باید دو تا چوب کبریت برداریم که معادله 7=2+8 درست شه، می‌تونی بگی کدوم دو تا؟


معماهای چوب کبریت از جمله معماهای ریاضی تصویری هستند که به دلیل جذابیت بصری طرفداران خاص خود را دارد. اینکه بتوان با جابجایی یا حذف و اضافه چوب کبریت‌ها معادله‌ای را به شکل صحیح درآورد بسیار لذت بخش است. اگر مهارتی در حل ابن نوع سوالات و معماهای ریاضی ندارید پیشنهاد می‌کنیم سری به مجموعه معماهای چوب کبریت ستاره زده و مهارت خود را در حل مسئله معماهای ریاضی تقویت بخشید. 

حل روزانه و مداوم این معماهای ریاضی می‌تواند در آینده شما را از بروز بیماری‌های زوال عقل همچون آلزایمر مصون بدارد. همچنین در کودکان باعث تقویت مهارت حل مسئله و برخورد با مشکلات می شود. پس توصیه ما به شما انجام با برنامه معماهای چوب کبریت به صورت روتین است.

خب به سراغ سوال خودمان برویم به نظر شما کدام دو چوب کبریت را می‌توان حذف کرد تا به معادله صحیح رسید؟ آیا تنها یک جواب و راه حل برای این مسئله وجود دارد؟

بیشتر بخوانید: یه چوب کبریت رو بردار و معادله ۲=۸-۸ رو در ۷ ثانیه درستش کن!

معمای چوب کبریت ۷=۲+۸

کدام دو چوب کبریت را حذف کنیم تا به معادله صحیح برسیم؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

آیا توانستید به جواب صحیح برسید؟ برای دیدن پاسخ درست کمی پایین‌تر بروید

بیشتر بخوانید: با حرکت دو چوب کبریت تساوی ۷۷=۸۱-۷۵ را برقرار کنید!

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ معمای چوب کبریت ۷=۲+۸

همانطور که در تصویر مشخص است می‌توان با حذف دو چوب کبریت از عدد ۸ آن را به ۵ تبدیل کرد و معادله به شکل صحیح درآید. اما راه حل دیگری هم برای تصحیح معادله وجود دارد؟ آیا می‌توانید آن را یافته و در انتهای همین مطلب با دیگر کاربران ستاره به اشتراک گذارید؟

بیشتر بخوانید  زلزله ۳ ریشتری گناوه را لرزاند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

معماهایی شبیه معمای فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب پازل‌های چوب کبریتی، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود. برای حل سوالات هوش و معمایی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است.

بیشتر بخوانید: با اضافه کردن یک چوب کبریت این تساوی ۰=۳-۹ را برقرار کن!

معماهای چوب کبریت اغلب به تفکر منطقی نیاز دارند. این موضوع به شما کمک می کند تا استدلال خود را بهبود بخشد و از قضاوت های درست در هنگام حل مشکلات استفاده کند.

امیدواریم از معمای چوب کبریتی بالا بهره کافی را برده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و معماهای چوب کبریتی بیشتر را در بخش سرگرمی وبسایت ستاره مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید