مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 25 اردیبهشت 1401 / کدام استان ها تحت تاثیر افزایش گرد و غبار قرار گرفتند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، رعد و برق و رعد و برق در برخی استان ها خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک امروز (۲۵ اردیبهشت) در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان ادامه دارد. در اوایل عصر گاهی در آذربایجان غربی و غرب آذربایجان شرقی رگبار و گاهی وزش باد شدید وجود دارد. در سایر نقاط کشور جو آرام و با ثبات است.

وی افزود: با گذر متناوب امواج تراز میانی از کمربند شمالی کشور در روز دوشنبه (26 اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه های جنوبی البرز از جمله زنجان، قزوین، البرز. و تهران و همچنین برخی از نقاط استان های زاگرس مرکزی، کردستان، همدان، مرکزی و لرستان. افزایش ابر، گاهی رعد و برق، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در برخی نقاط شمال غرب، تگرگ و اوایل شب رخ می دهد. طوفان شن در دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود. با نفوذ جریانات شمالی به سمت سواحل دریای خزر، کاهش نسبی دما و بارش های گاه به گاه در این مناطق پیش بینی می شود و دریای خزر متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت هواشناسی ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه (27 و 28 اردیبهشت) در شمال غرب و شرق آذربایجان، اردبیل و بخش هایی از دامنه های جنوبی البرز از جمله استان های البرز و تهران و بخش هایی از … سواحل شمالی خراسان شمالی و خراسان شمالی افزایش ابر، گاهی رگبار، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید.

بیشتر بخوانید  جریمه صحبت با موبایل در حین رانندگی چقدر است؟

وی افزود: طی این دو روز در غرب و جنوب غرب کشور و در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست و دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، روز پنجشنبه (29 اردیبهشت) در سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان شمالی گاهی ابر و رعد و برق، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و نفوذ آن به کردستان و مرزها پیش بینی می شود. استان های غرب و جنوب غرب کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اردیبهشت) در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل شدت وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: تهران فردا (۲۶ اردیبهشت) متغیر ابری و وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید با کمینه دمای ۱۸ و ۱۸ اردیبهشت ماه خواهد بود. بیشترین. دمای هوا 32 درجه سانتیگراد و متغیر ابری و وزش باد و گاهی شدید باد با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد برای روز سه شنبه (27 اردیبهشت) پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 6 اردیبهشت) سردترین مراکز استانی اهواز با دمای 41 و 43 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 5 و 8 درجه سانتیگراد است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *