آبشار کوه در بوسر


سلام جدید – خدمات گردشگری: آبشار فاریاب در منطقه ای کوهستانی در شصت و پنج کیلومتری برازجان و جنوب کوه بزیر در استان بوشهر واقع شده است. این آبشار به دلیل کمبود آب در این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تماشای برخورد قطرات آب به صخره ها و پخش شدن، ناخودآگاه هر بیننده ای را به خود جذب می کند و حس خنکی را در فضا پخش می کند. تماشای آبشار به خصوص در فصل تابستان و در اوج گرما لذتی وصف ناپذیر است.

روستای زیبای رودخانه فاریاب که یکی از ارکان گردشگری و کشاورزی شهرستان دشستان است در استان بوشهر قرار دارد. این منطقه دارای آبشاری زیبا و دیدنی است که می توان آن را در فهرست جاذبه های گردشگری استان بوشهر قرار داد.

این آبشار از به هم پیوستن آب منطقه فاریاب در دشستان و رودخانه روستای فاریاب به وجود آمده است. با توجه به دمای بالای استان و کمبود آب در این منطقه، آبشار رودخانه فاریاب و چشمه سرهای اطراف آن از اهمیت بالایی برخوردار است. مهمترین چشمه منطقه چشمه تنگ فاریاب است که اهالی روستای رودفاریاب برای آبیاری باغات خود از آن استفاده می کنند.

آبشار کوه در بوسر

با سرمایه گذاری سازمان گردشگری بوشهر، آبشار رودفاریاب به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این آبشار وسعت زیادی ندارد و دور تا دور آن را دیوار احاطه کرده است. اطراف پوشیده از درختان نخل است که زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است. آب این آبشار کمی شور است اما در هنگام بارندگی های فصلی از شوری آن کاسته می شود.

بیشتر بخوانید  وقتی اضطراب و نگرانی داریم چجوری شب‌ها بخوابیم؟ | 6 راهکار آسون که دوای دردته!

لازم به ذکر است که سرچشمه رودخانه فاریاب در تنگه فاریاب و در فاصله نه کیلومتری روستا قرار دارد. طول این تنگ تقریباً سه کیلومتر است. تمام تنگه زیبای فاریاب نیز پوشیده از درختان لیمو و نخل است. این زیبایی های طبیعی به دلیل اینکه در استان گرم و خشک بوچر واقع شده اند بسیار مهم هستند. متأسفانه چند سالی است که خشکسالی این منطقه را تهدید می کند. از میزان آب چشمه تنگ فاریاب کاسته شده و باغ های زیبا در حال نابودی است.

نام فاریاب یا پاریاب نشان دهنده قدمت تاریخی این روستا است. روستاهای زیادی در ایران وجود دارد که نام آنها از کلمه فاریاب گرفته شده است. روستاهای فاریاب، رودفاریاب و تنگ فاریاب در استان بوشهر، فاریاب، چنارفاریاب، تنگ فاریاب و دشت فاریاب در استان فارس، فاریاب در استان کرمان، فاریاب و فاریاب کوهیج و فاریاب سنگیه در استان هرمزگان از جمله این مناطق هستند.

اکثر این مناطق دارای آسیاب های زیادی هستند که نشان می دهد این روستاها در گذشته از مراکز مهم تولید آرد محسوب می شدند. در روستای رودفاریاب بقایای سه آسیاب وجود دارد که به کلی تخریب شده است.

درآمد مردم روستا از طریق فعالیت های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی تامین می شود.

آبشار کوه در بوسر

مسیرهای دسترسی به آبشار فاریاب

تنگه فاریاب تقریباً سه کیلومتر طول دارد و پوشیده از درختان لیمو و نخل است که با توجه به آب و هوای گرم و خشک بوشهر تقریباً یک معجزه است.
برای رسیدن به این آبشار زیبا سه مسیر وجود دارد که اولین مسیر جاده بوشهر – شیراز است که تا کلانتری دالکی حدود 38 کیلومتر فاصله دارد. مسیر دیگر از جاده بندروز و شاهزاده ابراهیم است که به کلمه می رسد و از آنجا به تنگ فاریاب می رسد. به دلیل مسافت و جاده های فرعی متعدد، بهتر است برای دیدن آبشار از راهنمای محلی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  Продажба на наркотици онлайн заплаха ли е или възможност?

دیدگاهتان را بنویسید