مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تأمین آب سدهای چهاراهال و بختیاری 50٪ کاهش یافت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تأکید بر اینکه برداشت و رواناب آب از اهداف پروژه های مدیریت حوضه آبریز نیست ، افزود: در سالهای عادی از نظر میزان بارندگی در اوایل تیرماه ، آب پشت این سازه ها خشک و به سفره های زیرزمینی نفوذ می کند. “او می کند.

به گفته وی ، در طول سال فقط چند سد خاکی در استان رها شده است که امسال در مقایسه با متوسط ​​بلند مدت که یک سال خشکسالی و کاهش بارندگی است ، رواناب در پشت سازه ها کاهش می یابد.

محمدی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های مدیریت حوضه های آبریز برای کاهش خشکسالی و فرسایش خاک ، کاهش رسوبات و تقویت سفره های آب زیرزمینی و تقویت سفره سفره های آب زیر زمینی دشت ها ، اظهار داشت: استانی برای اجرای پروژه های مدیریت حوضه آبریز در استان پیش بینی شده است.

وی گفت: بیش از 2850 سازه آبخیزداری از جمله گابیون ، عملیات خشکسالی ، هلال و عملیات بیولوژیکی در استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا ، 45 حوضه آبریز در چهاراهال و بختیاری با مساحت 1.6 میلیون هکتار وجود دارد و اجرای پروژه های مدیریت حوزه های مکانیکی ، بیولوژیکی و بیومکانیکی در استان به صورت ترکیبی انجام می شود.

استان چهارمحال و بختیاری با مساحت حدود 16 هزار و 533 کیلومتر مربع مساحت یک درصد از کل مساحت کشور را شامل می شود که 86.5 درصد آن مراتع و جنگل است.

بیشتر بخوانید  عکس متفاوت از دیدار بسیجیان با رهبر انقلاب و یک درخواست ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *