آزادی حجاب زنان اشتباه است/ باید در مسائل دیگر آزادی را معنا کنیم



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، عضو کمیسیون دولتی و شورای امور داخلی کشور گفت: بهتر است به جای ریاضت که می تواند باعث رکود و آسیب شود، بیشتر مردم را با ارزش ها و معنویات آشنا کنیم. راه های دیگری که جامعه را به رعایت حجاب و شعائر اسلامی تشویق می کند.

فاطمه مقصودی، عضو کمیسیون داخلی کشور و شورا شورای اسلامی، در خصوص محدودیت های اخیر در زمینه عفاف و حجاب و محدودیت هایی که اجرا شده یا در حال بحث است، گفت: ببینید قرآن کریم می فرماید. «لا اکراه فی الدین» در دین ما اجباری نیست، خوبی دین اسلام این است که دین محبت است، احکام و شعائر اسلامی اگر از صمیم قلب انجام شود بهتر است. علم.یعنی وقتی تمام حجابم را با علم و اصول دین و حریم رعایت می‌کنم نشان از درایت و معرفت و معرفت زنان جامعه ماست.

وی ادامه داد: در نتیجه بهتر است بیشتر مردم را با ارزش ها و معنویات آشنا کنیم، به جای سخت گیری که می تواند باعث اکراه و آسیب شود، راه های دیگری برای تشویق جامعه به رعایت حجاب و شعائر اسلامی وجود دارد.

نماینده مردم بروجردا خاطرنشان کرد: همه باید به ولی فقیه نگاه کنیم و از ایشان الگو بگیریم، می بینیم که ایشان به مسائل رحمت اسلامی می پردازند و این سخت گیری را نمی پسندند. چون ما پیروان او هستیم، باید از او پیروی کنیم.

وی ادامه داد: آقای رئیس دادگستری نیز فرمودند که تعارضات تند نباشد و قانون ملاک باشد تا تعادل ایجاد شود تا زنان و دختران عزیز و زحمتکش جامعه خود به قوانین احترام بگذارند و توجه کنند. به اینکه به هر حال در جامعه مسلمان و شیعه تماشای برخی صحنه ها آزاردهنده است، بهتر است حقوق دیگران رعایت شود.

بیشتر بخوانید  کاهش 39 درصدی مشتریان خودرو ایران مربوط به نمایندگی

مقسودی افزود: اگر زنی احساس می کند که می تواند برای خود برهنه و آزاد باشد، اشتباه می کند. در جامعه از افرادی رد می شوید که ممکن است حق تماشای صحنه های برهنه را نداشته باشند. به نظر من بهتر است این آزادی را به سؤالات دیگر بیاوریم و معنا دهیم.

وی با اشاره به جایگاه زن در جامعه اسلامی گفت: زن از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) و سایر معصومین حتی از نظر حضرت معصومه (س) از جایگاه بسیار بالایی در جامعه اسلامی برخوردار است. از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و شهدا همه زنان از ارزش و احترام بالایی برخوردارند و نگرش آنان این است که زن ارزشمند است و باید مورد توجه قرار گیرد. اما من به عنوان یک زن به دختران عزیز جامعه می گویم که هر چه به قوانین الهی نزدیکتر باشیم، موفق تر هستیم. پیشنهاد می کنم بروند مطالعه کنند که خدای ناکرده هر جا از موازین اسلامی دور شدیم، زیان دیده ایم. حالا در این حجاب چرا شال یا روسری را برای خود سخت می دانند و متوجه می شویم که از دل اروپا مسلمان می شوند، حتی به ایران می آیند و با میل و عشق حجاب را انتخاب می کنند.

نماینده بروجرد در ادامه تصریح کرد: اما اگر نمی خواهند انتخاب کنند حداقل باید در حدی باشد که عرف و موازین شرعی رعایت شود یعنی برای رعایت حقوق پوشش معمولی بر اساس عرف انتخاب کنند. از دیگران. بنابراین نظر من این است که در یک جامعه اسلامی که با همت و خون عزیزان به اینجا آورده ایم و عموم مردم دلشان به ائمه و معصومین است، حداقل شعائر رعایت شود.

بیشتر بخوانید  پیامک اخطار وزارت راه به ۳۰۰ هزار مالک مسکن

وی تصریح کرد: نباید شاهد تقویت سخت گیری ها به گونه ای باشیم که مردم را دچار تشویش کند، بلکه باید به سبک رهبری نگاه کرد که اصلا نگرش آنها نیست و همیشه با ملایمت با مسائل به ویژه درون جامعه برخورد می کنند.

رابطه کوتاه لینک را کپی کنید

دیدگاهتان را بنویسید