مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار 15 بهمن 1392 / تغییرات بسیار حباب سکه

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



محمد کشتیرجرج با اشاره به وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته گفت: در هفته گذشته دو عامل جهانی باعث تغییر قیمت طلا در بازارهای جهانی شده است. افزایش قیمت نفت و تغییرات سیاسی در بحران اوکراین بر ارزش دلار در بازارهای جهانی تأثیر گذاشته است، به طوری که قیمت جهانی اونس در طول هفته (تا آخرین روز معاملاتی دیروز / پنجشنبه) به طور متوسط ​​12 دلار افزایش یافت. هفته گذشته قیمت طلا در جهان حدود 50 دلار در هر اونس کاهش یافت. به این ترتیب تغییرات سیاسی و اقتصادی جهانی منجر به این افزایش قیمت جهانی اونس طی هفته گذشته شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر تغییرات نرخ ارز به عنوان شاخص اصلی قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی تاثیر زیادی بر قیمت سکه و طلا داشت و باعث افزایش قیمت جهانی شد. قیمت اونس.” آنها قیمت ها را افزایش نمی دهند. ” پول داخلی و طلا. طی هفته گذشته، نشانه ها و اخبار مثبت از مذاکرات در وین و مهمتر از آن آزادسازی بسیاری از منابع مالی ایران که وارد کشور شده و همچنین رهبری بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز، موجب افزایش نرخ ارز در تمامی بازارها شده است. از جمله بازار متشکل ارز بدون سیستم، بازار آزاد ارز و… است. باید با کاهش همراه باشد. در هفته گذشته هر دلار آمریکا حدود 700 تومان کاهش یافت که رقم قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: این کاهش ارزش منجر به کاهش بازار داخلی سکه و طلا شد و همانطور که گفته شد افزایش قیمت جهانی اونس طلا مانع از کاهش ارزش سکه و طلا نشد و عامل نرخ ارز یک تاثیر بیشتر روی پول سکه و طلا.»

بیشتر بخوانید  عکس منشوری که الهام چرخنده منتشر کرد

از قیمت هر گرم طلا 18 هزار تومان ریخت

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص تغییرات هفته گذشته قیمت سکه و طلا و آخرین قیمت معاملات روز یکشنبه (پنجشنبه) گفت: تومان.

سکه طرح جدید در آخرین معاملات روز گذشته 12 میلیون و 85 هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته 165 هزار تومان کاهش داشته است. نیم سکه در پایان هفته 6 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد و به این ترتیب نسبت به ابتدای هفته به طور میانگین 100 هزار تومان و ربع سکه 50 هزار تومان کاهش یافت. . تومان 3 میلیون و 750 هزار تومان. سکه های یک گرمی بانک مرکزی اما با توجه به تقاضای بازار برای این سکه در هفته جاری تغییری نکرده و همچنان دو میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارند.

کشتی آرای افزود: قیمت هر طلای مذاب که مبنای معاملات طلا در کشور است به طور میانگین 76 هزار تومان برای هر طلا کاهش یافته و در معاملات اخیر روز یکشنبه نیز 5 میلیون و 246 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز در این هفته به طور میانگین 18 هزار تومان کاهش یافت و در معاملات اخیر این هفته به یک میلیون و 211 هزار تومان رسید.

حباب سکه بسیار در حال تغییر است

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه در روزهای مختلف هفته با توجه به رشد قیمت اونس جهانی و کاهش نرخ ارز داخلی طی هفته گذشته تغییر زیادی کرده و مثانه وی نیز افزایشی داشته است. نوسانات؛ در مجموع بر اساس آخرین معاملات این هفته حباب سکه در محدوده 200 هزار تومان قرار داشت.

بیشتر بخوانید  فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین | طبق ماه تولدت فالت رو بخون

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و ایام نوروز و از سوی دیگر با توجه به اینکه عده ای سکه را با قیمت های بالاتر از قیمت فعلی بازار خریداری کردند، در مقابل عرضه مقاوم هستند، بنابراین بازار عرضه و فروش مشتری کمتر است. بنابراین به نظر من متناسب با کاهش نرخ ارز هنوز قیمت انواع سکه کاهش نیافته و در نتیجه انواع سکه همچنان حباب دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *