مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آزمایش اجباری ایدز قبل از ازدواج: بله یا خیر؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آزمایش ایدز قبل از ازدواج

آزمایش ایدز قبل از ازدواج

همانطور که می دانید انجام برخی آزمایشات قبل از ازدواج اجباری است و با پاسخ دادن به این تست ها می توانید ازدواج کنید.
با توجه به رشد روزافزون مبتلایان به ایدز در کشور، برخی از آنها می پرسند که آیا این امکان وجود دارد یا خیر تست ایدز شامل آزمایشات اجباری قبل از ازدواج می شود؟

دکتر عباس صداقت، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: این کار را انجام دهید آزمایش ایدز قبل از ازدواج «تعیین سلامت افراد نه از نظر اخلاقی و نه علمی صحیح است و اصلاً توصیه نمی شود.

دکتر صداقت برای سخنان خود دو دلیل می آورد:
اولین اینکه ایدز دوره ای دارد که با آزمایش نمی توان آن را تشخیص داد، بنابراین اگر فردی منفی باشد به معنای HIV مثبت بودن او نیست.

دیگر این که هیچ تضمینی وجود ندارد که یک فرد در صورت آزمایش سلامتی، تا 6 ماه دیگر دست به رفتارهای پرخطر نزند. در نتیجه این تست هیچ تاثیری در نشان دادن سلامت فرد ندارد.

رئیس اداره ایدز بر نقش مشاوره های قبل از ازدواج در سلامت افراد تاکید می کند و می گوید: این مشاوره ها بسیار حائز اهمیت است، زیرا اگر افراد رفتارهای پرخطر داشته باشند، از علائم خطرناک بیماری مطلع یا مطلع می شوند. برای زوج‌ها.”

دکتر صداقت توضیح می دهد: تاکید ما بر بیماری ایدز اطلاع رسانی و آموزش است، بنابراین مشاوره قبل از ازدواج در افزایش آگاهی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر بسیار موثر است.

دکتر عباس صداقت: انجام آزمایشات قبل از ازدواج در ایدز برای تعیین سلامت
افراد نه از نظر اخلاقی و نه علمی درست هستند و اصلا توصیه نمی شوند

بیشتر بخوانید  زخم معده یا زخم معده: شایع ترین نوع زخم معده است

وی گفت: بر اساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای آزمایش HIV، آزمایش اچ آی وی باید داوطلبانه و محرمانه باشد و مهم ترین گام در پیشگیری از بیماری، اطلاع رسانی است.
دکتر صداقت ادامه می دهد: سازمان بهداشت جهانی نیز همین کار را می کند تست ایدز قبل از ازدواج او آن را ضروری نمی داند و بر نقش آموزش تاکید می کند.
وی در پایان تاکید می کند که باید به مردم این اطمینان را داد که در صورت عدم انجام رفتارهای پرخطر، در معرض ابتلا به ایدز قرار نخواهند گرفت.

آزمایش ایدز قبل از ازدواج

آزمایش ایدز گران است

آزمایشات قبل از ازدواج در اکثر کشورهای جهان، طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، شامل آزمایش خون و ژنتیک است که سلامت و خون و ژنتیک را تعیین می کند.

آزمایشات قبل از ازدواج معمولاً برای پیشگیری از بیماری و سلامتی انجام می شود. دکتر مینو مرز، متخصص بیماری های عفونی می گوید به عنوان مثال آزمایش خون و تالاسمی برای جلوگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور. طول می کشد.

دکتر محرز گفت: آزمایش ایدز نه مقرون به صرفه است و نه بی فایده. این امر نه اثبات یا رد می شود، بنابراین آزمایش ایدز قبل از ازدواج بی فایده است.
دکتر. محرز: رسانه ها به ویژه صدا و سیما نقش مهمی در افزایش آگاهی عمومی دارند و هر چه اطلاع رسانی در مورد آن قوی تر باشد، شیوع ایدز کمتر می شود.
دکتر محرز به کشورهای دیگر اشاره می کند: «در اکثر کشورهای دنیا آزمایش قبل از ازدواج مانند کشور ما است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، زمانی که ایدز در حال افزایش بود، این آزمایشات در چندین کشور انجام شد، اما بعد “مدتی متوجه شدند که این کار بی فایده است.”

بیشتر بخوانید  گرگینه به چه معناست ؟ سندروم گرگینه چیست ؟

وی گفت: در کشورهای غربی نیز بر آگاهی بخشی تاکید شده است و آزمایش اچ آی وی آزمایش قبل از ازدواج نیست.
دکتر محرز در پایان می گوید: «رسانه ها به ویژه صدا و سیما نقش مهمی در افزایش آگاهی عمومی دارند و هر چه اطلاع رسانی در این زمینه قوی تر باشد، شیوع ایدز کمتر می شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *