مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش ترشی گوجه فرنگی خوشمزه مشهدی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ترشی مشهد که به ترشی گوجه فرنگی نیز معروف است یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین ترشی های ایرانی است. برای مشاهده راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی ساده با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی 2.5 کیلوگرم
1 عدد گل کلم متوسط
هویج 250 گرم
1 برگ کلم کوچک
سیر 1 بوته
4 عدد فلفل تند
سرکه ½ فنجان
2 قاشق غذاخوری گیاهان معطر
مقدار کافی نمک، سیاه دانه و گلپر
سبزیجات ترشی شامل جعفری و برگ کرفس است.


طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی ساده

برای تهیه ترشی گوجه فرنگی ابتدا گل کلم، هویج، برگ کلم، فلفل سبز و حبه سیر را کاملا بشویید سپس در آبکش بریزید تا آب اضافی مواد کاملا گرفته شود و خشک شوند.
توجه داشته باشید که مواد ترشی باید کاملا خشک باشند تا از کپک زدن ترشی جلوگیری شود. سپس بعد از اینکه کاملا خشک شد سبزی ها را به قطعات کوچک خرد کرده و کنار بگذارید.

در این مرحله گوجه فرنگی ها را با مخلوط کن یا میکسر پوره کنید، سپس آن ها را کنار بگذارید تا دانه ها و قسمت های اضافی آن جدا شود. سپس آب گوجه فرنگی را در قابلمه مناسبی بریزید.
حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید آب گوجه فرنگی بجوشد. بعد از اینکه آب گوجه به جوش آمد، بگذارید 15 دقیقه با حرارت بسیار کم بجوشد، سپس سرکه را با 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید.


ترشی مشهد

چیزی که در مورد این ترشی باید مد نظر داشته باشیم این است که ترشی گوجه فرنگی معمولا با نمک تهیه می شود و در صورت تمایل می توانیم به ذائقه خود کمی نمک اضافه کنیم.
در این مرحله آب گوجه فرنگی را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کاملا خنک شود سپس سبزیجات خرد شده را به تابه اضافه کنید. سپس سبزی ترشی را شسته و با حوله کاملا خشک می کنیم.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه ی خورشت قیمه با سویا به صرفه و خوش طعم

باید بخوانید:

حالا سبزی ها را ریز خرد کنید و به تابه حاوی مواد ترشی اضافه کنید. حالا مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس ترشی را در ظرف مناسب و کاملا تمیزی بریزید.
حالا ظرف ترشی را در جای تاریک و سرد مانند یخچال می گذاریم تا خیارشورها سفت شوند. بعد از 2 هفته می توانیم از ترشی استفاده کنیم. آب گوجه فرنگی اسیدی باید زیاد باشد زیرا مواد اسیدی آب را جذب می کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *