مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نشست مشترک گوترش، زلنسکی و اردوغان در لویو

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از مهر، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه در شهر لویو در غرب اوکراین با آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، موضوعاتی مانند صادرات بی خطر غلات از بندر اودسا اوکراین، موضوع نیروگاه اتمی زاپروژیه و تلاش های دیپلماتیک برای کمک به پایان دادن به جنگ در اوکراین از جمله موضوعات اصلی گفتگوی سه جانبه روسای جمهور اوکراین است. . . هم گوترش و هم اردوغان.

آنتونی گوترش، یکی از اعضای مجلس نمایندگان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که گوترش، زلنسکی و اردوغان پس از نشست سه جانبه کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار خواهند کرد.

نمایندگان دولت های روسیه و اوکراین در 22 ژوئیه (31 ژوئیه) در استانبول توافق نامه ای را امضا کردند که بر اساس آن محدودیت های صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه لغو شد. هر دو طرف روسی و اوکراینی توافق کردند که صادرات غلات از بنادر دریای سیاه را از سر بگیرند. توافقنامه فوق با حضور رجب طیب اردوغان و آنتونیو گوترش امضا شد. تاکنون چندین کشتی با غلات اوکراینی با عبور از تنگه ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند.

همچنین در روزهای اخیر رسانه ها و مقامات روسی بارها از تشدید حملات توپخانه ای نیروهای اوکراینی به نیروگاه اتمی در منطقه زاپوروژیه خبر داده اند و همین موضوع احتمال آتش سوزی و انفجار این نیروگاه را افزایش داده است. وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که اوکراین برای روز جمعه همزمان با حضور دبیرکل سازمان ملل متحد در این کشور، اقدامی تحریک آمیز در مورد نیروگاه هسته ای زاپوروژیه را برنامه ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید  بستری شدن ۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

<п>اعلامیه نشست مشترک گوترش، زلنسکی و اردوغان در لویو اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *