مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار هواشناسی در 30 اوت 1401; احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در 11 استان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه زرد برای 11 استان کشور احتمال وقوع سیل ناگهانی، آبگرفتگی معابر و شکستن درختان کهنسال را اعلام کرد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش آگهی سازمان هواشناسی طی 3 روز آینده در شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی در تهران، البرز، قزوین و مازندران. . استان های زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه ها، جنوب فارس و در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در فلات البرز مرکزی رگبار ابر همراه با رعد و برق و وزش باد شدید گذرا در برخی نقاط پیش بینی می شود.

گرد و غبار در برخی نقاط کشور در حال افزایش است

در 5 روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود و در مناطق گرد و غبار از کیفیت هوا و دید افقی کاسته می شود. طی 3 روز آینده ظهور مه در برخی نقاط جنوب غرب و غرب کشور باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود.

بر اساس بیانیه روز سه شنبه سازمان هواشناسی، به دلیل تشکیل توده گرد و غبار در عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور در روزهای پایانی هفته، افزایش آلاینده های هوا و کاهش هوا را در پی خواهد داشت. . کیفیت در این زمینه ها

همچنین طی 5 روز آینده در شرق دریای عمان و دریای خزر طی 2 روز آینده مواج خواهد بود.

توضیحات سیستم: رشد ابر همرفتی (به ویژه در بعد از ظهر) و فعالیت سیستم بارشی

بیشتر بخوانید  توصیه های مهم برای تزریق تاج واکسن در روزه داری

نوع خطر: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید گذرا در مناطق مستعد گرد و غبار

حوزه فعالیت:

یکشنبه 1401/05/30: شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب فارس، شرق و غرب هرمزگان، فلات تهران، فلات مازندران و فلات ایلام. . .

دوشنبه 1401/05/31: جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، غرب و شرق هرمزگان، فلات تهران، مازندران، شمال شرق خوزستان، کوهپایه ها و فلات کهگیلویه و بویار احمد، فلات ایلام و کمربند غربی و جنوبی فارس.

اثر خطر: احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی محلی و محدود معابر و مسیل ها، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز.

نکته: هنگام بالا رفتن از ارتفاعات مراقب باشید، خودروی خود را در اطراف درختان پوسیده و ساختمان های نیمه ساخته پارک نکنید، از ایستادن روی بستر رودخانه ها خودداری کنید و هنگام عبور از جاده مراقب باشید.

<п>پست هشدار هواشناسی در 30 اوت 1401; احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در 11 استان اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *