مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آلمان امسال با زمستان سختی روبرو است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آلمان روز گذشته پس از قطع گاز روسیه وضعیت آمادگی خود را افزایش داد. وزیر اقتصاد آلمان روز پنجشنبه گفت که این کشور تمام اقدامات سیاسی لازم را برای اطمینان از تامین گاز کافی انجام خواهد داد.
رابرت هوبک که گاز در آلمان را یک منبع انرژی کمیاب در این کشور توصیف کرد، در مصاحبه با اشپیگل، هشدار داد که نمی توان به همه پیامدهای کمبود گاز در آلمان رسیدگی کرد.
وی با بیان اینکه در حالی که امکان کمک رسانی بیشتر به مردم و شرکت های آسیب دیده از کمبود گاز در کشور وجود دارد، نسبت به تعطیلی برخی از صنایع نیز هشدار داد.
وزیر اقتصاد آلمان می گوید در صورت کمبود گاز، آلمان باید برخی از صنایع را تعطیل کند.
مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه گفت که روسیه می‌تواند صادرات گاز به اروپا را به طور کامل متوقف کند زیرا به دنبال تقویت اهرم سیاسی خود در بحبوحه بحران اوکراین است.
وی افزود: با توجه به رفتار اخیر، این احتمال را رد نمی‌کنم که روسیه به دنبال یافتن موضوعات مختلف در اینجا و آنجا باشد و بهانه‌هایی برای کاهش بیشتر گاز به اروپا و حتی قطع کامل آن بیابد. به همین دلیل، اروپا به برنامه های اضطراری نیاز دارد و باید خود را آماده کند.
کشورهای اروپایی پس از کاهش واردات از روسیه و افزایش قیمت گاز طبیعی به سایر سوخت های فسیلی از جمله زغال سنگ روی آورده اند.

پس از کاهش واردات گاز اروپا از روسیه، قیمت گاز طبیعی در اروپا در روز دوشنبه 5.87 درصد در هر مگاوات ساعت افزایش یافت. بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال جایگزین های احتمالی برای گاز طبیعی روسیه هستند.
گازپروم روسیه اعلام کرد که تحویل گاز از طریق خط لوله «پاتوک» تا 16 ژوئن می تواند به 67 میلیون متر مکعب در روز کاهش یابد. پیش از این حد معمول برای انتقال گاز از این خط لوله 167 میلیون مترمکعب بود.

بیشتر بخوانید  عروس امین تارخ نمایان شد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *