مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آمار عجیب کلکسیونر منتشر شد!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سخنگوی فرماندهی کل قوا با اشاره به اقدامات این فرماندهی در حوزه قاچاق کالا از دستگیری یک هزار و 284 متهم در زمینه قاچاق و احتکار خبر داد و آنها را معرفی کرد. قوه قضائیه.

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی و معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل قوا در نشست خبری روز یکشنبه 26 اردیبهشت، درباره قاچاق کالا گفت: زمانی که در هر کشوری یک طرح بزرگ اقتصادی اجرا شود، قطعاً این امر محقق خواهد شد. سود به دنبال منافع خود است، بنابراین لازم است دستگاه های متولی نظارت بر اجرای طرح باشند.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه هایی که علاوه بر تعزیرات و سایر وزارتخانه ها می تواند در برنامه مبارزه با قاچاق کالا و پول گنجانده شود، فرماندهی انتظامی کشور است و این فرماندهی وظیفه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بر عهده دارد. این وظیفه را انجام می دهد بسیار خوب.”

سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور با بیان اینکه این طرح به نفع مردم است و عواید آن به اقشار پایین جامعه می رسد، خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی سال هاست در حوزه قاچاق فعالیت دارد و نظارت بر بیش از آن را بر عهده دارد. 8800 کیلومتر. یکی از اقدامات ارزشمندی که از ابتدای فروردین ماه انجام شده است، ایجاد پایگاه امنیتی اقتصادی به نام امین است که در کشور در زمینه قاچاق انسان فعال است و همکاری خوبی با تعزیرات و دادستانی دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین ماه تاکنون 3 میلیون و 300 هزار لیتر روغن خوراکی، بیش از 5 هزار و 300 تن گندم و آرد، 2 هزار و 700 تن نهاده های دامی و 3 هزار و 300 تن برنج جمع آوری و قاچاق کشف شده است. همچنین یک هزار و 284 متهم شناسایی و دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار حاجیان گفت: ارزش واقعی این کالاها 9 هزار میلیارد ریال است. همچنین 10 هزار و 872 تیم عملیاتی در این قرارگاه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید  مهم‌ترین و عجیب‌ترین رازهای جهان که فقط چند نفر در دنیا از آنها با خبرند! / عکس -

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اقدامات فرماندهی انتظامی کشور در مبارزه با سرقت گفت: آسیب شناسی در حوزه قاچاق کالا و پول و انباشت و همچنین کشف 3.3 میلیون لیتر نفت. و بقیه اکتشافات ما باید بررسی کنند که در کجای چرخه مبارزه با مشکل مواجه هستیم، آیا این چرخه ادامه دارد یا خیر، و بنابراین لازم است قوانین در این زمینه و همچنین چگونگی وقوع آن بررسی و بازنگری شود. . البته این حجم از قاچاق را نمی توان به صورت انفرادی در آن سوی مرزها انجام داد، باید بر مبادی ورودی و ورودی کشور نظارت بیشتری داشته باشیم و قوانین سخت تری داشته باشیم، پلیس باید به سامانه تجارت وزارت صمت دسترسی کامل داشته باشد. قانونگذار پلیس را به عنوان مجری قانون و ناظر معرفی کرده است و باید دسترسی کامل به سامانه ها داشته باشد تا نظارت کامل تری داشته باشد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته 8 شهید را در مبارزه با قاچاق انسان تقدیم کرده ایم. در روزهای گذشته اولین شهید در مبارزه با قاچاق در سال 1401 تقدیم شد. از همه دستگاه های ذی صلاح می خواهیم که پلیس را در استفاده از ظرفیت و اختیارات بیشتر یاری کنند، باید از تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق انسان استفاده کنیم و در صورت تحقق این امر مبارزه هدفمند می شود.

حاجیان تاکید کرد: باید قانون را بازنگری کنیم و قانون باید به روز شود و با خودروها و کامیون های تیر خورده با شدت بیشتری برخورد شود. این تیراندازی ها باعث تصادف می شود و در سال گذشته 177 تصادف، 549 مجروح و 318 نفر کشته شده است. شهید بزرگ ما در درامیدیا نیز مقابل خودروهای تیراندازی جان باخت و لازم است قانون تلنجی تغییر کند و از این قانون که برای راحتی مرزبانان بود سوء استفاده شد. پلیس به خودروهایی که تیراندازی می کردند ضربه زد و خودروها توقیف شد.

بیشتر بخوانید  هشت بیمار مبتلا به امیکرون در گیلان شناسایی شدند

وی در خصوص فضای مجازی نیز گفت: 31 درصد جرایم ما مربوط به جرایم سازمان یافته مانند قمار، فروش اسلحه، فروش مواد مخدر و… بوده و 288 نفر در این رابطه دستگیر و بسیاری از این سایت ها مسدود شده است.

وی در خصوص قاچاق اسلحه نیز گفت: 651 عملیات علیه فروش سلاح در فضای مجازی انجام شد و 22 باند سازماندهی شده در این منطقه شناسایی و دستگیر شدند که گردش مالی بالغ بر 2800 میلیارد تومان داشتند. برخی از شعب آنها در خارج از کشور بودند.

وی در خصوص طرح پنچی الف گفت: در سال گذشته 8 پرونده در حوزه قاچاق مواد مخدر در عرصه بین المللی گرفته شد و قاچاق مواد مخدر کشف و افراد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در خصوص امنیت مرزها نیز گفت: امنیت در مرزهای شمالی، جنوبی، غربی و شرقی برقرار است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. در محدوده مرز شرقی به دلیل حقارت مرزبانان افغانستان بر اساس پروتکل های مرزی، اختلافات جزئی برطرف شده است.

سردار حاجیان در خصوص مبارزه با سرقت گفت: 51 درصد سرقت ها سرقت های خرد است که ناشی از فقر، بیکاری و همچنین معتادان متجاهر است که چاره ای جز سرقت ندارند. همچنین برخی از سارقان چندین بار مرتکب جرم شده اند و این موضوع نیازمند آسیب شناسی است، نیازمند چرخه اصلاح و تربیت مجرمان هستیم، همچنین روند اجتماعی شدن این افراد با مشکل مواجه است و مراجع ذی صلاح باید این موضوع را تشخیص دهند.

وی گفت: با توجه به جام جهانی قطر، این تمایل برای تامین امنیت گردشگران وجود دارد. کشور ما یکی از امن ترین کشورهای منطقه و جهان است و از نظر همکاری پلیس بین الملل با توجه به اینکه کشورمان یکی از بنیانگذاران اینترپل است، همکاری های بین المللی در حال وقوع است و در این راستا تیم های پلیسی ما خواهند بود. جهت انتقال تجربیات و اقدامات پلیسی لازم به تعداد مورد نیاز به قطر اعزام شد.

بیشتر بخوانید  تکمیل و بهره‌برداری از متروی پرند به کجا رسید؟

وی در خصوص اقدامات پلیس برای جرایم خشن گفت: خط قرمز پلیس امنیت عمومی است و اگر فردی جامعه را برای مردم ناامن کند، پلیس وارد می شود و در صورت سرپیچی از دستور پلیس به آن عمل می کند. به اراذل و اوباشی که در جامعه رعب و وحشت دارند هشدار می دهیم یا به اراذل و اوباش هشدار می دهیم که اگر از دستور پلیس اطاعت نکنند به اشد مجازات خواهند رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه مجازات های پیش بینی شده در قانون بازدارنده نیست و قانونگذار باید در این زمینه ورود کند و قوانین را مورد بازنگری قرار دهد تا مرتکبین از تخفیف برخوردار نشوند و به فکر اصلاح مجازات ها باشد.

وی ادامه داد: پلیس در رصد و دستگیری این افراد موفق عمل کرد.

هادزیجان در خصوص تغییر ساختار و تغییر نام اختصاری ناجا به فرج نیز گفت: با عنایت و عنایت فرمانده معظم کل قوا، ساختار فرماندهی انتظامی کل کشور ارتقا یافته و تغییر کرد. از نیروها گرفته تا فرمانده کل قوا.» فرماندهان کل ارتش و ناجا نیز مانند فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با لطف و عنایت فرمانده معظم کل قوا به مقام فرماندهی عالی جمهوری اسلامی ارتقا یافتند.

وی ادامه داد: این ارتقاء در پلیس تخصصی نیز انجام شد و سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی کشور تشکیل شد که متولی امنیت داخلی است. همچنین تغییراتی در معاونت اجتماعی ایجاد و به معاونت فرهنگی اجتماعی منتقل شد. معاونت همچنین برخی پلیس های تخصصی ارتقا پیدا می کنند و آثار این تغییرات را در خدمات ارائه شده به مردم می بینیم.

وی افزود: نیروی انتظامی به فرماندهی انتظامی کشور تغییر یافته و نام کوتاه آن نیز تغییر کرده است که طی یک سال تغییر می کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *