مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

داستان زندگی نیکولا تسلا که خدمت بزرگی به بشریت کرد!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فقط این مرد خدمتی به بشریت کرد که میلیون ها آدم خوش تیپ و بیکار در توییتر و اینستاگرام و … نکردند، او نیکولا تسلا است، بزرگترین مخترع – نابغه تمام دوران، ما از کار آنها استفاده می کنیم!


داستان زندگی / نیکولا تسلا

با تلاش او، بیش از 500 اکتشاف مهم، علم بشر را چند قدم جلوتر برده است. یک بار خبرنگاری از آلبرت انیشتین پرسید که باهوش ترین فرد جهان چگونه است؟ از تسلا بپرس


داستان زندگی / نیکولا تسلا

نیکولا تسلا (زاده 10 ژوئیه 1856 – درگذشته 7 ژانویه 1943) مخترع، مهندس برق، مهندس مکانیک، فیزیکدان و آینده پژوه آمریکایی بود. او بیشتر به خاطر نقشش در طراحی یک سیستم برق متناوب جدید شناخته شده است. تسلا بدون مدرک مهندسی و فیزیک خوانده است. وی قبل از مهاجرت به آمریکا در زمینه مهندسی برق و مخابرات تجربه داشت. او در سال 1884 به ایالات متحده مهاجرت کرد و شهروند ایالات متحده شد. او مدت کوتاهی برای توماس ادیسون در نیویورک کار کرد. پس از مدت کوتاهی با کمک حامیان مالی، کسب و کار مستقلی را راه اندازی کرد و با تأسیس آزمایشگاه ها و کارخانجات، محصولات برقی را تأسیس کرد.


داستان زندگی / نیکولا تسلا

جورج وستینگهاوس، زمانی که به طور خلاصه به نیکولا تسلا مشاوره داد، پتنت هایی را برای موتور القایی و ترانسفورماتور خریداری کرد که حق ثبت اختراع تسلا بود. فعالیت های تسلا در سال های اولیه صنعت برق منجر به بحث و جدل او در مورد انتخاب جریان متناوب یا مستقیم به عنوان استاندارد برای انتقال برق شد. به این تفاوت جریان جنگی می گویند. جریان متناوب تسلا به دلیل ترانسفورماتور (مبدل ولتاژ) جریان مستقیم ادیسون را شکست. جریان متناوب اجازه می دهد تا ولتاژهای مختلف به یکدیگر تبدیل شوند و این برگ برنده جریان متناوب بود.

بیشتر بخوانید  صدور رایگان رمز دوم یکبار مصرف


داستان زندگی / نیکولا تسلا

تسلا در تلاش برای ایجاد پتنت هایی که قابل استفاده و ثبت اختراع باشد، طیف وسیعی از آزمایش ها را با نوسانگرها / ژنراتورهای مکانیکی، تخلیه الکتریکی انجام داد. تسلا حتی اولین اشعه ایکس را انجام داد. او همچنین یک قایق با کنترل از راه دور ساخت. تسلا به عنوان یک مخترع به شهرت رسید و دستاوردهای خود را در آزمایشگاه خود به افراد مشهور و مقامات ثروتمند نشان داد و ایده ها و اختراعات او در گردش بود. در طول دهه 1890، تسلا ایده های خود را برای روشنایی بی سیم و توزیع انرژی بی سیم در سراسر جهان طی آزمایش های ولتاژ بالا و فرکانس بالا در نیویورک و کلرادو اسپرینگز دنبال کرد. در سال 1893، او بیانیه ای در مورد امکان ارتباط بی سیم با دستگاه های خود بیان کرد. تسلا سعی کرد از این ایده ها در پروژه ناتمام خود، Warden Cliff Tower، برای ارتباط بی سیم بین قاره ای با فرستنده استفاده کند، اما به دلیل کمبود بودجه، قبل از اینکه بتواند آن را تکمیل کند، از پروژه منصرف شد.


داستان زندگی / نیکولا تسلا

پس از پروژه برج واردنکلیف، تسلا با موفقیت تعدادی از اختراعات مختلف را در دهه های 1910 و 1920 آزمایش کرد. تسلا پس از صرف بیشتر ثروت خود برای تحقیق، آزمایش و اکتشاف، در فقر و انزوا در هتل های ارزان نیویورک زندگی کرد و قادر به پرداخت صورت حساب های خود نبود. نیکولا تسلا در ژانویه 1943 در نیویورک درگذشت و با مرگ او به تدریج کارش به فراموشی سپرده شد. پس از مرگ تسلا، نه تنها نام او فراموش شد، بلکه اختراعات، طرح ها و ایده های او نیز فراموش شد تا اینکه در سال 1960 در کنفرانس عمومی وزن ها و اندازه ها، واحد چگالی شار مغناطیسی در سیستم SI تسلا نام گرفت.

بیشتر بخوانید  کشف یک گنج باستانی در Sanshingdui چین


داستان زندگی / نیکولا تسلا

شواهد نشان می دهد که تسلا مخترع واقعی رادیو است. حتی برخی او را «مخترع قرن بیستم» نامیده اند.


داستان زندگی / نیکولا تسلا

در سال 1882، تیوادار پوشکاس تسلا را برای شغل دیگری در پاریس در کانتیننتال ادیسون انتخاب کرد. تسلا شروع به کار روی چیزی کرد که در آن زمان برای صنعت کاملاً جدید بود و یک سیستم روشنایی خیابانی را با استفاده از لامپ های رشته ای نصب کرد. این شرکت چندین شرکت تابعه داشت و تسلا Societe Electrique Edison را در حومه پاریس اداره می کرد که مسئول نصب سیستم روشنایی آن بود. در آنجا او تجربه عملی زیادی در مهندسی برق به دست آورد. مدیریت دانش پیشرفته تسلا از مهندسی و فیزیک را درک کرد و خیلی زود او را به طراح و سازنده ژنراتورهای پیشرفته دینام و ژنراتور الکتریکی تبدیل کرد. او همچنین برای حل مشکلات مهندسی در سایر تأسیسات ادیسون که در فرانسه و آلمان ساخته شده بودند، اعزام شد.


داستان زندگی / نیکولا تسلا

در سن 81 سالگی، نیمه شب پاییز 1937، تسلا هتل نیویورکر را ترک کرد تا هر روز به سمت کلیسای جامع و کتابخانه قدم بزند و به کبوترها غذا بدهد. چند بلوک دورتر از هتل، در حالی که در حال عبور از خیابان بود، تسلا متوجه یک تاکسی در حال عبور شد و از برخورد جلوگیری نکرد و به زمین افتاد. در این حادثه کمر وی به شدت آسیب دید و سه دنده وی شکست. شدت جراحات او هرگز مشخص نشده است. تسلا حاضر نشد با پزشک مشورت کند یا در کنار تختش به پزشک مراجعه کند، او هرگز این عادت را در بیشتر عمر خود ترک نکرد، بنابراین هرگز پس از تصادف به طور کامل بهبود نیافت.تسلا در 7 ژانویه 1943 در سن 86 سالگی درگذشت. سال، من بودم. او در اتاق 3327 هتل نیویورکر درگذشت. جسد بی جان او بعداً توسط کارمند هتل آلیس موناگان پیدا شد که بدون توجه به تابلوی «مزاحم نشوید» که تسلا دو روز قبل ناهار گذاشته بود، اتاق را تمیز می کرد. معاون پزشکی آقای ح. В. ومبلی جسد تسلا را بررسی کرد و تشخیص داد که علت مرگ انسداد عروق کرونر است.

بیشتر بخوانید  ماجرای فوت کودک آبادانی پس از عمل جراحی


داستان زندگی / نیکولا تسلا

دنیای ما نه از رحمت برای انسان های زیبا، بلکه از انسان های خوب و دانا ساخته شده است، نیکولا تسلا تمام دارایی خود را در راه دانش خرج کرد و سرانجام در فقر و انزوا از دنیا گم شد، یادش گرامی باد…💐


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *