چند ثانیه زمان نیاز دارید تا فقط با یک حرکت چوب کبریت تساوی عبارت ۰=۱+۷ را برقرار کنید؟


معمای چوب کبریت یکی از جالب‌ترین انواع بازی فکری است و مورد توجه بسیاری از کسانی است که به دنبال چالش‌های ذهنی و حل کردن پازل‌ها و معماها هستند و همزمان می‌خواهند خود را سرگرم کنند. همچنین این معماها مهارت حل مسئله را در شما به چالش می‌کشد و سرعت عمل شما را در مواجهه با چالش‌ها می‌سنجد. پس اگر خود را فرد باهوش و با استعداد می‌دانید دعوت می‌کنیم که راه حلی برای این معما پیدا کنید.

اگر شما به دنبال امتحان ضریب هوشی خود هستید، بهتر است با فکر کردن به این معمای چوب کبریت ذهن خود را فعال نگه‌دارید. زیرا حل کردن این معماها به طور مرتب و روزانه مغز را وادار به فکر کرده و آن را فعال نگه می‌دارد.

در این معما ما می‌توانیم با جابجایی یک چوب کبریت معادله را به شکل صحیح در بیاوریم. البته نحوه کار به همین سادگی هم نیست. شاید حل یک معمای چوب کبریت سخت بتواند از شما زمان زیادی ببرد ولی اگر حل این معماها را در برنامه روزانه خود قرار دهید به طور حتم در ان مهارت خواهید یافت. این معماها می‌توانند تفکر تحلیلی شما را افزایش داده و باعث پرورش ذهن گردند. 

بیشتر بخوانید: باید دو تا چوب کبریت برداریم که معادله ۷=۲+۸ درست شه، می‌تونی بگی کدوم دو تا؟

بنابراین توصیه می‌کنیم که به سادگی از کنار اینگونه سوالات و تست‌های هوش ریاضی گذر نکنید. اگر علاقه‌مند به معماهای بصری ریاضی هستید معماهای چوب کبریت می‌توان گزینه خوبی برای سرگرم کردن شما در اوقات فراغت باشد. 

بیشتر بخوانید  رئیس جمهور به جای عذرخواهی ، طراحی کرد

معمای چوب کبریت ۰=۱+۷

به تصویر زیر نگاه کنید. دقت کنید که در این معمای چوب کبریت بایستی فقط یک چوب کبریت را حرکت دهید تا تساوی برقرار کنید. آیا می‌توانید راه حل را پیدا کنید؟

.

بیشتر بخوانید: میتونی فقط با حرکت دادن دو چوب کبریت تساوی ۵=۴+۰ رو برقرار کنی؟!

.

.

برای حل کردن این معماها بایستی در ابتدا متوجه شوید اشکال عبارت چیست؟

.

.

.

به خوبی معما را نگاه کنید و سعی کنید در حالت‌های مختلف معما را امتحان کنید.

.

.

.

توانستید راه حل را پیدا کنید؟

.

.

.

زمان شما رو به اتمام است

.

.

.

راه حل را مشاهده کنید:

.

بیشتر بخوانید: اگه خیلی زرنگی فقط با جابجا کردن دوتا چوب کبریت تساوی ۸=۱-۴ را برقرار کن!

.

.

حالا پاسخ نهایی را ببینید:

آیا توانستید این معما را حل کنید؟ اگر نه حالا که پاسخ را مشاهده کردید و راه حل خود را بررسی نمودید، سعی کنید ایرادات خود را در حل این معما برطرف کنید! توجه کنید که اگر به درستی نتوانستید این معما را حل کنید، هرگز ناامید نشوید و با حل کردن مداوم این معماها ذهن خود را تقویت کنید. به تمرین چنین پازل هایی با چوب کبریت ادامه دهید تا مهارت های حل مسئله خود را افزایش دهید. 

این معما را برای دوستان خود ارسال کنید و راه حل‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید