مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین دارو و مکمل غذایی برای درمان اسهال چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مجله دلگرم | دارو برای درمان اسهال میتواند گزینه خوبی باشد البته به شرطی که با مشورت پزشک اقدام به مصرف دارو کنید. مکمل های خاص می توانند به بهبود کلی روده و سلامت گوارشی کمک کنند. این مکمل ها به شما اجازه می دهد تا مواد غذایی را پردازش کنید و باعث تسکین معده می شود. میتوان برای درمان اسهال از مواردی که در ادامه آمده است میتوانید استفاده کنید.

بهترین دارو درمان اسهال کدام است؟

1. پروبیوتیک ها (50 میلیارد واحد در روز)

پروبیوتیک ها به مبارزه با عفونت کمک می کنند و می توانند به ایجاد باکتری سالم در روده کمک کنند. اینها به صورت مکمل و همچنین در غذاهای فراوری شده در دسترس هستند.

2. آنزیم های گوارشی (2 بار قبل از هر وعده غذایی)

این آنزیم ها به جذب مواد مغذی کمک می کند.

3. پودر گلوتامین (5 گرم 2 بار در روز)

گلوتامین یک اسید آمینه است که به دستگاه گوارش کمک می کند، مخصوصا برای افراد مبتلا به اسهال مزمن. این ماده در قالب مکمل و همچنین به طور طبیعی در آبگوشت استخوان موجود است.

4. مکمل روی

این ماده (بهترین زمان برای مصرف قرص زینک) می تواند به سه طریق به کاهش اسهال کمک کند: با بهبود جذب آب و الکترولیت ها، کمک به دیواره روده برای تجدید حیات خود و کمک به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با میکروب های عفونی .

با مشورت با پزشک می توانید داروهای بدون نسخه برای درمان اسهال حاد مصرف کنید. داروهای بدون نسخه معمول عبارتند از:

بیسموت ساسالسی سیالات (پپتو بیسمول و Kaopectate): به عنوان مثال، Pepto-Bismol، خروجی مدفوع اسهال را در بزرگسالان و کودکان کاهش می دهد. همچنین می تواند برای جلوگیری از اسهال مسافرتی استفاده شود.

بیشتر بخوانید  مصرف قرص آنتی هیستامین و عوارض آنها در دوران بارداری

لورامید یا ایمدویم: داروهای ضد انعقادی است که عبور مدفوع را کاهش می دهد.

آنتی بیوتیک ها فقط برای درمان اسهال ناشی از عفونت باکتری استفاده می شود. اگر علت اسهال مصرف یک داروی خاص باشد، می توان اسهال را با تغییر دارو برطرف کرد.

در حالی که این داروها علائم اسهال را از بین می برد، آنها علت اصلی را درمان نمی کنند. اگر اسهال مزمن دارید، نباید از این داروها بدون مشورت با پزشک استفاده کنید. اسهال مزمن اسهالی است که بیش از 14 روز طول می کشد. این اسهال اغلب علل مختلفی دارد.

اگر کودک شما اسهال داشته باشد، باید به شدت احتیاط کنید. کم آبی ناشی از اسهال می تواند خطرناک باشد و به سرعت در کودکان اتفاق می افتد. کم آبی شدید می تواند تهدید کننده زندگی باشد. داروهای بدون نسخه برای درمان کودکان توصیه نمی شود، بنابراین مهم است که با پزشک خود صحبت کنید. نوزادانی که کمتر از 3 ماه دارند و اسهال می شوند، باید به پزشک منتقل شوند.

اگر اسهال خونی، تب، بیش از 7 روز علائم، درد شدید شکم یا اسهال دارید که بدتر می شود، باید به پزشک مراجعه کنید.

نگرانی وجود دارد که داروهای ضد عفونی می تواند عفونت باکتریایی را افزایش دهد و باعث کاهش پاتوژن ها از طریق مدفوع شود.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *