آغاز بارگیری اولین محموله صادرات نفت ایران از دریای عمانی


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از شرکت ملی نفت ایران؛ مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه این روغن پس از عبور از مسیر 1000 کیلومتری گوره به جاسک رسیده است ، گفت: روز پنجشنبه 22 ژوئیه ، اولین محموله نفت ایران از جاسک و دریای عمانی به دستور کشور بارگیری و صادر می شود رئیس جمهور “

کرباسیان گفت: افتخار بزرگی برای صنعت بزرگ نفت است که توانست در طول سال پروژه ملی بزرگ انتقال نفت خام از گورخ به یاسک را که با شعار “تولید ، پشتیبانی و موانع” و اولین محموله مزین شده است ، راه اندازی کند. از روغن وی مواد اولیه را از دریای عمانی و یاسک بارگیری و صادر خواهد کرد ، افزود: این امر علاوه بر تنوع بخشیدن به پایگاه های صادراتی کشور و توسعه منطقه مکران ، با ساخت و ساز به رونق بیشتر ، تولید و فعالیت های اقتصادی در منطقه منجر می شود. در آینده نزدیک پالایشگاه ها و پتروشیمی ها ”

آغاز بارگیری اولین محموله صادرات نفت ایران از دریای عمانی

نقش 250 شرکت و پیمانکار ایرانی

معاون وزیر نفت با بیان اینکه این پروژه با تلاش شرکای ارزنده صنعت نفت راه اندازی ، پیگیری و به بهره برداری رسید و 250 پیمانکار ایرانی و تولیدکننده داخلی درگیر این موضوع شدند ، گفت: در این پروژه 5000 نفر حضور دارند به طور مستقیم استخدام شده و 10 هزار نفر به طور غیرمستقیم استخدام شدند و خوشبختانه با وجود شرایط سخت تحریم ها و تاجگذاری ، با کمک منابع داخلی ، اوراق مشارکت و سایر منابع آماده بهره برداری شدند.

بیشتر بخوانید  نگاهی به بهترین هتل های قشم برای سفر زمستانی

کرباسیان افزود: یکی دیگر از افتخارات این طرح ملی استفاده از 91 درصد ظرفیت تولید داخلی در این طرح است و برخی از اولین های کشور در طول این طرح به دست آمد. به عنوان مثال ، ساخت ورق های روغن اسیدی ، ورق های پهن ، انواع پمپ های مورد استفاده در صنعت روغن و همچنین دریچه های روغن و کره های شناور مهمترین قسمت های ساخت داخلی در این پروژه هستند.

وی با بیان اینکه شروع این پروژه به دلیل عدم فروش ورق و لوله های Nace در کشور به تأخیر افتاده است ، افزود: فولاد یکی از عناصر تحریم شده است و این مشکل باعث شده تا ساخت اسلب ها با توجه به امکانات داخلی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. . مبارکه دانش لازم را کسب کرده و سوابق تولید می کند. فولاد اکسین همچنین ورقهای گسترده ای تولید می کند و سه شرکت بزرگ لوله در کشور به صورت شبانه روزی کار می کنند و لوله های مورد نیاز پروژه تولید می شوند. علاوه بر این ، ساخت پمپ های بزرگ توسط شرکت های قدرتمند ایرانی به پایان رسیده و شیرآلات بزرگ و یک توپ شناور ساخته شده و تعدادی نیز در حال ساخت است که انشاالله در مدت زمان کوتاهی برای افزایش ظرفیت پروژه مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: طبق پیش بینی های انجام شده در این پروژه صرفه جویی قابل توجهی صورت گرفته است.

کرباسیان با بیان اینکه در طول کار و پیشرفت پروژه ما با شیوع ویروس رسوا کرونا نیز روبرو شدیم که نیاز به برنامه ریزی خاص خود داشت ، اما در عین حال مجبور به کاوش در زمین و کارخانه ها شد ، افزود: در بین مردم تجمع کمتری وجود دارد ، فعالان و فعالان حاضر در این طرح از شهرهای مختلف بودند و قطعاً مراقبت و اطمینان خاطر این عزیزان متوقف خواهد شد ، اما این ترحم برای پیشرفت پروژه و نیروی کار در تمام بخشهای جامعه وجود داشت. آنها در این راه فداکاری کردند و خدا را شکر که این مرحله را با کمترین آسیب دیدیم.

بیشتر بخوانید  رکورد بزرگترین قرارداد فناوری شکسته شد

جلسات در حال انجام و اقدامات پیگیری برای تکمیل برنامه ملی

وی افزود: وزیر نفت شخصاً جلسات مکرری برای پیگیری برنامه به صورت روزانه داشت و همه این فعالیتها با حمایت ، مراقبت و پیگیری مدیریت عالی وزارت نفت و همدلی مدیران در بخشهای مهندسی و پیاده سازی. کارشناسان و کارگران. “

کرباسیان افزود: اقدام خوب دیگری که در این پروژه انجام شد ، طراحی سیستم مدیریت پروژه بود که پیشرفت پروژه را به صورت روزانه ثبت و پایش می کرد ؛ علاوه بر این ، ایده پردازی در سطوح مختلف در دستور کار بود تا همه بتوانند در آن شرکت کنند و نقاط قوت و ضعف نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت تا این طرح با سرعت و دقت بیشتری اجرا شود.

براساس این گزارش ، پروژه انتقال نفت خام گوره به جاسک یک طرح ملی و استراتژیک است که با حمایت دولت و شرکت ملی نفت ایران ، هدف آن انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام ، ذخیره و صادرات از طریق یک ترمینال جدید جاسک ادامه صادرات نفت خام ، تمرکززدایی از پایانه های صادراتی و متنوع سازی آن و همچنین توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در سواحل مکران را تضمین می کند که در این مرحله به 300000 بشکه نفت در روز و در نهایت به یک میلیون بشکه نفت در روز می رسد.

پروژه انتقال نفت خام از گوره به جاسک از منطقه گوره گناوه در استان بوشهر آغاز می شود و از طریق استانهای بوشهر ، فارس و هرمزگان ، در جاسک به ترمینال و امکانات صادرات و واردات نفت خام دریایی و در در آینده ، محصولات نفت کم می شود.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

222322

دیدگاهتان را بنویسید