مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین وضعیت پله از زبان دخترش کلی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



وضعیت جسمی پله


دختر اسطوره فوتبال جهان حال پدرش را خوب و رو به بهبود توصیف کرد.


وضعیت جسمی پله


کلی دختر پله فوتبالیست معروف گفت : پدرم رو به بهبودی است


تایمز: اسطوره ۸۰ ساله که موفق به کسب سه جام جهانی شده است، در بیمارستان آلبرتو انیشتین سائوپائولو است و پزشکان اوایل ماه جاری توموری را از روده بزرگ او خارج کردند.


کلی دختر پله گفت: این روزها اضطراب زیادی در سراسر جهان وجود دارد و ما نمی خواهیم دلیل بیشتر این اضطراب باشیم. پدرم در حال بهبودی است. من قول می دهم. طبیعی است. برای مردی هم سن و سال او پس از چنین عملی شرایط سخت شود. او خسته بود ولی رو به بهبودی است. بار دیگر از همه طرفداران تشکر می کنم.


ادسون آرانتس دوناسیمنتو (Edison Arantes do Nascimento) ملقب به پله در سال ۱۹۴۰ در ترس کوراکوس برزیل به دنیا آمد


پدرش یک فوتبالیست آماتور بود و ادسون کوچک در ۱۱سالگی توسط والد ماردی برتو یکی از مربیان استعدادیاب برزیل کشف شد.


وضعیت پله


وی در ۱۵ سالگی به باشگاه سانتوس پیوست و در سپتامبر ۱۹۵۶ نخستین بازی خود را مقابل کورینتیانس به انجام رساند و اولین گل خود را در دروازه این تیم جای داد.


پله در دوران بازی‌گری خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری را شکست؛ از جمله اولین بازیکنی که ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند. از القاب دیگر او «او ری» (شاه) و «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) است. از او به عنوان بزرگ‌ترین فوتبالیست تاریخ جهان یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید  متن آهنگ استقلال از سعید عرب


برزیل در جام جهانی ۱۹۷۰ با حضور پله، کارلوس آلبرتو، توستائو، جرزینهو، ریوه لینو و … پس از غلبه بر انگلیس مدافع عنوان قهرمانی شکست ناپذیر می‌نمود و ایتالیا هم موفق شد با درخشش ریوا، سینا، ماتزولا و فاکتی تا نیمه نهایی پیش رود.


در دیدار پایانی، پله با ضربه سری دیدنی گل اول برزیل را زد و با هنرمندی تمام کنترل میانه میدان را در دست گرفت تا پایه گذار پیروزی تاریخی ۴-۱ تیمش بر ایتالیا و تصاحب همیشگی جام ژوله ریمه شود.


وی مهارت کامل بازی با هر دو پا را داشت. تمام‌کننده‌ای قهار بود، دریبل‌زنی بی‌نظیر و پاسوری به یاد ماندنی. او حتی – به عنوان یک فوروارد – تکل‌زن قهاری نیز بود. سرعت و قدرت شوت او از مهمترین ویژگی‌هایش بود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *