مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آشنایی با اسب اندلس – یکی از اصیل ترین نژادهای اسب

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اسب اندلسی

اصل اسپانیایی (اندلسین اندلسیاین نژاد باستانی در منطقه ای به نام اندلس در اسپانیا سرچشمه گرفته است.

قبل از قرون وسطی، این اسب ها به دلیل چابکی و حرکات نرم، در جنگ بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند. در قرون وسطی، به دلیل وزن سلاح های جنگی، اسب های بزرگتر بر رنسانس ترجیح داده می شد و نرمی و راحتی حرکت این اسب ها را زیر سوال می برد. امروزه از این نژاد به ویژه در نمایش ها و سیرک ها استفاده می شود.

اسب اندلسی

اسب اندلسی

قد این اسب ها بین 1.55 تا 1.65 متر است و رایج ترین رنگ آنها خاکستری است. رنگ آنها به تدریج با افزایش سن روشن تر می شود. اسب های اصیل پال بلند قد و خوش تیپ هستند فریز فریز یکی از قدیمی ترین نژادهای اسب است. استخوان های 3000 ساله او در اروپای امروزی در هلند پیدا شده است.

اسب اندلسی

ابتدا از frisin برای یدک کشی گاری استفاده می شد. در قرون وسطی به دلیل ظاهر و وقار و حرکات سلطنتی از آن در دوئل ها برای شکست دادن حریفان استفاده می شد.ارتفاع متوسط ​​فریزر بین 1.55 تا 1.65 متر است. برخی از فریزرها تا 1.75 متر می رسند. رنگ آنها همیشه یک طرف سیاه است، مگر اینکه مخلوط شوند. به همین دلیل به مروارید سیاه معروف هستند. بال ها و دم آنها نیز سیاه، بلند و مجعد یا شکل است.

آشنایی با اسب اندلس - یکی از اصیل ترین نژادهای اسب

حرکات این اسب مخصوصا در یورتمه بسیار باوقار است. رفتار این اسب ها به طلا معروف است، زیرا بسیار قابل اعتماد هستند و علاقه زیادی به صاحب خود دارند. آنها همچنین در بسیاری از مسابقات مانند درساژ عملکرد خوبی دارند

بیشتر بخوانید  کندر چه تفاوتی با سقز دارد؟

اسب اندلسی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *