سودآورترین بازار ایران؛ خرید طلا و دلار هم انقدر سود ندارد!


به گزارش سایت طلا، خرید گوسفند زنده می‌تواند بیشتر از سرمایه‌گذاری روی سکه، طلا و ارزهایی مثل دلار و یورو سودآور باشد.

خرید گوسفند زنده می‌تواند بیشتر از سرمایه‌گذاری روی سکه، طلا و ارزهایی مثل دلار و یورو سودآور باشد. قیمت گوسفند زنده در مدت یک‌سال یعنی از شهریور سال پارسال تا شهریور امسال تقریبا سه برابر شده است. قیمت گاو و گوساله زنده هم به‌طور متوسط از کیلویی ۸۲ هزار و ۳۰۰ تومان در شهریور سال قبل، به ۱۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان در شهریور امسال رسیده است.

قیمت دام زنده در روایت مرکز آمار دقیق‌تر است و حالت رسمی به خود می‌گیرد؛ قیمت گوسفند در این گزارش کیلویی ۱۹۳ هزار و ۸۳۲ تومان و قیمت هر کیلو گاو و گوساله پرواری نیز به‌طور متوسط ۱۸۷ هزار و ۶۶۳ تومان ذکر شده است. قیمت گوسفنده زنده و گوساله زنده به گواهی مرکز آمار از پارسال تا الان به ترتیب ١٦٠ و ١٤٤ درصد افزایش پیدا کرده است. خرید دلار و یورو در همین مدت ۵۵ تا ۶۸ درصد سودآوری داشته و قیمت طلا ۷۴ درصد بالا رفته، کسانی که سکه گرمی خریده‌اند، ۹۵ درصد سود نصیب‌شان شده و سود یک‌سال بردباری برای خریداران سکه امامی ۱۰۰ درصد بوده است.

قیمت طلا و ارز؛ بین ۵۵ تا ۱۰۱ درصد

قیمت طلا روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲، به دو میلیون و ۴۳۷ هزار تا دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در هر گرم رسید. قیمت طلا در آخرین روز شهریور امسال دو میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان بود و آن‌هایی که یک‌سال قبل یعنی در واپسین روزهای شهریور ۱۴۰۱ برای خرید طلا قدم جلو می‌گذاشتند بابت هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون احتساب مالیات و اجرت، یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت می‌کردند.

بیشتر بخوانید  یک رقم باورنکردنی در انتظار قیمت طلا !

قیمت طلا به این ترتیب در مدت یک‌سال از شهریور پارسال تا شهریور امسال با رشد ۷۴ درصدی روبرو شده است. خرید دلار و یورو و نگهداری آن‌ها با اینکه اندازه طلا ریسک دارد، سودآوری کمتری دشته است. قیمت دلار شهریور پارسال ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان بود که در شهریور امسال به ۴۹ هزار و ۳۵۸ تومان رسید تا به این ترتیب یک‌سال سرمایه‌گذاری روی دلار ۵۶ درصد منفعت داشته باشد.

قیمت یورو روز سه‌شنبه ۲۱ آذر در نیمه اول معاملات بین ۵۴ هزار و ۴۴۷ تومان تا ۵۴ هزار و ۶۲۵ تومان تعیین شد. قیمت یورو روز آخر تابستان سال پیش ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان بود و در روز پایانی تابستان امسال روی پله ۵۲ هزار و ۵۱۰ تومانی ایستاد تا بازدهی ۶۷.۷ درصد را از خود به جا بگذارد.

خرید سکه بیشتر از طلا و ارز برای سرمایه‌گذاران خوش‌یمن بوده؛ اگر شهریور پارسال ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان پول داشتید و برای خودتان یک سکه امامی خریداری می‌کردید، روز آخر شهریور امسال می‌توانستید آن را ۲۸ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان بفروشید و ۱۰۱ درصد سود ببرید! اگر سکه را هنوز پیش شماست باید بیشتر خوشحال باشید، چون قیمت سکه امامی در معاملات تک‌فروشی امروز، به عددی بین ۲۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان تا ۲۹ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان رسیده.

قیمت سکه ربع بهار آزادی هم در بازه زمانی شهریور پارسال تا شهریور امسال با رشد دو میلیون و ۸۱۰ هزار تومانی موفق جایگاه خود را از دو میلیون و ۹۶۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بکشاند. رشد قیمت سکه گرمی به این ترتیب ظرف یک‌سال ۹۵ درصد برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید  ماژلان بهشتی بین اردبیل و گیلان

تورم عمومی به روایت مرکز آمار حدود ۴۵ درصد است، این یعنی تمام این سرمایه‌گذاری‌ها موفق بوده‌اند و توانسته‌اند علاوه بر حفظ ارزش پول و دارایی سرمایه‌گذاران مقداری هم سود برایش رقم بزنند اما… عددها را گوشه دهنتان داشته باشید تا بعد.

قیمت گوسفنده زنده و گوساله زنده به گواهی مرکز آمار از پارسال تا الان به ترتیب ١٦٠ و ١٤٤ درصد افزایش پیدا کرده

قیمت گوسفند زنده؛ ۱۴۰ تا ۱۷۲ درصد

قیمت گوشت گوسفندی امروز به‌طور متوسط در سراسر کشور کیلویی ۴۴۶ هزار و ۴۵۰ تومان است. قیمت گوشت گاو به‌طور متوسط معادل ۳۷۲ هزار و ۸۳۰ تومان محاسبه می‌شود. احتمالا کمی عصبانی می‌شوید اگر بدانید دام زنده خیلی ارزان‌تر از این حرف‌هاست.

قیمت گوسفند زنده را کیلویی ۲۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان و قیمت گوساله زنده را باید کیلویی ۱۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان در نظر گرفت. خرید گوسفند زنده تقریبا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارد، چون وزن گوسفند زنده به‌طور میانگین ۳۰ کیلوگرم است. گوسفند زنده پس از سلاخی و تکمیل مراحل پالایش، در بهترین حالت ۱۵ کیلو گوشت گوسفندی می‌دهد تا متوسط قیمت گوشت گوسفندی در این حالت به ۴۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان برسد و خرید گوسفند زنده برای دسترسی به قیمت کمتر از نظر اقتصادی زیر سوال برود.

قیمت گوسفند زنده شهریور امسال توسط مرکز آمار کیلویی ۱۹۳ هزار و ۸۳۳ تومان گزارش شده است. در این گزارش متوسط قیمت گوشت گوساله را ۱۸۷ هزار و ۶۶۳ تومان در هر کیلوگرم ذکر کرده‌اند. مرکز آمار همچنین تایید کرده تورم نقطه به‌نقطه قیمت دام، برای گوسفند زنده ۱۶۰ درصد و برای گوساله حدود ۱۴۴ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید  عجیب ترین عکس از گربه‌های زمان قاجار! | ببری خان قاجار کی بود؟ + عکس


دیدگاهتان را بنویسید