مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آمار خشونت خانگی علیه والدین علیه دانش آموزان در دوره آموزش مجازی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، مدیرکل آموزش و مشاوره وزارت آموزش و پرورش آمار خشونت علیه دانش آموزان برای تحصیل در آموزش مجازی را اعلام کرد.

«مسعود شکوهی» مدیرکل آموزش و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره اکثر موارد اعلام شده از طریق خط سراسری 1570 گفت: به طور کلی خدمات ارائه شده در خط سراسری 1570 از جمله ارائه خدمات متعدد است. مشاوره تلفنی، سازگاری، مسیر زندگی و…)، هماهنگی و مداخله به موقع در فوریت های روانی اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره و پاسخگویی خانواده، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی، دریافت گزارش های تلفنی اضطراری، خودکشی، خشونت و کودک آزاری، آزار جنسی، فرار) سوء استفاده فقر شدید، بی خانمانی، بی خانمانی، بزهکاری و سوء مصرف مواد).

وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از استان، بیشتر موارد اعلام شده به ترتیب مربوط به تحصیل، خانواده، مشکلات خلقی، مشکلات ناشی از اورژانس های سایبری و اورژانس های روانی – اجتماعی است.

شکوهی در پاسخ به این سوال که چند مورد خشونت خانگی توسط والدین مربوط به تحصیل و تحصیل دانش آموزان در دوره آموزش مجازی گزارش شده است؟ وی گفت: حدود 3 درصد از کل تماس های مربوط به خشونت خانگی می تواند مربوط به خشونت خانگی والدین در ارتباط با آموزش و پرورش دانش آموزان در دوره آموزش مجازی باشد.

مدیرکل آموزش و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: البته بیشتر تماس های مربوط به شکایات والدینی است که با خط سراسری 1570 در خصوص بدرقه طولانی مدت کودکان در فضای مجازی تماس گرفتند.

وی در پاسخ به این سوال که پرونده های اعلام شده برای 1570 چگونه از طریق این سامانه قابل حل است و در چه صورت به مشاور دیگری ارجاع می شود؟ وی گفت: به طور کلی فرآیند ارائه خدمات در خط 1570 به دو دسته ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره تلفنی و ارائه خدمات مددکاری اجتماعی تقسیم می شود.

بیشتر بخوانید  آیا نرخ خدمات روانشناسی و مشاوره 40 درصد افزایش می یابد؟

شکوهی در تشریح ارائه خدمات مشاوره و مشاوره تلفنی گفت: دانش آموزان، کارکنان و اولیای مدرسه می توانند برای دریافت خدمات مشاوره ای (غیر فوریتی) با شماره تلفن 1570 با مشاوره و مشاوره روانشناسی دانش آموزان و خانواده های آن منطقه تماس بگیرند. خدمات به مخاطبان با توجه به نیاز آنها.

مدیرکل امور آموزشی و مشاور وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارائه خدمات مددکاری اجتماعی گفت: آیا نمایندگی داشته است.

وی در خصوص تقسیم بندی تماس های دریافتی در «خط 1570» نیز گفت: تماس با مراجعین برای دریافت خدمات تخصصی برای خود. (مانند فردی که در شرایط بحرانی قرار دارد یا نیاز به خدمات مشاوره تحصیلی دارد) و تماس از دوستان، اقوام، همسایگان، کارکنان مدرسه یا اعضای خانواده برای دریافت کمک برای یک معلول.

شکوهی گفت: تماس های دستگاه ها برای اطلاع رسانی به دانش آموزان به فوریت انجام شد. مانند هنگام فرار دانشجویی از منزل و به کلانتری، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و … ضبط زنده و آن موسسه یا سازمان در خصوص اطلاعیه 1570 در خصوص وضعیت دانش آموزان نظارت و اقدام می کند. آی تی.)

مدیرکل آموزش و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره تماس هایی که مراکز درمانی می توانند با شماره 1570 ارسال کنند، توضیح داد: این تماس ها به عنوان مثال مربوط به زمانی است که بیمارستان از دانش آموزی که خودکشی کرده و بستری شده است، خبر داده است. اطلاعاتی ارائه شد تا تیم آمبولانس بر روند درمان و مددکاری اجتماعی نظارت داشته باشد.

شکوهی گفت: چند تماس دیگر داریم از جمله تماس هایی که باید با مراکز مشاوره منطقه ای برای دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره و البته موارد غیر فوریتی انجام شود.

بیشتر بخوانید  ماهواره «خیجم» به فضا پرتاب شد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *