مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دوز سوم واکسن کرونا به خوبی دریافت نشده است / تنها راه مطمئن برای دریافت امیکرون، دریافت دوز سوم واکسن است.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، موج عفونت آمیکرون در کشور آغاز شده و بهترین راه برای کنترل این موج واکسیناسیون است. از نظر علمی، حساسیت به نوع خاصی از واکسن برای نوبت سوم بی فایده است و تنها باعث افزایش شدت و میزان عفونت می شود.

یکی از اعضای کمیته ملی علوم کووید 19 به همشهری آنلاین گفت: در حال حاضر حدود 68 میلیون نفر در کشور نیاز به دریافت واکسن کرونا دارند که از این تعداد 60 میلیون دوز اول و 52 میلیون دوز دوم است. و تنها 12 میلیون نفر دوز سوم را دریافت کردند.

دکتر پیام طبرسی با اشاره به اینکه از تزریق دوز سوم واکسن کرونا استقبال کمتری می‌شود، افزود: در ماه‌های اخیر با کاهش ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلب، مردم این تصور را داشتند که ایمنی در برابر بیماری‌های عروق کرونر قلب وجود دارد. بیماری و بنابراین نیازی به تزریق واکسن احساس نکرد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که با موج بزرگ اومیکران مواجه هستیم، بیش از هر زمان دیگری به واکسیناسیون نیاز داریم و افرادی که پس از 4 ماه با سینوفارم، بهارات و برکات واکسینه شدند و افرادی که پس از 6 ماه استرازنکا و اسپوتنیک دریافت کردند. می تواند نوبت سوم واکسن آسترازنکا را دریافت کند، تنها راه مطمئن برای دریافت Omicren دریافت نوبت سوم واکسن است.

شیوع omicron در کشورهای همسایه; در ایران آماده باشید

طبرسی گفت: در روزهای اخیر نشان داده شده است که حدود 40 درصد از نمونه های آزمایش کرونا آلوده هستند و تعداد مبتلایان در کشور همسایه ترکیه به 65 درصد رسیده است. به عنوان افزایش در ترافیک باید گفت که بروز Omicran افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  فیلم سخنان نوشین معراجی درباره ازدواج سفید + ویدیو – ایران چطور

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر امکان نظارت بر مسائل پیشگیرانه وجود ندارد و باید اقدامات مربوط به کنترل سویه جدید انجام شود و به سرعت دوز سوم را به 50 میلیون نفر برسانیم در غیر این صورت با آمار بالای بستری شدن و مرگ و میر مواجه خواهیم شد. از نو.”

وی در مورد واکسنی که برای نوبت سوم مناسب است، گفت: چه واکسن طبق دوز اول و دوم تزریق شود و چه واکسن نوع دوم را دریافت کند، تفاوت چندانی وجود ندارد و در هر دو مورد سطح آنتی بادی افزایش می یابد و ایمنی ایجاد شده است.» مهم ترین موضوع، میزان بالای تزریق دوز سوم با توجه به واکسن های موجود در کشور است.

یکی از اعضا گفت: “در مدت زمان کوتاهی با کمبود واکسن آسترازنکا مواجه شدیم که با واردات مجدد از جمله واردات یک میلیون دوز جدید دیروز تا حد زیادی برطرف شد. از مردم می خواهیم دوز را دریافت کنند.” کمیته علمی ملی برای استفاده از واکسن موجود Astraznka برای افرادی که اولین دوز این واکسن را دریافت کرده اند.

طبرسی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان دوز سوم باید با دوز اول و دوم متفاوت باشد اما در صورت وجود واکسن آسترازنکا مانعی برای دریافت نوبت سوم این نوع واکسن وجود ندارد، افزود: در حال حاضر سکوهای پروتئینی وجود دارد. مانند Pastococcus و Spicogen بهترین گزینه ها برای تزریق دوز سوم هستند زیرا عوارض جانبی بسیار کمتری دارند و همچنین سطح آنتی بادی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید  رتبه معلمان کجا بود؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *