جزئیات کنکور سراسری قابل تغییر است



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، احمد نادری یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی در خصوص تقلب امسال در کنکور 1401 و تفاوت آن با سال های گذشته گفت: به عنوان مدرس دانشگاه، یکی از اعضای گروه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس و همچنین رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان سانسه اطلاع دقیقی دارم مبنی بر اینکه آمار کلاهبرداری در سال جاری نسبت به سال های گذشته به میزان قابل توجهی کمتر بوده است، اما دلیل آن چیست؟ به دلیل تقلب های امسال زنگ خطر را به صدا درآورد؟

وی تصریح کرد: مصوبه غیرقانونی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از نظر شکل و محتوا دارای اشکال است. این تصمیم آغاز حمله به امتحان امسال بود. من اسنادی دارم مبنی بر اینکه مافیای پذیرش عمداً برخی از روش های تقلب در کنکور را افشا کرده اند تا میزان تقلب امسال را بیشتر در رسانه ها پوشش دهند. زیرا با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این مافیا جان تازه ای می گیرد.

نادری گفت: مافیای پذیرش از روش های مختلف در کنکور حدود 8 هزار میلیارد تومان درآمد دارد اما به دنبال روش های جدید است. با مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظرفیت بیشتری برای مافیای پذیرش ایجاد شد تا پای خود را به مدارس باز کند و مافیای پذیرش به اصطلاح به مافیای آموزشی تبدیل شود. نمایندگان مجلس با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت کردند اما مافیای پذیرش با افشای تقلب های گسترده امسال کنکور را تحت فشار رسانه ای قرار دادند.

مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور

عضوهیئت رئیسه شورای اسلامی با بیان اینکه با مصوبه فوق الذکر ماراتن پذیرش یک ساله سه ساله می شود و سود مافیا دو برابر می شود. یک جریان سیاسی برای براندازی دولت به صحنه آمد و بحث تقلب در امتحان را مطرح کرد که به طیف اصلاحات نزدیک است.

وی ادامه داد: چندین بار مسئولان سازمان سنجش به کمیسیون آموزش مجلس آمدند و موضوع را توضیح دادند. پس از راه اندازی این جریان، شبکه های ماهواره ای متصل به نظام حکومتی از صدای آمریکا تا بی بی سی، همین خط رسانه ای را ادامه دادند و شروع به گِل افشانی در این مناطق کردند. از این رو کلاهبرداری کنکور امسال با دستور کار سیاسی و سود اقتصادی بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت.

نادری تاکید کرد: این مصوبه قطعا میزان کلاهبرداری را افزایش می دهد. ما نمی توانیم در آزمونی که 40 سال تجربه در آن داریم و در 4 روز در سراسر کشور برگزار می شود، امنیت ایجاد کنیم. حتی اگر نحوه طرح سوال، تصحیح اوراق و غیره را کنار بگذاریم، نحوه برگزاری این آزمون ها نیز با مشکلات عدیده ای مواجه است و حفظ آن غیرممکن است، زیرا آموزش و پرورش زیرساخت های مناسبی برای تضمین امنیت امتحانات ندارد. .

یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی به مناسبت دیدار تعدادی از نمایندگان با برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور گفت: پس از برگزاری این جلسه متوجه شدیم که وجود دارد. فشار شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اطلاع رئیس جمهور از تصویب کنکور به همین دلیل. از طریق معاونت پارلمانی رئیس جمهور و وزیر علوم به رئیس جمهور پیام دادیم که این مصوبه نباید منتشر شود، حتی اگر همانطور که اعلام شد، مجلس بتواند در مورد رئیس جمهور تجدید نظر کند. همچنین در جلسه 30 تیرماه کمیسیون آموزش با وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش، این کمیسیون خواستار توقف ابلاغ به شورای عالی انقلاب فرهنگی شد، اما منصوب آقای در شورای عالی انقلاب فرهنگی که مورد حمایت رئیس جمهور سابق بود از رئیس جمهور خواستند که به آنها اطلاع دهد. آنها موافق این قطعنامه هستند.

بیشتر بخوانید  جزئیات تردد زائران اربعین از مرز خسروی و سومار اعلام شد.

قرار نبود مصوبه در سال 1402 برای انجام اصلاحات اجرا شود

وی ادامه داد: پس از جلسه کمیسیون، نایب رئیس مجلس به ما اعلام کرد که فعلا نیازی به انجام کاری ندارید تا موضوع تصویب کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود. در جلسه آقای دولت در روز چهارشنبه 22 جولای. 31 تیرماه آقای حسینی با من تماس گرفت و اعلام کرد که این مصوبه برای سال 1402 اجرا نمی شود. بعد از 2 الی 3 ساعت با دفتر رئیس جمهور تماس گرفتند و گفته شد که جلسه ای در دفتر رئیس جمهور با حضور برخی از اعضای شورا و حجت الاسلام رئیسی تشکیل می شود و حضور شما ضروری است. .

نادری تصریح کرد: 2 ساعت پس از این تماس تلفنی، خبر انتشار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رئیس جمهور منتشر شد. من و تعدادی دیگر از همکاران به دلیل عهدشکنی قصد شرکت در این جلسه را نداشتیم اما با اصرار حضور پیدا کردیم. جالب است که در دیدار با رئیس جمهور برخی از اعضای دیوان عالی کشور در جایگاه طلبکاران حاضر شدند و گفتند چرا علیه شورا مصاحبه کردید؟! این جلسه بعد از نماز مغرب شروع شد و تا حوالی ساعت 12 شب با حضور رئیس جمهور ادامه داشت که در نهایت نتیجه و نتیجه مشخصی نداشت.

شورای عالی انقلاب فرهنگی حق تصویب قانون ندارد

یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه مذکور با حضور رئیس جمهور اعلام کردم که اگر یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه اعلام کند مجلس را متقاعد کرده است، من از تریبون مجلس اعلام می کنم که چنین اتفاقی نمی افتد، شما دروغ گفتید چون هیچ یک از نمایندگان حاضر قانع نشدند و این مصوبه حداقل برای کنکور 1402 لغو شود و اصلاحات اساسی در آن انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی حق تصویب قوانین را ندارد، گفت: اگر به این نتیجه رسیده ایم که مجلس قوانینی را تصویب نمی کند، باید قانون اساسی تغییر کند، کمیسیون آموزش و پرورش. و مجلس تعطیل شود تا سایر دستگاه ها بتوانند قوانین را تصویب کنند. در سال 1392 با تصویب شورای پاپ ها، مجلس قانون سنجش و پذیرش را تصویب کرد و هیچ ارگانی غیر از مجلس نمی تواند قانون مصوب مجلس را ابطال کند و این ایراد صریح در قالب تصویب نامه است. شورا.

نادری افزود: مصوبه شورا آنقدر فاجعه بار بود که چندین بار توسط خود شورا تغییر کرد. در مصوبه اولیه ای که در دولت روحانی تصویب شد، آمده بود که این مصوبه قانون مجلس را باطل می کند که اوج طنز ماجراست. زیرا هر کسی که دانش اولیه حقوقی داشته باشد می داند که شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند قانون مجلس را لغو کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذار است نه قانونگذار، البته شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل احترام است و ما در بسیاری از موارد از وظایف این شورا حمایت کرده ایم، اما قانونگذاری بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است. شوراهای اسلامی

بیشتر بخوانید  خبر نگران‌کننده درباره کارایی واکسن فایزر! -

فقط ثروتمندان وارد دانشگاه های برتر می شوند!

یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی گفت: با این مصوبه در جمهوری اسلامی ایران عدالت برقرار نمی شود. مایه مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران، تسهیل نظام ارتقای عمودی و طبقاتی و همچنین راه‌یابی به ثروت از طریق آموزش بود. دانش آموزی با این کنکور پر از ایراد و مشکل می توانست از مناطق دور افتاده و فقیر به دانشگاه های برتر کشور راه پیدا کند و این افتخاری برای کشور است اما با تایید شورا فرزند کارگر و کسی. کسی که از کارهای کوچک امرار معاش کند تا ابد کارگر می ماند فرزند کسی که به امکانات و ثروت و قدرت دسترسی دارد به سیستم آموزشی نیز دسترسی ویژه ای خواهد داشت و به دلیل ثروتمند بودن معدل فرزندش را در غیره می خرد. مدرسه سود و فرزندش به راحتی در بهترین دانشگاه ها درس خواهد خواند.

نادری با بیان اینکه با تصویب این مصوبه مافیای آموزشی بسیار فعال شد افزود: در حال حاضر میزان معلمان خصوصی سه برابر شده است و این تنها یکی از آثار کم اهمیت این مصوبه است. بنابراین 60 درصد تاثیر در کنکور از طریق این معدل به راحتی بدست می آید و برای 40 درصد باقی مانده اتفاق خاصی نیفتاده و همین رویه ادامه خواهد داشت. با این آیین نامه دانشجویانی که دسترسی ویژه به سیستم آموزشی دارند به دانشگاه های کشور هدایت می شوند و کسانی که پول ندارند و در مناطق دور افتاده هستند شانسی برای درخواست ندارند.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به قشربندی جامعه منجر شد

وی تاکید کرد: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طبقه بندی جمهوری اسلامی تعیین کننده است. اولین خروج را مرحوم هاشمی رفسنجانی با اجرای نظام نئولیبرال در کشور انجام داد و بلایای آن را امروز با ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه می توان دید و اوج آن در دوره آقای روحانی ثبت شد. زمانی که طبقه متوسط ​​روز به روز ضعیف تر و ضعیف تر می شد و طبقه ثروتمند ثروتمندتر و ثروتمندتر می شد. اجرای این مصوبه کشور را از عدالت دور می کند، ایران اسلامی را از آرمان هایش دور می کند و جامعه را کاملا بی طبقه می کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: با روش مدنظر تا زمانی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا نشود راهی برای صعود به لایه های بالاتر جامعه وجود نخواهد داشت زیرا این مصوبه خیانت به مردم است. آرمان های انقلاب اسلامی

بیشتر بخوانید  جزئیات دریافت هدیه ازدواج از تامین اجتماعی + شرایط و مدارک لازم

نادری با بیان اینکه اگر مجلس کنکور را حذف می کرد این اتفاقات رخ نمی داد، گفت: این گفته ها صحت ندارد زیرا جایگزین های بسیار بهتری نسبت به تصمیم فاجعه بار شورا وجود دارد. امکان حذف کنکور را باید به صورت تخصصی بررسی کرد، اما قبل از اینکه بگوییم جایگزین چیست، باید ببینیم که جایگزین چیست! قطعا تصمیم فاجعه بار هیئت جایگزین انصراف از کنکور نخواهد بود.

امکان احیای طرح اولویت دوگانه حذف کنکور وجود دارد

وی تاکید کرد: آیندگان بدانند که مجلس مخالف دو قطبی سازی، طبقه بندی و فاصله گرفتن از آرمان های انقلاب اسلامی بود و از هر جهت مخالفت خود را اعلام کرد و همچنان در مسیر لغو مصوبه هستیم. در کمیسیون آموزش طرحی را تهیه کردیم که با تفاهم و تشکیل کمیسیون مشترک با دولت می توانست کار را بهتر کند و جایگزین بهتری برای لغو کنکور در نظر گرفتیم که می تواند این دو فوریت را احیا کند.

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می توان مطرح کرد، پذیرش داوطلبان توسط دانشگاه است، روشی که در بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا از آن استفاده می شود. همچنین می توان از طریق سیستم متمرکز سهم مناطق محروم را تعیین کرد تا دانش آموزان مناطق محروم رقیب دانش آموزان شاغل به تحصیل در شمیرات نباشند. در آزمون فعلی 3 منطقه برای رقابت داوطلبان پیش بینی کرده بودیم که این سوال در آن دیده شود اما در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین سوالی اصلا دیده نشد.

وی افزود: با این آزمون فعلی یک سوم دانشجویان دانشگاه های برتر از اقشار محروم هستند که دیدن آن بسیار خوشحال کننده است و مایلیم این تعداد را افزایش دهیم اما با تصویب شورا دیگر شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود. . سازوکار فعلی بسیار بهتر از سازوکار مصوب شورا است.

رئیس جمهور باید با معلمان گفتگو کند

نادری افزود: من به آقای رئیس جمهور گفتم شما که هر هفته به سفرهای استانی می روید چرا یکی دو ساعت از وقت خود را برای دیدار با معلمان و دانش آموزان نمی گذارید و نظر آنها را در مورد مصوبه جویا نمی شوید؟ قطعا اگر سوالی در این باره مطرح شود اصراری بر اجرای این مصوبه نخواهند داشت. البته انصافاً رئیس جمهور با حضور در میدان به خوبی از آنچه در جامعه می گذرد درک می کند که در مقایسه با رئیس جمهور قبلی که نگران بودیم زخمی شود قابل تقدیر است. اما خوب است از معلمان دعوت کنیم تا نظر خود را در مورد یکی از این سفرها بیان کنند.

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نیاز به کار تخصصی تری است و لازم است اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که سه نفر از آنها بر اجرای این مصوبه اصرار دارند و بقیه اعضا هیچ نظری ندارند. در مورد این مصوبه، با معلمان، کارشناسان، نمایندگان مجلس و کارشناسان دولت مواجه شود تا اجرای این مصوبه منجر به قربانی شدن دانش آموزان، خانواده و معلمان آنها نشود.

دیدگاهتان را بنویسید