مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عکسی قدیمی از پارسه پیروزفر در پشت صحنه یک نمایش تئاتر!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پارسا پیروزفر (زاده ۲۲ شهریور ۱۳۵۱) بازیگر سینما و تلویزیون است. او معلم، بازیگر و کارگردان نمایش، نقاش، نمایشنامه نویس و مترجم ایرانی است.


بازیگر مرد / پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر متولد ۲۲ شهریور ۱۳۶۱ در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فارغ التحصیل رشته بازیگری از هنرستان هنرهای نمایشی حمید سمندریان است. علاقه او به نقاشی باعث شد تا در سال های 1363 تا 1369 که در دبیرستان و ریاضی و فیزیک تحصیل می کرد، به خلق آثار طنز بپردازد. پارسا پیروزفر پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال 1369 در رشته ریاضی و فیزیک، تحصیلات خود را در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و اولین تجربه بازیگری تئاتر را در آنجا آغاز کرد.


بازیگر مرد / پارسا پیروزفر

پیروزفر به عنوان بازیگر و کارگردان، گلن گری در نقش گلن راس دیوید ممت با ترجمه امید روشن ضمیر در سال 1390، درام خدای کشتن یاسمین رضا در سال 1391، ترجمه مری جونز جواهری در جیبش ترجمه سال 1392، درام در دریا اثر اسلاومیر مروج 139. درام ماتریوشکا در نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در سال های 1395 و 1396، نمایشنامه روز تابستان اثر اسلاومیر مروجک با ترجمه سپیده هوسروی در سال 1397 و درام ملاقات با ترجمه و کارگردانی او در زمستان 1397 و بهار 1398. پارسا پیروزفر طراح صحنه در مانند خود ماتریوشکا، Encounter را ارائه کرد.


بازیگر مرد / پارسا پیروزفر


بیشتر بخوانید  جدیدترین پیامهای تبریک متولدین مهرماه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *