مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آبشار کوه در بوسر

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سلام جدید – خدمات گردشگری: آبشار فاریاب در منطقه ای کوهستانی در شصت و پنج کیلومتری برازجان و جنوب کوه بزیر در استان بوشهر واقع شده است. این آبشار به دلیل کمبود آب در این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تماشای برخورد قطرات آب به سنگ ها و پخش شدن، ناخودآگاه هر بیننده ای را به خود جذب می کند و حس خنکی را در فضا پخش می کند. تماشای آبشار به خصوص در فصل تابستان و در اوج گرما لذتی وصف ناپذیر است.

روستای زیبای رودخانه فاریاب که یکی از ارکان گردشگری و کشاورزی شهرستان دشستان است در استان بوشهر قرار دارد. این منطقه دارای آبشاری زیبا و دیدنی است که می توان آن را در فهرست جاذبه های گردشگری استان بوشهر قرار داد.

این آبشار از پیوستن به آب منطقه فاریاب در دشستان و رودخانه روستای فاریاب ایجاد شده است. به دلیل دمای بالای استان و کمبود آب در این منطقه، آبشار رودخانه فاریاب و چشمه اطراف آن از اهمیت بالایی برخوردار است. مهمترین چشمه منطقه چشمه تنگ فاریاب است که اهالی روستای رودفاریاب برای آبیاری باغات خود از آن استفاده می کنند.

آبشار کوه بوسر

با سرمایه گذاری سازمان گردشگری بوشهر، آبشار رودفاریاب به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این آبشار بزرگ نیست و با دیوار احاطه شده است. اطراف پوشیده از درختان نخل است که زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است. آب این آبشار کمی شور است اما در هنگام بارندگی های فصلی از شوری آن کاسته می شود.

لازم به ذکر است که سرچشمه رودخانه فاریاب در تنگه فاریاب در نه کیلومتری روستا قرار دارد. طول این تنگه حدود سه کیلومتر است. تمام تنگه زیبای فاریاب نیز پوشیده از درختان لیمو و نخل است. این زیبایی های طبیعی به دلیل اینکه در استان گرم و خشک قصاب واقع شده اند بسیار مهم هستند. متأسفانه چندین سال است که این منطقه در معرض تهدید خشکسالی قرار دارد. از میزان آب چشمه تنگ فاریاب کاسته شده و باغ های زیبا در حال نابودی است.

بیشتر بخوانید  حقایق جالب و عجیب در مورد «نیش عنکبوت» که شما را شگفت زده خواهد کرد!

نام فاریاب یا پاریاب نشان دهنده قدمت تاریخی این روستا است. روستاهای زیادی در ایران وجود دارد که نام آنها از کلمه فاریاب گرفته شده است. روستاهای فاریاب، رودفاریاب و تنگ فاریاب در استان بوشهر، فاریاب، چنارفاریاب، تنگ فاریاب و دشت فاریاب در استان فارس، فاریاب در استان کرمان، فاریاب و فریاب کوهیج و فریاب سنگیه در استان هرمزگان از جمله این مناطق هستند.

اکثر این مناطق آسیاب های زیادی دارند که نشان می دهد این روستاها در گذشته از مراکز مهم تولید آرد محسوب می شدند. در روستای رودفرجاب بقایای سه آسیاب وجود دارد که به طور کامل تخریب شده است.

درآمد مردم روستا از طریق فعالیت های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی تامین می شود.

آبشار کوه بوسر

مسیرهای دسترسی به آبشار فاریاب

تنگه فاریاب تقریباً سه کیلومتر طول دارد و پوشیده از درختان لیمو و نخل است که با توجه به آب و هوای گرم و خشک بوسر تقریباً یک معجزه است.
برای رسیدن به این آبشار زیبا سه مسیر وجود دارد که مسیر اول جاده بوشهر – شیراز است که تا کلانتری دالکی حدود 38 کیلومتر فاصله دارد. مسیر دیگر از جاده بندرز و شهزاد ابراهیم است که به کلب منتهی می شود و از آنجا به تنگ فاریاب می رسد. به دلیل مسافت و جاده های فرعی متعدد، بهتر است برای دیدن آبشار از راهنمای محلی استفاده کنید.

<п>اعلامیه آبشار کوه بوسر اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *