مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کثیف ترین شهرهای جهان کدامند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کثیف ترین شهرهای جهان کدامند؟

سازمان های مختلف دنیا میزان آلودگی شهرها را محاسبه و آنها را طبقه بندی می کنند. دپارتمان آمار و اطلاعات سازمان ملل متحد، انجمن ریه آمریکا و موسسه بلک اسمیت از معروف ترین آنها هستند، موسسه بلک اسمیت معتبرتر است و هر ساله در گزارش 206 این موسسه نشان می دهد که روسیه بیشترین تعداد شهرهای آلوده در بین 20 شهر آلوده جهان است، اگرچه مانند سال های گذشته آلوده ترین شهر جهان چرنوبیل اوکراین است. در زیر تعدادی از آلوده ترین شهرهای جهان بر اساس گزارش مذکور آورده شده است.

کثیف ترین شهرهای جهان

چرنوبیل (اوکراین)
Chonobil به دلیل لیست طولانی آلاینده هایش در جهان مشهور است: اورانیوم، پلوتونیوم، ید رادیواکتیو، سزیم 137، استرانسیوم و سایر فلزات سنگین رادیواکتیو. تخمین زده می شود که میزان تشعشعات این فلزات در این شهر 100 برابر بیشتر از تشعشعات رادیواکتیو منتشر شده در اثر بمباران اتمی شهر هیروشیما در بندر ناکازاکی ژاپن است. همه 135000 شهروند چرنوبیل قربانی این سهل انگاری ها هستند. یک منطقه محرومیت 19 مایلی وجود دارد که هیچ کس در آن زندگی نمی کند. تصور شهر آلوده تر از این سخت است.

زرزینسک (روسیه)
جمعیت 3000000 نفری ژرجینسک در خطر جنگ سرد قرار دارد. سلاح های شیمیایی در این شهر به روشی اشتباه تولید، ذخیره و از بین می روند. یعنی برای هر ساکن این شهر یک تن مواد شیمیایی خطرناک دفع می شود. مواد شیمیایی سمی در آب های زیرزمینی به افزایش میزان مرگ و میر به 2.6 برابر نرخ تولد کمک کرده است. می توان گفت این شهر مکان مناسبی برای زندگی و حتی مردن نیست.

بیشتر بخوانید  سپاهان 5 - 0 شاهین را در هم شکست

کفتار (جمهوری دومینیکن)
هاینا را می توان پایتخت مسمومیت با سرب برای همه 85000 شهروند و حومه آن نامید. علت این مسمومیت وجود یک کارخانه باتری سازی سابق در شهر است که منجر به افزایش سطح سرب در خاک و حتی خون افراد شده است. وجود این مقدار سرب در خون منجر به مسمومیت می شود. اقدامات متمرکز برای بهبود وضعیت فعلی در حال انجام است.

کابوه (زامبیا)
کابوه دومین شهر بزرگ زامبیا با 250000 نفر جمعیت است. میزان بالای مسمومیت با سرب نتیجه استخراج و بهره برداری وسیع سرب از معادن موجود در این شهرستان است. کودکان احتمالاً در شرایطی 5 تا 10 برابر بیشتر از حد مجاز EPA زندگی می کنند.

لائوس (پرو)
چندین دهه است که شهروندان لاواروخا در معرض این نوع تشعشعات سمی هستند که منجر به افزایش سرب در خون کودکان شهر اسن، 35000 نفر شده است که تقریباً 100 درصد کودکان در معرض این تشعشعات هستند. خطر. تشعشعات موجود در اکسید گوگرد نیز منجر به از بین رفتن پوشش گیاهی اطراف شد.

لیفان (چین)
لیفان تنها شهر کثیف و آلوده چین نیست، اما قطعا یکی از شهرهای بی رقیب در این منطقه است. این شهر مملو از آلودگی هایی مانند خاکستر بادی، مونوکسید کربن، آرسنیک، سرب و اکسیدهای نیتروژن است. استخراج زغال سنگ از معادن شهر و سوزاندن زغال سنگ و استفاده از آن در حمل و نقل از عوامل اصلی این آلودگی است. گفته شد آلودگی هوا، خاک و آب را تحت تاثیر قرار داده است.

میلوسان (قرقیزستان)
میلوسان منشأ و منشأ حوادث متعدد است. این شهر زمانی مرکز بزرگی برای فرآوری اورانیوم بود. بمب ها در جای دیگری قرار داشتند اما 1.96 متر مکعب از ضایعات معدنی این ماده معدنی باقی مانده بود که متاسفانه رادیواکتیو و بسیار خطرناک است. بانک جهانی پروژه ای را برای بهبود شرایط این منطقه آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید  سمت جدید زینب سلیمانی در بنیادی به نام پدرش

تورلیسک (روسیه)
محیط کار کارگران برده سابق مملو از آلاینده هایی مانند استرانسیوم 90، سزیم 137 و برخی آلاینده های کم خطرتر مانند سولفید هیدروژن است. این شهر هنوز هم بزرگترین مجتمع ذوب فلزات سنگین جهان را در خود جای داده است.

رانی پات (هند)
آلودگی در شهر رانیپت ممکن است تا 3 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار دهد. صنعت دباغی چرم در این شهر سالانه 1500000 تن زباله سمی تولید می کند. زمین و آب آلوده است. اقداماتی برای محدود کردن انتشار آلاینده ها انجام می شود.

رادنایا پرستان (روسیه)
تقریباً همه چیز در داخل و اطراف این شهر 90000 نفری تحت تأثیر نتایج عملیات ذوب سرب قرار نگرفته است. کارخانه آلاینده مدتی است که تعطیل شده است و برنامه هایی برای بازسازی و بهبود محیط شهری و قابل سکونت برای انسان و سایر موجودات زنده در حال انجام است.

منبع: بهترین های دنیا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *