مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر بد برای تهران؛ منتظر گرمای 42 درجه باشید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی با بیان اینکه دمای هوا در نیمه اول مرداد ماه بین یک تا 1.5 درجه بالاتر از حد نرمال خواهد بود، گفت: تابستان امسال سال خنکی نداریم و دما خیلی بالاست

احد وظیفه درباره میزان بارش و وضعیت دمایی خرداد ماه گفت: دمای هوای خرداد ماه نسبت به دوره چند ساله در تمام نقاط کشور 1.5 درجه بالاتر از نرمال و بارش ها کمتر از نرمال بوده است.

وی افزود: در نیمه اول تیرماه تا نیمه دوم مرداد ماه اکثر مناطق کشور بدون بارش خواهد بود و تنها بخش های کوچکتری مانند سیستان و بلوچستان، منطقه ارسباران، شمال غرب آذربایجان تا شمال شرق آذربایجان و در برخی موارد اردبیل پیش بینی می شود. باران و مناطق دیگر داشته باشید.” “زمین تقریباً هیچ بارانی نخواهد داشت. در مجموع به جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در فصل تابستان در کشور انتظار بارندگی نداریم.

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات مورد انتظار در تابستان، بارش های شدید باران است که در هند و پاکستان رخ می دهد و گاهی این سامانه ها به شرق کشورمان و در بعدازظهر به سمت شرق کشور امتداد می یابد. مناطق شرقی کشور «درگیر رعد و برق و رعد و برق هستند که منجر به سیل نیز می شود.

وی افزود: میزان بارش ها به الگوهای اقلیمی منطقه مربوط می شود و احتمال دارد در سایر نقاط کشور به ندرت بارندگی رخ دهد اما در دامنه های زاگرس گاهی رگبار به صورت رگبار و رعد و برق داریم. “

بیشتر بخوانید  آمار کرونا 27 تیر 1401; 5 هزار و 687 بیمار جدید شناسایی شد / تعداد فوتی ها همچنان دو رقمی است

بر اساس وظیفه، پس از مرداد ماه، در نیمه دوم شهریورماه، سامانه ها از غرب و شمال آذربایجان، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران وارد کشور می شوند و گاهی گلستان نیز تحت تأثیر این سامانه ها قرار می گیرد و این سامانه ها می توانند باعث رعد و برق شود در استان ها شمال کشور را ایجاد کنید که در گذشته سیل های وحشتناکی ایجاد کرده است.

وی در مورد دمای هوای کشور نیز گفت: بر اساس پیش بینی های فصلی از ابتدای سال پربارش تاکنون دمای هوای کشور به ویژه در نیمه غربی بین 1 تا 1.5 درجه سانتیگراد برآورد می شود. کشور و 0.5 تا 1 درجه سانتیگراد در نیمه شرقی.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران کشور با توجه به خشکسالی افزود: از تیرماه، نیمه غربی کشور و استان های همجوار زاگرس و شمال غرب کشور دمایی بین 1 تا 1.5 درجه سانتی گراد خواهد داشت و بالاترین دما از نیمه دوم جولای تا اواسط جولای.«اول آگوست را خواهیم داشت. به طور کلی دمای هوا در سراسر کشور بین 1 تا 1.5 درجه بالاتر از نرمال خواهد بود.

تهران منتظر دمای 42 درجه است

وی با بیان اینکه بیشترین دمای هوای تهران از نیمه دوم تیرماه تا مردادماه 42.6 درجه سانتیگراد خواهد بود، در پایان در یک روز، گفت: با توجه به اقلیم و الگوی بلندمدت، گرمترین نقاط کشور است. در جنوب و بوشهر، جنوب فارس استان خوزستان، جنوب استان ایلام و استان هرمزگان گرم ترین استان های کشور هستند و هر چه به شمال کشور نزدیک می شویم دمای هوا کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید  فیلم هولناک تصادف 3 نیسان آبی با سوخت قاچاق در کرمان + زنده سوزی راننده

وظیفه ادامه داد: مناطقی مانند یزد، اصفهان و کوم نیز به دلیل شرایط اقلیمی خشک دارای دمای هوای بالایی هستند.

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی اضافه کرد: میانگین دمای کشور در مناطقی مانند کرمانشاه، لرستان، تهران، البرز و قزوین و تمامی استان های غرب، جنوب غرب و شمال غرب در تیر و مرداد بین 1 درجه است. 1.5 درجه متوسط ​​دما در این ماه به دلیل تغییر الگوها و اتصالات زیاد بالاتر از حد متوسط ​​خواهد بود.

وی در پایان این کار تصریح کرد: امسال تابستان خنکی نداریم و از نظر دما نیز تابستان معمول کمی بالاتر از حد نرمال با تمایل دما خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *