مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آرایش ترسناک و سرگرمی هالووین

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مراسم هالووین

هالووین یکی از جشن های سنتی مغربزمین است که مراسم آن در شب 31 اکتبر (9 آبان) برگزار می شود. بسیاری از مردم در این شب لباس های عجیب و غریب و غیرعادی می پوشند و بچه ها برای جمع آوری آب نبات و آجیل به خانه دیگران می روند. مراسم هالووین در آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا شایع تر است. مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی این جشن را در قرن نوزدهم به آمریکا آوردند.

مراسم هالووین

یکی از نمادها هالووین یکی کدو تنبل توخالی است که برای آن دهان و چشم ها به شکل ترسناکی ساخته شده و روشن کردن شمع داخل کدو جلوه ای ترسناک می دهد.

گسترش بیش از حد رسانه ها، سهولت دسترسی و تأثیرگذاری آنها بر زندگی مردم در سراسر جهان، این فرصت را برای مردم امروز فراهم کرده است تا با ویژگی های فرهنگی مردم سایر نقاط جهان آشنا شوند. در هر صورت با تاکید بر حفظ سنت های زیبا و پرمعنای کشور و تمدن عزیزمان توجه شما را به مقاله ای در مورد هالووینیکی از این آداب و رسوم آماده می شود، ما جذب می کنیم.

در سال‌های اخیر برخی از آداب و رسوم و سنت‌های شاد سایر کشورهای جهان در ایران شروع به کار کرده است و این داستان خوب است زیرا کاربرد این آداب – هرچند در مقیاس بسیار کوچک و محدود به خانه‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها – خوب است. اما می‌تواند بهانه‌ای برای شادی مردم باشد و از طرفی بد است، زیرا معمولاً ما بدون اطلاع از منشأ و منشأ آن، ظاهر وقایع را از فیلم‌ها یا شبکه‌های ماهواره‌ای کپی می‌کنیم، به همین دلیل این مراسم صد برابر ضرب المثلی داریم که می گوید «کلاغ می خواست راه رفتن را یاد بگیرد اما راه رفتن را فراموش کرد».

بیشتر بخوانید  پرواز با کامیون بر فراز لوتوس فرمول 1

تاریخچه و آداب و رسوم هالووین
آیا می دانید داستان این شب پر از خنده و شوخی که کوچک و بزرگ در انتظار آن هستند چیست؟
تاریخچه این روز به بیش از 2000 سال قبل باز می گردد و شروع آن در واقع بسیار جدی بوده است. در شب 31.10. هالووین (هالووین ترکیبی از دو کلمه holly hallow و E’en است که در لهجه ایرلندی Evening به معنای سر شب است) معروف است، ریشه در آداب و رسوم سلتیک (ساکنان اولیه جزایر بریتانیا) دارد. و آداب و رسوم آن عمدتاً از ایرلند و اسکاتلند می آید.

این شب در اصل بر اساس یک جشن مذهبی بود که از قرن نهم میلادی رایج بود و “روز همه مقدسین” نامیده می شد. در این روز که مطابق با اول نوامبر است، مسیحیان جشنی را به افتخار تمام مقدسین برگزار می کنند که امروزه به عنوان روز همه مقدسین شناخته می شود. هالووینشب قبل از این جشن

اما آداب و رسوم این شب سابقه بسیار طولانی تری دارد و به یکی از تعطیلات سلتیک باز می گردد. بیش از 2000 سال پیش، راهبان سلتی که دروید نامیده می شدند، جشنواره ای به نام سامهین را تأسیس کردند و معتقد بودند که در این شب دروازه ای بین دو جهان گشوده می شود. خدای عالم اموات همراه با ارواح، اجنه و شیاطین به زمین می رسد.

سلت ها در این شب لباس هایی از پوست حیوانات می پوشیدند و مانند کلاهی بر سر می گذاشتند تا از شر ارواح شیطانی پنهان شوند و با زدن طبل و اشیایی مانند دیگ و بشقاب فلزی صداهایی در می آوردند. اجنه و شیاطین فرار در همین حین، راهبان آتش روشن کردند و برای تسکین ارواح قربانی تقدیم کردند.

بیشتر بخوانید  بخونی ضرر نداره اگه میخوای یکم حالت خوب شه

رنگ های محبوب امروزی هالووین یعنی نارنجی و سیاه نشانه رنگ آتش خانقاه در آسمان تاریک شب است. استفاده از ماسک نیز از پوشیدن پوست حیوانات به لباس هایی مانند جادوگران، هیولاها، افراد مشهور و هر چیز دیگری که می توانید تصور کنید تکامل یافته است.
از سوی دیگر، علاوه بر تأثیر این مراسم، تعطیلات روز برداشت رومی ها که از قرن اول میلادی آغاز می شد، به ویژه جشنی که به افتخار پومونا، الهه میوه بود، تأثیر زیادی در جشن هالووین

گرفتن سیب از آب و دویدن در پیچ و خم های مزارع ذرت، و البته استفاده های مختلف از کدو تنبل، همه نشانگر جشن رومی است که در طی آن آنها برداشت خوبی را جشن گرفتند.

ترفند یا قاشق!
یکی از رایج ترین آداب و رسوم هالووین، ترفند یا ترفند نام دارد و بسیار شبیه به قاشق زنی خودمان است که مردم – به خصوص بچه ها – در گروه های کوچک خانه به خانه می روند و می گویند ترفند. بله: «چیزی به من بده تا اذیتت نکنیم» و صاحب خانه که برای این مناسبت غذا درست کرده است، وسایل را در سبدشان می گذارد.

این رسم در واقع بازسازی اتفاقی است که در گذشته و در روز «همه مقدسات» رخ داده است، جایی که فقیران به درگاه ثروتمندان می‌رفتند و از آنها پول یا غذا می‌گرفتند و اگر کسی از کمک به آنها امتناع می‌کرد، ارواح شیطانی به آن‌ها می‌رسیدند. نزد او می آمد و خانه اش را ویران می کرد.

کدو حلوایی نارنجی، جارو سواری جاویدان و…
فانوس جک: کدو تنبل نارنجی رنگ هایی که به شکل های مختلف و با شمع در داخل مانند فانوس بریده می شوند هالووین آنها همه جا دیده می شوند، به آنها فانوس می گویند و زمینه سلتیکی دارند.

بیشتر بخوانید  ماجرای تصمیم کبرا .. !!

بودجه کمی از یونیسف برای هالووین
طبق این داستان، مردی به نام جک محکوم به سرگردانی در جهان پس از مرگ شد. او فانوس حک شده روی تربچه را حمل می کرد و به جک لنترن معروف بود.
این فانوس ها هنوز هم در ایرلند و اسکاتلند از ترب کوهی درست می شود اما مهاجران ایرلندی پس از آمدن به آمریکا متوجه شدند که کدو تنبل برای این کار مناسب تر و زیباتر است و پس از مدتی کدو تنبل بزرگ و زیبا جای ترب را گرفت. .

جادوگران با جاروهای پرنده و گربه های سیاه: در قرون وسطی ترس زیادی از جادوگران وجود داشت. به خصوص که مردم بر این باور بودند که جادوگران می توانند با جاروهای پرنده خود به هر جایی بروند و با ارواح شیطانی ملاقات کنند. برخی از مردم معتقد بودند که گربه سیاه یک جادوگر تغییر شکل یا حتی یک مرده است که دوباره زنده شده است.

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

مراسم هالووین

جشن هالووین – جشن های سنتی هالووین

گردآوری: مجله اینترنتی دالگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *