مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چند راه ساده برای ترک اعتیاد به تلفن همراه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه گوشی را ترک کنیم

تلفن به هر طریقی حواس ما را پرت میکند و ما به سرعت به آن معتاد میشویم. از عکسها، بازیهای ویدیویی گرفته تا اینستاگرام ، تلفن باعث میشود ما از واقعیت زندگیمان دور شویم و حواسمان را پرت میکند .

ما در سایت طلا ، چند نکته کاربردی آورده ایم که میتوانید با کمک آن کمتر از تلفن خود استفاده کنید.

از برنامه ها خارج شوید

به برنامه هایی فکر کنید که بیشترین زمان شما را می گیرند. احتمالاً فیسبوک، توییتر، اسنپ چت، اینستاگرام یا تیک تاک است. اگر از آنها خارج شوید، چه چیزی تغییر می کند؟ آیا بر عملکرد اجتماعی شما تأثیر می گذارد یا باعث می شود چیزهای مهمی را از دست بدهید؟ احتمالا نه.

چگونه گوشی را ترک کنیم

هنگام خواب گوشی را دور از دسترس نگه دارید

تلفن خود را بیرون از اتاق خواب خود نگه دارید. کابل شارژ را بردارید و آن را در جای دیگری قرار دهید. آن را در آشپزخانه یا راهرو قرار دهید. گوشی خود را همیشه در آنجا شارژ کنید.

عوارض اعتیاد به موبایل: صبح خود را بدون تلفن شروع کنید

یک استراتژی شگفتانگیز دیگر این است که صبحها تا زمانی که میتوانید تلفن را از خودتان دور نگه دارید و سرتان را با کارهای دیگر گرم کنید و اگر خواستید از خانه خارج شوید آن را با خودتان ببرید. شما میتوانید با گوشی خودتان به موسیقی گوش دهید . اما اگر واقعا کار ضروری در گوشی ندارید ، از برنامه هایی که وقت شما را میگیرند استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید  سیستم قضایی آذربایجان شرقی مشکل سالن ورزشی شبستر را حل کرده است

اعلانات گوشی را غیرفعال کنید

اگر میخواهید روز بسیار آرامی داشته باشید، به تنظیمات گوشی بروید و اعلانها را خاموش کنید. ممکن است فکر کنید، اگر یک پیام مهم را از دست بدهم چه؟ به یاد داشته باشید که اگر واقعاً جدی باشد، آن شخص به شما زنگ میزند.

از هدفون بی سیم استفاده کنید

هدفون های بی سیم به شما این امکان را می دهند که از گوشی خودتان بدون نیاز به دست گرفتن، استفاده کنید. میتوانید در حالی که مشغول آشپزی، شستن یا تمیز کردن هستید، در حالی که به پادکست یا کتاب صوتی یا موزیک گوش میدهید، بدون اینکه تلفنتان در دستتان باشد ، کارهایتان را انجام دهید.

کمپ ترک اعتیاد به گوشی

کمپ ترک اعتیاد به گوشی​: برای خودتان قانون بگذارید

یک محرک رفتاری داشته باشید و به آن پایبند باشید. به عنوان مثال، تصمیم بگیرید که شب ها بعد از دوش گرفتن یا خوردن شام از تلفن خود استفاده نکنید. برای خودتان یک قانون تعیین کنید و به آن عمل کنید.

برنامه ها را از صفحه اصلی خود حذف کنید

برای کاهش استفاده از تلفن ، همه برنامه های خود را ( مخصوصاً برنامه هایی که نمی خواهید مرتب از آن استفاده کنید) را از صفحه اصلی خود حذف کنید. زیرا دیگر وسوسه نمی شوید که آن را چک کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *