هشدار هواشناسی در 30 اوت 1401; احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در 11 استان



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه زرد برای 11 استان کشور از احتمال وقوع سیل ناگهانی، آبگرفتگی معابر و شکستن درختان کهنسال خبر داد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی طی 3 روز آینده در مناطق شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی در تهران، البرز، قزوین و مازندران. استان ها و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب فارس و در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز ابرانکی رگبار باران در برخی نقاط همراه با رعد و برق و وزش باد شدید گذرا پیش بینی می شود.

گرد و غبار در برخی نقاط کشور در حال افزایش است

در 5 روز آینده برای شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می شود. طی 3 روز آینده در مناطق خاصی از جنوب غرب و غرب کشور ظهور مه باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود.

بر اساس اطلاعیه روز سه شنبه سازمان هواشناسی، به دلیل تشکیل توده گرد و غبار در عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور در روزهای پایانی هفته موجب افزایش آلاینده های هوا و کاهش هوا می شود. کیفیت در این زمینه ها

همچنین طی 5 روز آینده در شرق دریای عمان و دریای خزر تا 2 روز آینده مواج خواهد بود.

توضیحات سیستم: رشد ابرهای همرفتی (به ویژه در بعد از ظهر) و فعالیت سیستم بارشی

بیشتر بخوانید  این ۱۵ استان فردا بارانی می‌شوند

نوع خطر: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید گذرا در مناطق مستعد گرد و غبار

حوزه اثر:

یکشنبه 1401/05/30: شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب فارس، شرق و غرب هرمزگان، فلات تهران، فلات مازندران و فلات ایلاما. .

دوشنبه 1401/05/31: جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، غرب و شرق هرمزگان، فلات تهران، مازندران، شمال شرق خوزستان، دامنه ها و فلات کهگیلویه و بویار احمد، فلات ایلاما و کمربند غربی و جنوبی فارس.

اثر خطر: احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی معابر و روان آب به صورت محلی و محدود، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، احتمال شکستگی درختان کهنسال، احتمال … سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: هنگام بالا رفتن از ارتفاعات مراقب باشید، خودروی خود را در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره پارک نکنید، از ایستادن در بستر رودخانه ها خودداری کنید و در عبور از حاشیه جاده ها مراقب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید