مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رونمایی از افتتاحیه پلاسک 20 طبقه/ معماری آن چگونه است؟ چه چیزی کم است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای است که بامداد روز پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد. در اثر این آتش سوزی ساختمان Plaška به طور کامل فروریخت. ساختمان پلاسکو پس از 3.5 ساعت سوختن فروریخت که تعداد زیادی از آتش نشانان در بیرون و داخل ساختمان مشغول نبرد بودند که تعدادی از آنها زیر آوار گرفتار شده و کشته شدند.

بر اساس گزارش آمبولانس تهران، آخرین آمار منتشر شده از مجروحان این حادثه ۲۳۵ نفر است. 181 مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند و 55 نفر به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آنها فوت کرد. 52 نفر پس از بستری در بیمارستان و خدمات درمانی لازم ترخیص شدند.

آمارهای مختلفی در مورد افراد مفقود وجود دارد، اما بیشتر آن آمارها بین 20 تا 30 نفر است. یکی از آتش نشانان حاضر در زمان تخریب در بیمارستان بر اثر شدت سوختگی جان باخت. همچنین به نقل از رسانه های ایران، در روزهای پس از حادثه، جسد 16 آتش نشان و 6 شهروند عادی از زیر ویرانه خارج شد و بر این اساس، مجموع قربانیان از سوی پزشکی قانونی 22 نفر اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، در پلاشکی 1200 واحد وجود داشت که طبق آمار 560 واحد فعال بودند. بر اساس این گزارش 15 هزار میلیارد ریال در این واحدها خسارت دیده و 3 هزار کارگر نیز بیکار شدند. به گزارش ایسنا، به نقل از تقی نوربخش، رئیس سازمان تامین اجتماعی، تنها نیمی از این کارگران بیمه شده اند.

تخریب ساختمان پلاسکو در روز جمعه 8 فوریه 2015 به پایان رسید. 1700 کامیون تقریبا 20000 تن زباله ساختمانی را حمل کردند.

بیشتر بخوانید  ماجرای پیرزن کرونایی که روی زمین خوابیده چه بود ؟

پس از فروریختن ساختمان پلاسکا در ژانویه 2015 که منجر به شهادت 16 آتش نشان شد، در سال 1400 ساختمان جدید پلاسکا به جای آن ساخته شد. این ساختمان 20 طبقه دارد و هر طبقه نام یکی از آتش‌نشانان فوت شده را دارد.

همچنین یک سکوی فرود هلیکوپتر در سقف این ساختمان قرار دارد. این تاسیسات با طراحی پیشرفته در نما، معماری داخلی، تاسیسات برقی، مکانیکی و آتش نشانی در آستانه بهره برداری قرار دارد.


افتتاحیه پلاسکو


افتتاحیه پلاسکو


افتتاحیه پلاسکو


افتتاحیه پلاسکو


افتتاحیه پلاسکو


افتتاحیه پلاسکو


افتتاحیه پلاسکو


افتتاحیه پلاسکو


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *