفاده کنین.

بیشتر بخوانید  نحوه ی تمیز کردن تشک تخت فقط با جوش شیرین


آموزش ساخت گلدان چوبی


آموزش ساخت گلدان با وسایل قدیمی


4. ساخت گلدان با ظروف شکسته


اگر فنجون مورد علاقه تون شکسته و دلتون نمیاد که آن رو راهی سطل زباله کنید، یا سطح اون لب پر شده و قابل استفاده نیست، در این صورت عمر دوباره‌ای به آن ببخشید و با کمی چسب، فنجون را بچسبونید و با ساخت گلدان از ظروف مورد علاقه خود، آن ها را حفظ کنید.


این فنجان‌های کوچک برای کاشت نشا یا کاکتوس گلدان‌های خوبی هستند. فقط حتما در انتهای ظرفتون یک منفذ کوچک ایجاد کنید تا امکان خالی شدن آب اضافی وجود داشته باشد.


ساخت گلدان پلاستیکی


آموزش ساخت گلدان در منزل


5. ساخت گلدان با گلدان شکسته


هموطنور که توی تصویر هم مشاهده می کنید با کمی خلاقیت می تونید از گلدون های شکسته شده به وسیله ی باد و گربه و کودکان و اعضای سهل انگار خانواده !! گلدون جدیدی اختراع کنید.


ایده برای ساخت گلدان


آموزش تزیین گلدان


6. ساخت گلدان با بطری


ابتدا یک بطری نوشابه یا آب معدنی تهیه کنید سپس قسمت ابتدایی اون را همانند تصویر زیر برش بزنید. بعد به کمک حرارت اتو می تونید قسمت برش زده از بطری رو صاف کنید.


یک تکه پلاستیک مانند درب یک بطری پلاستیکی بزرگ را تهیه کنید. برای قرار گرفتن بطری نوشابه روی سطح اون رو به بطری نوشابه برش زده بچسبونید. بر اساس سلیقه خودتون می تونید اسپری رنگ مورد نظر رو تهیه کرده و طرح پلاستیکی را رنگ آمیزی کنید.


در این بخش می توانید درون گلدان مقداری خاک یا سنگ ریزه بریزید و گل های طبیعی یا مصنوعی خودتون رو درون آن قرار دهید. در نهایت شما تونستید یک گلدان با بطری نوشابه بسازید.

بیشتر بخوانید  دو روش ساده برای از بین بردن لکه روغن از لباس


آموزش ساخت گلدان بزرگ


ساخت گلدان با بطری نوشابه


آموزش تصویری ساخت گلدان سیمانی و بتنی در 8 مرحله


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *