اگه خیلی زرنگی فقط با جابجا کردن دوتا چوب کبریت تساوی ۸=۱-۴ را برقرار کن!


معماهای چوب کبریت یکی از انواع بازی‌های فکری است که می‌تواند همزمان سرگرم کننده و چالش برانگیز باشد. همه شما می‌دانید که بازی فکری یکی از سرگرمی‌های اخیر در رسانه‌های اجتماعی بوده است که بسیاری به دنبال انواع مختلفی از معماها برای سرگرم کردن ذهن خود و داشتن یک تمرین ذهنی هستند.

پازل‌های چوب کبریت اساساً پازل‌هایی هستند که در آنها باید چوب‌های کبریت را که به شکل‌ها یا معادله‌هایی که درخواست می‌شود، مرتب کنید تا معما را حل کنید. به طور کلی پازل های چوب کبریت به شکل معادلاتی هستند که نادرست هستند و نیاز به حل دارند.

بیشتر بخوانید: فقط با حرکت دادن یک چوب کبریت تساوی عبارت ۶=۹+۵ را برقرار کنید!

برای همه کسانی که به دنبال بهبود بهره هوشی و مهارت های حل مسئله منطقی ذهنی خود هستند، توصیه می‌شود به حل این پازل‌های چوب کبریتی بپردازند. در این بخش یکی از جالب ترین پازل های چوب کبریت را داریم که در آن باید چوب کبریت ها را دوباره مرتب کنید تا مشکل ارائه شده برطرف شود.

در واقع انواع مختلفی از پازل های چوب کبریت وجود دارد. برخی از شما نیاز به جابجایی ۱ چوب برای رفع معما دارند، برخی از شما باید ۲ یا بیشتر چوب را جابجا کنید، و همچنین مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد ۱ یا چند چوب کبریت اضافه کنید یا ۱ یا چند چوب کبریت را برای رفع مشکل حذف کنید.

بیشتر بخوانید: معمای چوب کبریت | فقط سه تا چوب کبریت را حرکت بده و دو مربع بساز!

بیشتر بخوانید  گلایه‌های رئیس صندوق توسعه ملی | از دولت‌ها و بخش خصوصی طلب داریم

مهم‌ترین مسئله در حین حل کردن این معماها تماشای با دقت سوال است. درواقع شما باید ایراد این معما را پیدا کنید و سپس با توجه به امکاناتی که در دست دارید ایراد معما را برطرف کنید تا تساوی برقرار شود. 

معمای چوب کبریت

.

.

.

.

.

زمان شما شروع شده!

.

.

.

.

می‌توانید حدس بزنید مشکل از کجاست؟

.

.

.

.

به تلاش خود ادامه دهید

بیشتر بخوانید: فقط با جابجایی یک چوب کبریت معادله ۲۸ =۴ + ۵ + ۵ + ۵ رو درستش کن!!

.

.

.

.

این بازی ادامه دارد!

.

.

.

.

حواستان باشد که زمان رو به اتمام است!

.

.

.

حالا راه حل را تماشا کنید!

.

.

.

.

پاسخ نهایی به این شکل است:

حالا که پاسخ را مشاهده کردید و راه حل خود را بررسی نمودید، سعی کنید ایرادات خود را در حل این معما برطرف کنید! توجه کنید که اگر به درستی نتوانستید این معما را حل کنید، هرگز ناامید نشوید و با حل کردن مداوم این معماها ذهن خود را تقویت کنید. به تمرین چنین پازل هایی با چوب کبریت ادامه دهید تا مهارت های حل مسئله خود را افزایش دهید. 

این معما را برای دوستان خود ارسال کنید و ذهنشان را به چالش بکشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید